Powerpoint alternatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

SillyMelody

Banned
Lid geworden
23 apr 2007
Ik ben op zoek naar een vervangend programma voor Powerpoint, zodat ik Microsoft Office niet meer nodig heb.
Voor Word en Excel heb ik al goede alternatieven en ook voor Access heb ik al een goede vervanger gevonden.
Ook voor Frontpage zijn voldoende betere editors te vinden.

Powerpoint is de laatste schakel om Office links te laten liggen.

In OpenOffice zitten een heleboel gratis officeprogramma, die hetzelfde kunnen als Microsoft Office.
Ik weet alleen niet of het mogelijk is om alleen de PowerPoint vervanger te installeren.
Link: http://nl.openoffice.org/

Weet ik zo snel niet, maar mag ik vragen waarom je afstand wil doen van MS Office?

Weet ik zo snel niet, maar mag ik vragen waarom je afstand wil doen van MS Office?

Het is de machtspositie die me tegen begint te staan.
Daarbij komt ook dat de Microsoft pakketten steeds zwaarder en groter worden, terwijl bijvoorbeeld OpenOffice een stuk lichter is en kleiner in omvang en zeer soepel werkt. Ook is het volledig compatible met Microsoft.
Ook de prijs is een struikelblok geworden.

OpenOffice 2.x bevat wel degelijk Presentatie (nl) of in het engels Impress....
Daarmee kun je Presentaties bouwen

grrrr Michael was eerder :)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Precies, ik wou nét zeggen: Impress in OpenOffice 2.2 ik een perfecte vervanger .... :o

Opslaan als kun je gebruiken om PPT's mee te maken,
en pptś zijn ook weer te openen

Laatst bewerkt:
Wel opslaan als Powerpoint, maar je zoekt een alternatief, en het is een alternatief.:)

Ik ga nog eens testen of alle functies overeenkomen met powerpoint.
En misschien is mijn vraag niet geheel duidelijk.
Ik zoek dus een volledig alternatief voor Powerpoint waarmee je de bestanden uit kunt wisselen met mensen die wel Microsoft Office gebruiken.

Ik ga nog eens testen of alle functies overeenkomen met powerpoint.
En misschien is mijn vraag niet geheel duidelijk.
Ik zoek dus een volledig alternatief voor Powerpoint waarmee je de bestanden uit kunt wisselen met mensen die wel Microsoft Office gebruiken.

Ik kan je nu al vertellen dat er functies in Impress zitten, die niet in PowerPoint zitten, en andersom. Alle functies en opties lukt dus niet, maar je kan denk ik wel al een heel eind komen.
Zo'n alternatief ken ik niet, ik denk dat Impress het dichtst bij PowerPoint komt.
En, PowerPoint-bestanden kan je sowieso openen met de Viewer van Microsoft.

Ik kan je nu al vertellen dat er functies in Impress zitten, die niet in PowerPoint zitten, en andersom. Alle functies en opties lukt dus niet, maar je kan denk ik wel al een heel eind komen.
Zo'n alternatief ken ik niet, ik denk dat Impress het dichtst bij PowerPoint komt.
En, PowerPoint-bestanden kan je sowieso openen met de Viewer van Microsoft.
Maar voor mensen 'aan de andere kant' zal het moeilijker worden om die impress files te bekijken neem ik aan? of is daar ook een viewer voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan