• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteren op datum met macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmulder85

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2007
Hallo,

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om een bepaald bereik automatich te selecteren door middel van een macro. Het gaat dan om een kolom H8 t/m H55 waar datums ingevuld kunnen worden. In de kolom L8 t/m L55 staan totale bedragen van elke regel, dus kortweg hoot bij iedere datum een bedrag.

Bovenin het werkblad staat in M4 de begindatum van een bepaalde week, en in M5 de einddatum van diezelfde week. Nu wil ik graag een macro uitvoeren die de datums in kolom H die vallen tussen de datums genoemd in M4 en M5 selecteert, en dan de bijbehorende bedragen in kolom L kopieert. (de som van de bedragen) naar een cel op een ander werkblad genaamd "Overzicht", cel R279.

Ik hoop dat het een beetje te begrijpen valt en ofiemand hier een oplossing voor weet!

Alvast hartelijk dank!

Plaats even een voorbeeldbestand a.u.b. Dat werkt praktischer.

Groeten,

M.

Inderdaad, dat werkt handiger. Het tabblad 'Overz' is nog blanco omdat ik hier nog mee moet beginnen. Er hoeft alleen maar verwezen worden naar cel R279

Bij deze het bestand:

Bijlagen

Wat is xlsm voor een bestandsformaat? Ik krijg dat in Excel niet geopend.

Groeten,

M.

Kun je hem misschien in 2003 uploaden??

Tip voor de volgende keer gewoon in 2003 doen, de meeste gebruikers hebben 2003 naar mijn idee.

Als ik het goed begrijp is het selecteren in het tabblad Materialen alleen nodig om waarden te kunnen optellen en de som te kunnen plaatsen in cel R279 van tabblad Overz.
De som in R279 kan gewoon met een formule, en wel:

Code:
=SOMPRODUCT((Materialen!$H$8:$H$55>=Materialen!$M$4)*(Materialen!$H$8:$H$55<=Materialen!$M$5);Materialen!$L$8:$L$55)

M.i. heb je geen VBA nodig.

Groeten,

M.

Deze formule werkt inderdaad prima M.! :thumb:

Ik ben de formule wel in VBA nodig omdat er nog meer tabbladen komen en dan wil ik sommige dingen uitvoeren d.m.v. macro's, maar die kan deze formule ook prima uitvoeren, want ik heb hem al vertaald in het Engels.

Hartelijk dank hiervoor!

P.S.: opgelost :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan