Eigen "marktplaats" maken, maar hoe??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Eerst even bij het begin beginnen. Ik heb totaal geen kaas gegeten van websites maken, beheren, programmertalen enz. Werkelijk geen idee...
Nu wil ik een site gaan maken "a la Marktplaats", dus waar bezoekers artikelen te koop aan kunnen bieden en anderen daarop kunnen reageren.

Ik weet uiteraard wel wat erop moet komen te staan, ik heb een domeinnaam en hosting-pakket, maar hoe moet ik een dergelijke site maken?

Je zou je eens moeten gaan verdiepen in PHP

Hier staat een beginnend voorbeeld voor een webwinkel: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/252/
Daarna is de stap naar een eigen veiling site een stuk kleiner geworden.

Bedankt, ik ben aan het lezen, maar wellicht staan hier toch hele veel zaken in die voor mijn iidee niet van toepassing zijn, maar goed, een stukje basis-kennis is altijd goed!

Natuurlijk.

Een webwinkel is niet te vergelijken met een veilingsite.
Maar de grondbeginselen zijn hetzelfde.
De kombinatie tussen PHP en MySQL

Hiermee bedoel is een formulier gemaakt in PHP wat verstuurd wordt en verwerkt in een MySQL database. Daarna de reactie via email van de database dat een bericht is ontvangen met eventueel een bevestigingsmail.

Als je dit allemaal snapt, is de weg een stuk simpeler geworden om een veilingsite te maken.

Een kant en klaar veilingscript heb ik even niet voor handen, maar misschien via Google wel te vinden. Maar als je zoiets zou vinden zal je waarschijnlijk veel veranderingen willen aanbrengen en dan zal je toch wel wat kennis van PHP moeten hebben om dit werkend te krijgen.

Ik heb nog even gezocht op wat CD rommetjes.

Ik heb nog een paar E-Commerce scripts liggen.
Geen idee of ik deze ooit zelf een keer geprobeerd hebt.

Intresse ?

Hoi,

Ja, top natuurlijk! Hoe kunnen we dat regelen???

Weet je dat zeker ?
Bij mijn verzonden items staat wel dat part 1 t/m 4 is verzonden.
Er staat geen 2x part 3 bij

Hij komt er nog een keer aan.

Weet je dat zeker ?
Bij mijn verzonden items staat wel dat part 1 t/m 4 is verzonden.
Er staat geen 2x part 3 bij

Hij komt er nog een keer aan.

:thumb: Ok, heb ze nu alle vier!, toppie.

Laatst bewerkt:
Looneytune, wil je ze ook naar mij sturen? Dan wil ik het ook eens proberen. Mail ze maar deze kant op.

Looneytune, wil je ze ook naar mij sturen? Dan wil ik het ook eens proberen. Mail ze maar deze kant op.

Natuurlijk wil ik dit doen, mail mij even zodat ik kan reply-en met bijlage.
Ik weet niet of dit vanavond nog lukt, anders komen ze morgenochtend met de postbode.

Hey Looneytune,

Zou je ze mij ook willen sturen ?

Alvast bedankt
ik zal je mailen

Komt er aan, maar je bent wel de laatste nu.
Als er nog veel verzoeken komen, probeer is het wel ergens Online te zetten voor een weekje.

Bedank voor de bestanden, ik heb ze gedownload.

Mag ik nog vragen,,,zijn het 4 verschillende scripts of is het 1 script .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan