Q600 of E6850 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennarth

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hallo!

Ik heb al een aantal topics gelezen over Intel processoren maar ik kan toch maar moeilijk een keuze maken tussen
de Q6600 of een E6850 3 ghz. Mijn computer is momenteel in bestelling en ik heb de E6850 gekozen maar die is voorlopig
even niet voorradig dus een switch naar de Q6600 kan ik nu nog maken.

Wat is op dit moment nou de beste keuze ? Ik ga de comp voornamelijk gebruiken om te gamen (cod 4, crysis)
Zijn er bijv problemen te verwachten als ik de Q6600 zou laten inbouwen en deze ga gebruiken voor het spelen van games
die niet zijn geoptimaliseerd voor een quad processor ?

Graag jullie mening!

de e6850.
bijna niks ondersteund quad core.
end e 6850 presteerd erg goed.
ik weet niet wat wat er voorderest nog in je systeem zit maar de e6850 lijkt me het beste

2 gig intern, wilde eigenlijk meer maar omdat ik geen zin heb in de 64 bits versie van vista maar niet gedaan

foxconn 8800 gtc overclock
2 x seagate 500 gig
Asus striker extreme

Laatst bewerkt:
Ik heb ook lang over zitten twijfelen welke ik moest nemen, maar heb uiteindelijk toch maar de 6850 genomen. Puur omdat deze op het gebied van gamen toch beter uit de test kwam. Quad was meer voor zwaardere programa´s beter, die ik niet gebruik.

quad core is voor de toekomst. alle games worden nu allemaal gemaakt voor duo core maar over paar jaar is alles quad.

Ik zou voor 99% voor de Quad gaan. Je noemt de toekomstige spellen als Crysis en CoD 4 ( die ik zelf ook volg :love: ) En die ondersteunen multie core, dus hoe meer cores hoe beter. De producer van Crytek heeft gezecht dat crysis erg veel profijt van quadcore zal hebben, met namen voor het laden van phycics ( hoe je het ook schrijft).
Dus ik zou als ik jou was de Quad core nemen, dat is zeker future proof. En razendsnel met bijv uitpakken van bestanden.
Ik weet niet of je overclockt, maar als je dat gaat doen zou ik zeker voor de quad core gaan, aangezien je hem makkelijk op 2.8 of 3.0 of zelfs 3.2 op de stock cooling kan laten lopen. Dan is ie als het dual core was nog sneller als de E6850 :)

Dus ik zou voor de quad gaan.

opzich ben ik het ook met rickyy eens want je hebt behoorlijk snel systeem en daar ga je wel tijdje mee vooruit en die quadcore gaat ook paar jaar mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan