Geen geluid SIS 7012

Status
Niet open voor verdere reacties.

paraliciousz

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Hey,
Mijn eerste vraag op HELPMIJ.nl

Nou ik heb een onboard SiS 7012 geluidkaart.
Verhaal; ik ging mijn kamer opnieuw inrichten dus had ik mijn pc los gekoppeld. en in een hoekje gezet. toen had ik mijn bureau neergezet en heb ik mijn pc weer daar gezet:P
Toen ik mijn pc startte wou ik een muziekje beluisteren maar toen kreeg ik geen geluid,geen paniek. Ik had dit wel vaker als ik mijn pc loskoppelde enz..Ik heb toen mijn drivers geinstalleerd maar nix lukte? Toen heb ik alle forums uitgepluist en toen kwam ik ook achter Everest enzoow. Daar heb ik ff gekeken welke Moederbord ik heb. Het is een ECS K7S5A . ik ben op de site van ECS geweest en heb daar de driver gevonden.
Ik heb die driver geinstalleerd en er komt nog steeds nix. De driver van Realtek ac'97 werkt ook niet.Ik heb zelfs mijn moederbord's cd gepakt en verkent,daar de driver van geinstalleerd maar er gebeurt nog steeds nix!
Als ik mijn oordopjes in de aansluiting van de geluidskaart doe,dan heb ik wel geluid.
Maar als ik mijn boxen aansluit(Creative Inspire 4.1 4400) dan hoor ik echt nix!
Als ik mijn geluid op het allerhoogste zet dan hoor ik alleen geruis ook alspeelik een liedje af met Winamp. ik heb al bij volumeregeling gekeken alles staat op hoog en als ik een liedje af draai zie je de geluidsgolven alleen ik hoor nix alleen via mijn oordopjes niet via mijn boxen
Mijn pc staat nu 2 dagen zonder geluid en ik baal als een stekker!
KAN IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT HELPEN?:shocked:
Alvast bedankt;PrLsz!

Heb je al in apparaatbeheer, of je audio goed b.v. geen vraagteken.
Je zou eens ander boxen kunnen alsluiten en kijken wat er gebeurd.

jha ik heb al gegeken in apparaatbeheer en geen vraagtekens.
Ik heb geen andere boxen ofz.
Maar is het niej raar? dat die oordopjes wel werken maar die boxen niet?

Hey,
Mijn eerste vraag op HELPMIJ.nl

Nou ik heb een onboard SiS 7012 geluidkaart.
Verhaal; ik ging mijn kamer opnieuw inrichten dus had ik mijn pc los gekoppeld. en in een hoekje gezet. toen had ik mijn bureau neergezet en heb ik mijn pc weer daar gezet:P
Toen ik mijn pc startte wou ik een muziekje beluisteren maar toen kreeg ik geen geluid,geen paniek. Ik had dit wel vaker als ik mijn pc loskoppelde enz..Ik heb toen mijn drivers geinstalleerd maar nix lukte? Toen heb ik alle forums uitgepluist en toen kwam ik ook achter Everest enzoow. Daar heb ik ff gekeken welke Moederbord ik heb. Het is een ECS K7S5A . ik ben op de site van ECS geweest en heb daar de driver gevonden.
Ik heb die driver geinstalleerd en er komt nog steeds nix. De driver van Realtek ac'97 werkt ook niet.Ik heb zelfs mijn moederbord's cd gepakt en verkent,daar de driver van geinstalleerd maar er gebeurt nog steeds nix!
Als ik mijn oordopjes in de aansluiting van de geluidskaart doe,dan heb ik wel geluid.
Maar als ik mijn boxen aansluit(Creative Inspire 4.1 4400) dan hoor ik echt nix!
Als ik mijn geluid op het allerhoogste zet dan hoor ik alleen geruis ook alspeelik een liedje af met Winamp. ik heb al bij volumeregeling gekeken alles staat op hoog en als ik een liedje af draai zie je de geluidsgolven alleen ik hoor nix alleen via mijn oordopjes niet via mijn boxen
Mijn pc staat nu 2 dagen zonder geluid en ik baal als een stekker!
KAN IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT HELPEN?:shocked:
Alvast bedankt;PrLsz!

wel het goeje stekkertje van de (5.1?) in de groene.
waar je ook de oordopjes op probeerde.
hebben de speakers wel stroom. staat de volume wel aan.
hoe staat het bij: start uitvoern;typ: "sndvol32" <enter>
volume staat omhoog?/ w.s. dat het hier te zacht staat om het te kunnen horen via de speakers. maar als je de speakers harder zou zetten zou je het wel moeten horen. :)
dit er misschien op de (als deze er in) woofer, een aan/uit knop. dat die uitstaat.

jha alles staat op hoog en op mijn subwoofer zit geen aan of uit knop alleen de aansluitingen en de bass regelaar. het zijn deze set boxen:
000022742.jpg

ps
mijn moederboard chipset: Sis 735

Laatst bewerkt:
Het kan alleen aan de luidsprekers liggen als je oordopjes het wel doen. Controleer nog even of er geen stroomstoring is waardoor de boxen stroom krijgen dat onder het voor die versterker acceptabele niveau ligt. Daartoe kijk je, met de spanning er af, in de computer of de kaart wel recht zit en audio-stekkertjes goed vast zitten. Ben je op het plugje of op het kabeltje gaan staan bij de verhuizing dan kan dat heel goed beschadigd wezen. Je kunt dit meestal wel achterhalen door de kabel te buigen en te masseren. Ten slotte, probeer boxen van een kennis of gebruik een kabeltje waarmee je over je installatie kunt afspelen om oorzaken verder uit te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan