ASP.NET Machine A... account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Geachte Lezer,

Bij het eens bekijken van de accounts in xp pro zag ik naast beheerders en gastaccount dit : ASP.NET Machine A... account met beperkte rechten en wachtwoord beveiligd :rolleyes: .

Hm .. is dit een account dat met de win installatie meekomt ? Domme vraag misschien maar fijn om te weten zonder opnieuw te installeren. Uiteraard heb ik gekeken of de datum samenviel met de installatie datum maar dat geeft win hier niet vrij, kan dat laatste eigenlijk wel ?

Met Dank voor Antwoord :) :thumb: ,

Leon25 :cool:

aanvulling

uiteraard weer wat vergeten nl dit : vanwege framenetwork installaties zou dit account ook mogelijk kunnen worden aangemaakt ..... Maar is het gevaarlijk ?

Nou niets meer vergeten, hopende op een antwoord etc. Gr. Leon25:)

Hallo Leon25,

Nee, deze gebruiker is niet gevaarlijk.
Deze gebruiker wordt aangemaakt als Microsoft .NET framework is geïnstalleerd op de computer.
Als je .NET framework niet gebruikt, kan je hem gewoon verwijderen en als je hem wel gebruikt gewoon laten staan.

:thumb:

Bedankt :) voor je antwoord, ik zag net dat ik de vraag mogelijk beter onder win xp pro had kunnen zetten. Want ik wilde nog een ding vragen : nl of je weet welke prgr's gebruik maken van netframework ! Misschien dat ik het helemaal niet nodig heb, dan kan ik het betreffende account vernietigen.

Gr. Leon25 :cool:

Kijk even in onderstaande links voor de meest bekende programeertalen voor het .NET platform.
Hieronder een kleine omschrijving hoe Microsoft het .NET platform omschrijft.
Bij het verschijnen van het .NET Framework is het door Microsoft gepresenteerd als een "Web Services platform". Hoewel het zeer geschikt is voor het maken en gebruiken van Web Services, is het .NET Framework veel meer. Het .NET Framework is ontwikkeld om vele problemen op te lossen die we tegenkomen bij het ontwikkelen van moderne applicaties.

Zie voor meer informatie bij de volgende sites:
1)http://nl.wikipedia.org/wiki/.NET
2)http://www.aspnl.com/aspnl/nl/artikelen/netframework.asp
3)http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework (engels)

Succes :thumb:

Als je zelf programmeert, dan laat je het staan. Als je het .NET-framework geïnstalleerd hebt om NET-programma's te laten werken, doe je het weg.

:)
Als je zelf programmeert, dan laat je het staan. Als je het .NET-framework geïnstalleerd hebt om NET-programma's te laten werken, doe je het weg.

Tja, ging dat maar ! Ik kreeg een hele lijst van prgr's voorgeschoteld waarvan XP zei dat deze niet meer zouden werken :o :confused: . Kan het zijn dat er een vorm van integratie plaatsvindt naarmate dit netframework langer in geinstalleerde toestand aanwezig is ???

Ik programmeer niet speciaal op deze PC. Wel wat web design en rekenwerk ( javascriptjes voor berekeningen in een zetten etc. ).

Als het je interesseert kan ik dat lijstje eens hier erin zetten.

Gr. Leon25 :cool:

Ohja ! :rolleyes: ik heb geprobeerd om inzake netframework het gebruikersaccount UIT TE SCHAKELEN ..... nuja, vernietigen ging wel of password veranderen maar ..... dat dus niet ! Zal wel zo moeten ?

Hoe dan ook, bedankt voor antwoord :)

Ik heb het over de gebruikersaccount die je dan kunt wegdoen, niet de software...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan