nieuwe p.c meestal geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

nafets

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2006
Ik heb een nieuwe p.c in elkaar gezet maar nu heb ik het volgende probleem:
als ik mijn p.c aan druk zie ik dat de cpu fan probeerd te draaien vervolgens gaat me p.c uit en even daarna vanzelf weer aan.
soms draaid de cpu fan wel gewoon en soms zie ik hem alleen hikken

verder heb ik een pci e videokaart en heb ik geen beeld.
Het meest rare is dat ik ook een aantal keer wel gewoon beeld gehad heb en windows kunnen installeren + drivers. :?
Maar meestal als ik opstart heb ik geen beeld

Alles is nieuw behalve me 2 ide schijven maar die deden het eerst ook gewoon.

Zou helpen als je de specs opgeeft dan kan er gericht antwoord gegeven worden nu is het maar gissen, maar ik denk ook Voedingsproblemen.

alle stekkers er wel goed op op je moederbord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!effe aandrukken ofzo misschien slechte verbinding en een 430watt voeding hoeft niet te weinig te zijn als je een A classe voeding hebt dus niet een sweex of trust rotzooi

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou helpen als je de specs opgeeft dan kan er gericht antwoord gegeven worden nu is het maar gissen, maar ik denk ook Voedingsproblemen.

Moederbord: Gigibyte P35-DS3R
Processor: Intel socket 775 2400 + Standaard Koeler
Geheugen: Kingstone 2G 1066
Videokaart: pci e XFX 256mb D3 8600 GT
2 ide harde schijven

Powersuply: ATX2 ExtremePower 430 Watt

Laatst bewerkt:
voeding

Alleen je PROC en je Videokaart hebben al samen 150W sap nodig voo de rest is het gissen koelers(kast)geheeugen etc ik denk dat je een te lichte voeding hebt want er is geen een voeding die 100% spanning afgeeft meestal tussen de 70 en 85%
kijk eens of die voeding van je meerdere rails (voedingslijnen) heeft misschien te veel aangesloten op 1 rail.

Welke voeding is het???MERK???is ie te schakelen???

Ik heb het zelfde probleem gehad had een Zalman 400W en dat ging niet
Nu een Tagan easyconnect 500W en die heeft overcapaciteit nu loopt alles mooi

Alleen je PROC en je Videokaart hebben al samen 150W sap nodig voo de rest is het gissen koelers(kast)geheeugen etc ik denk dat je een te lichte voeding hebt want er is geen een voeding die 100% spanning afgeeft meestal tussen de 70 en 85%
kijk eens of die voeding van je meerdere rails (voedingslijnen) heeft misschien te veel aangesloten op 1 rail.

Welke voeding is het???MERK???is ie te schakelen???

Ik heb het zelfde probleem gehad had een Zalman 400W en dat ging niet
Nu een Tagan easyconnect 500W en die heeft overcapaciteit nu loopt alles mooi

Me moederbord verbruikt 146 Watt
Videokaart / Processor 150 Watt
dan heb ik nog 140 Watt over voor:
- koelers
- 2 ide schijven
- 2 Kingstone geheugen modules van 1gig per stuk

Wat bedoel je met meerder rails voedingslijnen?
Het merk is: ATX2 ExtremePower 430 Watt

ja die voeding heb ik 430 Watt er staat bij 339 W belasting dat zit wel op het randje bij me denk vandaar misschien dat hij het af en toe wel doet.
maarja heb je misschien een tip kwa voeding voor me?
dan ga ik maar weer een andere bestellen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
voeding

http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGRkZZg/viewgroup/ kijk hier maar eens vind je wel een voeding tussen

er is een topic op hardware info over voedingen lees het eens door weet je er gelijk meer van kan nooit geen kwaad
stel dat je ooit eens een SLI system wil hebben dan moet je nu al rekening houden met je voeding!!!!!dan is 700W ong wat je nodig kan hebben

:thumb:

Hmm als dat te weinig is dan vind ik het knap dat ik nog geen problemen heb gehad :confused:

MSI P965 Neo-F
Intel Core 2 Duo E6600
Corsair 2GB PC6400 800 MHz
Sapphire Radeon X1900XTX 512MB
Coolermaster iGreen 430W

coolermaster

De cooleremaster igreen heeft een betere efficientie en staat ong gelijk met andere 600W voedingen dus heb je mazzelgehad dat je niet de Extremepower gekocht hebt:D

Even een hele andere vraag: heb je bij het bouwen de afstandbusjes wel geplaatst??

verbruik/afgifte

Wat een systeem voor stroom verbruikt en wat de voeding afgeeft heeft wel met elkaar te maken hoor!!
stel dat je voeding maar 75% efficient is (opname en afgifte)
en je moederbord moet een bepaalde hoeveelheid hebben en je komt daar niet aan dan is je voeding te licht of je moet een andere voeding nemen met een betere efficientie bij het zelfde wattage
Tja die afstandsbusjes ,zouden er nog bij zijn die die niet gebruiken???:shocked:

Wat een systeem voor stroom verbruikt en wat de voeding afgeeft heeft wel met elkaar te maken hoor!!
stel dat je voeding maar 75% efficient is (opname en afgifte)
en je moederbord moet een bepaalde hoeveelheid hebben en je komt daar niet aan dan is je voeding te licht of je moet een andere voeding nemen met een betere efficientie bij het zelfde wattage
Tja die afstandsbusjes ,zouden er nog bij zijn die die niet gebruiken???:shocked:

Over zie afstandsbusjes: ja, er zijn zat mensen die die er niet onderplaatsen, zien we bijna wekelijks hier.

En wat betreft die voeding: die zou gewoon sterk genoeg moeten zijn.
Lees dit artikel eens; http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/53173#a-merk

Als je een multi-meter hebt, dan kun je kijken of de spanning wel goed is. Als er te veel stroom gevraagd word dan zakt de spanning.
Tweakers.net
Daar staat ook de maximale afwijking van de voeding.
Een multi-meter is veel naukeuriger dan everest ofzo, maar een goede multi-meter is ook niet geodkoop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan