BIOS, Processor, Mobo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, "zware spellen" met diverse dingen die op de achtergrond draaien, zoals Emule en, nogmaals, alles waar Vista zelf nog mee bezig is, werkt dat natuurlijk niet lekker.

Neem aan dat je eerst XP gebruikte, hoe ging het daarop?

Tja, "zware spellen" met diverse dingen die op de achtergrond draaien, zoals Emule en, nogmaals, alles waar Vista zelf nog mee bezig is, werkt dat natuurlijk niet lekker.

Neem aan dat je eerst XP gebruikte, hoe ging het daarop?

Op XP had ik hetzelfde probleem.

Ook wanneer eMule draaide gingen de spellen niet lekker. Moest eMule afsluiten en toen ging het prima. Maar zou graag willen dat eMule en de spllen samen kunnen draaien.

En welk intern geheugen is aan te bevelen dan?

Heb nu 2x Corsair XMS CMX512-3200C2

Laatst bewerkt:
Kijk even in de manual bij de QVL, staan ze allemaal netjes in.

Overigens moet je bij spellen niets op de achtergrond draaien, dat verstoort alleen de boel, hoe snel je comp ook is.

Kijk even in de manual bij de QVL, staan ze allemaal netjes in.

Overigens moet je bij spellen niets op de achtergrond draaien, dat verstoort alleen de boel, hoe snel je comp ook is.

Ok, dus samengevat......het probleem ligt dus niet bij de processor, maar bij het intern geheugen?

Is het dan aan te bevelen om hetzelfde geheugen erin te doen of maakt dat niet uit en kan ik er ook een ander soort geheugen in doen? Of het geheugen vervangen door 2 banken van 1 gig?

Zoals bijv. deze: http://www.mycom.nl/Products/View/Corsair_2048MB,DDR2/123561.aspx

of deze: http://www.mycom.nl/Products/View/Corsair_2024MB_DDR2_XMS28500/127941.aspx

En hoe zit dat nu met de processor (zie mijn eerdere opmerking)

En wat is qvl.....dat is onbekend bij mij, sorry!

Laatst bewerkt:
Qualified Vendor List (QVL), daar staan de geteste merken en type's geheugen in.

Opmerking over de processor? welke?

En hoe kom je erbij dat je er DDRll in kunt proppen?

Socket 939 is er alleen voor de AMD Athlon64 processoren met een interne geheugencontroller voor DDR.

Qualified Vendor List (QVL), daar staan de geteste merken en type's geheugen in.

Opmerking over de processor? welke?

Hoor verhalen (weet dus niet of het zo is) dat AMD's qua snelheid en prestatie's net zo goed zijn als Intel, voor een lagere prijs.....is dat ook zo?

En hoe kom je erbij dat je er DDRll in kunt proppen?

Geen idee, zag het op de site staan en dacht er niet bij na dat het er niet in werkt. Er kan dus alleen in wat er in de QVL lijst staat en andere is op eigen risico.

Maar het geheugen wat ik nu gebruik is 200 Mhz, die nieuwe 800 Mhz, 1,1 Ghz.....dat is dan toch een wereld van verschil lijkt mij.

Laatst bewerkt:
Tja, DDRll 240pins past sowieso niet in een 186pins DDR slot en 200mHz is het snelste wat de controller aankan dat is dan DDR 400mHz, PC3200 genoemd.

En over die processoren, dat is allemaal geneuzel in de marge, een AMD 3200 draait op 2gHz of 2,2 gHz. en is dan vergelijkbaar met een 3,2 van Intel omdat de instructies per clockcycle hoger is bij de AMD's.

Neem dit eens door.

Tja, DDRll 240pins past sowieso niet in een 186pins DDR slot en 200mHz is het snelste wat de controller aankan dat is dan DDR 400mHz, PC3200 genoemd.

En over die processoren, dat is allemaal geneuzel in de marge, een AMD 3200 draait op 2gHz of 2,2 gHz. en is dan vergelijkbaar met een 3,2 van Intel omdat de instructies per clockcycle hoger is bij de AMD's.

Neem dit eens door.

Tjone, hoe weet je dat allemaal!

Maar weet nu dat er nog veel mogelijk is op computergebied en een heleboel te leren.

Zal dus andere mobo moeten aanschaffen om DDR2/3 te kunnen gebruiken, maar heb nu genoeg info om het te bekijken!

Bedankt allemaal voor de reactie's!!

Vergeet de processor niet, die je nu hebt kun je niet meenemen, voor AMD wordt dat een socket AM2 en die alleen voor DDRll, DDRlll past ook niet en is ook nog niet voldoende doorontwikkeld.

Vergeet de processor niet, die je nu hebt kun je niet meenemen, voor AMD wordt dat een socket AM2 en die alleen voor DDRll, DDRlll past ook niet en is ook nog niet voldoende doorontwikkeld.

Dus het is verstandig om nog een tijdje te wachten tot het helemaal door ontwikkeld is?

Wat voor systeem zou je aanbevelen dan, die een lange tijd mee kan gaan?

Las ook iets over Socket F of L1, gaat de ontwikkeling zo snel dat AM2 ook al bijna 'oud' is?

Dat zijn sockets voor serverborden, nu heb je AM2 voor AMD's en 775 voor Intel.
Gooi dit erin, kun je voorlopig door (sparen).

En inderdaad, AM2 wordt straks ook weer wat anders, maar dat is toch normaal in deze handel?

Dat zijn sockets voor serverborden, nu heb je AM2 voor AMD's en 775 voor Intel.
Gooi dit erin, kun je voorlopig door (sparen).

En inderdaad, AM2 wordt straks ook weer wat anders, maar dat is toch normaal in deze handel?

Ja idd, het is ook allemaal niet bij te houden hoe snel dat gaat!

Maar bedankt voor je info en is het geheugen wat je aangaf beter dan wat ik nu heb? Nieuw mobo en processor is dus nog niet nodig?

Als ik voor € 100,- klaar ben i.p.v. een paar honderd euri's uitgeven aan nieuwe onderdelen, dan is dat weer meegenomen natuurlijk.

Ben je bekend met die webwinkel?

Laatst bewerkt:
Heb nog 1 vraagje over het intern geheugen.

Wat werkt het snelst of maakt dat niets uit?

1 bankje van 1 GB of 2 x 512 MB?

Dat ligt eraan of je moederbord dual-channel ondersteunt

Dat ligt eraan of je moederbord dual-channel ondersteunt

Ja, dat gebruik ik nu ook.

Heb nu 2 banken (Corsair XMS CMX512-3200 C2).

Kan ik elk ander type geheugen van DDR erin doen of moet dat hetzelfde zijn als wat er nu inzit?

Hoi !

Hoeft niet perse hetzelfde merk te zijn. maar wel hetzelfde type, dus PC3200 , 2.5-3-3-8 bijvoorbeeld.

Met Everest onder mobo - SPD kun je de spec's van de Corsair-module's zien !

Ga daarmee naar je PC-boer en klaar !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Hoeft niet perse hetzelfde merk te zijn. maar wel hetzelfde type, dus PC3200 , 2.5-3-3-8 bijvoorbeeld.

Met Everest onder mobo - SPD kun je de spec's van de Corsair-module's zien !

Ga daarmee naar je PC-boer en klaar !

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,

En dan 2 x 512MB of 1x 1GB?

Heb begrepen dat de computer met 2 GB beter draait, maakt het bovenstaande dan nog uit?

Hoi !

ALTIJD in paren (2), het heet dus "Dual Channel !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan