MEDION: zomaar herstarten en index fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
ik heb een pc met stapels problemen :P:
het gaat om een medion,
het heeft 2 symptomen:
1e: hij start regelmatig zomaar opnieuw op ( soms met BOSD ( zonder tekst ) maar meestal zonder melding ) daarna zodra de pc goed is opgestart geeft hij een windows fout waarvan ik de dump file HIER heb geupload.
2e: deze is er pas bijgekomen ( ik vermoed door het plotseling herstarten ): bij het opstarten draait hij altijd een chkdsk en zodra hij bij stap 2 komt vindt hij een fout in index $0 bestand 25. daarna meldt hij dat het een onbekende fout is en herstart gewoon weer. de enige manier om mijn pc dus goed te starten is die chkdsk controle elke keer te annuleren.

ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor 1 of beide problemen :D .

Eerst systeemherstel proberen, ook chkdsk met /F en /R (fix and repair)

Als HDD beschadigd is zal het toch vervanging worden vrees ik.

Het lijkt mij een koeling probleem met je pc waardoor je pc ineens reset. Maak de pc is open en kijk je fans eens na op vervuiling en werking. Is hier alles ok mee pak dan even een waaier en zet deze in de open zijkant van je pc en probeer op te starten, blijft de pc dan wel gewoon werken download dan eens het programma speedfan (tevinden via google)en kijk eens na de voltages en temperaturen. Zijn ze goed zet dan de ventilator naast je pc eens uit en kijk dan eens wat er gebeurd, ook na een tijdje. Ben erg benieuwd ?!?!?!

Succes.:thumb:

bij het opstarten draait hij altijd een chkdsk

Als je de uitleg van deze chkdsk leest (die al op het scherm staat als je nog de tijd hebt om hem te annuleren) wordt er dan uitdrukkelijk in die tekst vermeld dat de HDD op consistentie zal worden gecontroleerd of niet?

Als je de uitleg van deze chkdsk leest (die al op het scherm staat als je nog de tijd hebt om hem te annuleren) wordt er dan uitdrukkelijk in die tekst vermeld dat de HDD op consistentie zal worden gecontroleerd of niet?
oh dat moet ik even nakijken daar hoop ik vanmiddag antwoord op te hebben.:D

zelfde probleem

Ik heb zelf al een post over gemaakt en ik denk dat ik ongeveer hetzelfde probleem heb. . .
Ik heb ook een pc van MEDION (van de aldi) en deze start ook regelmatig opnieuw op !
maar dit al na reeds 10 minute fzo gewoon op het internet surfen, kan dat dan nog wel een probleem zijn met de koeling? want vroeger was dit probleem er nooit. . .

Dat 2de heeft mijn pc ook tijdje gehad en bij een aantal van mijn vrienden ook , dat hij telkens als de pc opgezet wordt hij alles moet controleren. .. vrienden weten niet hoe dat kom en ik ook niet. . . Ik denk zelf dat het te maken heeft met een harde schijf die vol staat.

Groetjes

Pc die vol staat denk ik niet hoor.

Als er tijdens die schijfcontrole uitdrukkelijk wordt vermeld dat er enkel op consistentie moet worden gecontroleerd (gaat sneller dan volledige schijfcontrole),
dan is dat normaal gezien omdat je pc dat zelf heeft besloten. Dus doordat je fout hebt afgesloten of doordat je pc is uitgevallen.
Als er niet uitdrukkelijk wordt vermeld dat er op consistentie moet worden gecontroleerd, stond de schijfcontrole gepland om te doen bij het opstarten.

maar waarom doet deze scan dat dan elke keer dat je pc opstart ? en niet slechts 1 keer?. . .

Groete

omdat hij reboot nadat hij die fout gevonden heeft en dan restart hij ook,,

maar waarom doet deze scan dat dan elke keer dat je pc opstart ? en niet slechts 1 keer?. . .

Groete

Oftewel omdat hij altijd een fout vindt bij het afsluiten oid,
oftewel omdat er iets mis is met het plannen waardoor het altijd staat gepland en niet eenmalig

Ik heb ook een medion md8822 toen ik m gekocht had had meteen ook die problemen:
eerst heel kort een blue screen en toen sloot ie af. Ik heb de Medion help desk gebeld na veel overleg hebben ze uiteindelijk een monteur gestuurd die wist het ook niet. Ik heb op veel forums gekeken en het bleek dat ongeveer de helft van de md8822's deze verschijnselen vertoonden. Ik ben zelf terug gegaan naar de aldi en heb daar een andere md8822 gekregen. Deze doet het perfect.

Voor nog een topic over deze problemen hier nog een URL: http://www.supermarktpc.net/index.php?option=com_joomlaboard&Itemid=97&func=view&id=17256&catid=563

Mischien als je nu de helpdesk belt van medion weten ze nu wel waar het aan ligt en kunnen ze je probleem verhelpen.

Verder kan ik nog zeggen dat het moederbord van de md8818 en de md8822 heeel slecht zijn.

Als je geen md8822 hebt dan weet ik het niet.:o

ik zal daar eens rond kijken heb daar al bruikbare info gevonden hartelijk dank!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan