Router traceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanmie

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Mijn broertje zit in een appartement zonder internet, al is er in het gebouw iemand met een draadloze router met WPA beveiliging. Is er een manier om deze persoon te traceren om te vragen om ook op zijn router aangesloten te kunnen worden?

Ik kan ook wel een trucje gaan zoeken om in te breken, want WPA is niet de beste beveiliging als SSID is uitgezonden (wat het geval is), maar ik ben toch meer van de legale weg.

Voor de grapjassen die mij vertellen om zelf een internet aansluiting aan te vragen: hij zit maar voor een halfjaar in dubai dus dat is niet zo'n goed idee :evil:

wifi finder zou je kunnen gebruiken.
En anders even alle deuren langs en vragen ??

Er zijn een beetje veel deuren ;) en wififinder is een apparaat wat ik niet zo 1,2,3 in dubai heb ;)

Nog andere ideën?

Met laptop rondlopen en kijken waar signaal bijna 100procent is.
iets anders zou ik zo 1 2 3 niet weten.

Bij verschillende netwerkkaarten wordt software meegeleverd waar je dus op het scherm van je laptop kan zien waar dichtsbijzijnde accesspoints/routers zijn.

Ik dacht dat in een aantal types van Toshiba zo'n soort netwerkkaart zit met die software.
Ik zou zo even niet weten hoe dat heet.

Briefje ophangen?

Het is erg groot complex met meerdere nationaliteiten dus of dat zal werken, maar het is het proberen waard.

@killermenace
Als je zou kunnen achterhalen hoe het heet zou fijn zijn. Hij heeft een Siemens maar misschien is het te instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan