limewire en casema

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier ook alles van Casema en KON gewoon downloaden met Limewire, zonder een enkel probleem.

Maar, sinds ik Vista op mijn computer heb staan, werkt het, zelfs met de allernieuwste versie van Limewire, niet meer, terwijl ik 100% zeker weet dat alles goed ingesteld staat.

Ik heb daarom Frostwire http://www.gratissoftwaresite.nl/frostwire.html nu geinstalleerd, een (uitgebreide) kloon van Limewire en, geloof het of niet, dat werkt meer dan uitstekend!

Een uitleg heb ik er zelf ook niet voor, alleen dat het bij mij zo is.

Probeer het eens!

Een familielid van mij ondervond ook verbindingsproblemen met LimeWire maar dan i.c.m. een firewall. Met de laatste versie (Pro versie 4.14.5) is het verholpen.

LimeWire moet het probleem zijn geweest, de makers hebben dat waarschijnlijk onderkend. De afgelopen 2 a 3 weken zijn er kort achter elkaar wel 3 nieuwe versies uitgebracht, met uiteindelijk dus de versie 4.14.5.

Een familielid van mij ondervond ook verbindingsproblemen met LimeWire maar dan i.c.m. een firewall. Met de laatste versie (Pro versie 4.14.5) is het verholpen.

LimeWire moet het probleem zijn geweest, de makers hebben dat waarschijnlijk onderkend. De afgelopen 2 a 3 weken zijn er kort achter elkaar wel 3 nieuwe versies uitgebracht, met uiteindelijk dus de versie 4.14.5.

De "inkt" is nog niet droog of ik zie vanmorgen dat LimeWire alweer v4.14.6 heeft uitgebracht.

dat LimeWire alweer v4.14.6 heeft uitgebracht.
Om misverstand te voorkomen: dat is de Pro, Limewire Basic zit nog op v 4.12.11.

Edit: FrostWire 4.13.2 van "mrmusic" heb ik bekeken en ik ben daar naar overgestapt. Veel sneller dan m'n Limewire Pro!

Laatst bewerkt:
Er is niks mis met Limewire en Casema, dat werkt uitstekend.:thumb:
Aan het Casema modem hoef je (maar kan wel) helemaal niets in te stellen. Alle poorten staan standaard gewoon open, dus van de modemconfiguratie moet je gewoon afblijven. Het modem is ook NIET beveiligd met een firewall.

Je moet wel even in de gaten houden dat Limewire Java nodig heeft inderdaad. JavaRuntime kan je HIER ophalen.
Als je verder Limewire gewoon standaard installeert, moet het gewoon werken. Zo niet, dat ligt het echt aan je eigen firewall of anti-virus.

Maar.... waarom Limewire? Waarom peer2peer? Dat zit vol virus-ellende, corrupte bestanden en andere ellende. Bovendien is de beschibaarheid van bestanden sterk afhankelijk van het aantal aanbieders, en is de downloadsnelheid doorgaans ook niet om over naar huis te schrijven. Als je per ongeluk 200kb/s haalt is het veel....

Wel eens gedacht aan nieuwsgroepen? Daarbij kan je je volledige bandbreedte gebruiken (bijvoobeeld casema Multi = 4Mb = 512 kbps) Kijk eens HIER voor meer uitleg

hoi, bedankt voor je reactie.
Ik weet nu in iedergeval dat het niet aan de modem of casema legt.
waarom limewire?
Ze wil af en toe eens een muzieknummertje downloaden.
Geen albums of films.
Daar is limewire wel geschikt voor.
Af en toe een mp3 downloaden doe ik daar ook.
Een film doe ik ook via nieuwsgroepen, maar dat wil mijn zus niet, alleen een mp3-tje en daar is limewire wel geschikt voor
Bedankt voor je reactie

Hallo,

Het is gelukt.
Ze heeft java erop gezet maar toen deed limewire het nog steeds niet
Ze heeft toen op aanraden van mrmusic frostwire geinstaleerd.
Deze werkte wel.
We zijn er dus gelukkig uit.
Iedereen hastikke bedankt voor het mee denken en het opperen van eventuele oplossingen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan