Programma om website te bouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardek

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Hallo,

Kan iemand mij helpen met de volgende vraag.
Ik wil proberen om een website te maken. Nu zou ik graag willen weten wat voor programma ik daar het beste voor kan gebruiken.
Het liefst is het programma in de Nederlandse taal en freeware.
Op mijn pc staat het office 2007 pakket, in dit pakket zit tegenwoordig geen office frontpage meer.
Graag lees ik jullie reacties.

Groetjes
Harry

Welk programma je gebruikt maakt eigenlijk niet uit. Achteraf raad ik je toch aan om sowieso eens te kijken of het op vlak van htmlcodes allemaal in orde is, en dat kan je met kladblok bijvoorbeeld.

Hallo,

Ik als startende bouwer ben terechtegekomen op www.everyoneweb.com

Op deze site kan je als starter je eigen site bouwen (met wat beperkingen)
zonder dat je zelf software behoeft te hebben. Alleen een programmatje wat je
eventuele foto's kan comprimeren is handig om te hebben.

zie www.everyoneweb.com/loz

Als startende bouwer zou ik htmlcodes beginnen leren ipv mijn tijd te verprutsen met bovenstaande.
Eens je in de htmlcodes zit ben je verlost van alle beperkingen.

Macromedia dreamweaver 2004 altijd al mee gewerkt

Ik ook, super programma :thumb:

Maar minder geschikt voor mensen die wat minder makkelijk met computers omgaan zegmaar... (niet kwaad bedoeld).
Frontpage is voor mensen die er weinig verstand van hebben maar wel snel een website willen kunnen/maken een goed programma.

Wie geeft mij het duidelijkst advies ……………….

Ja ja………….. help het wordt er niet makkelijker op hier.
Ik zie dus http://www.mozilla-nl.org/producten/nvu/
Heb het even bekeken maar dat is dus nog niet met een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
(of is het zo makkelijk??)
Dan zie ik iemand die zegt “html codes beginnen leren” waar doe ik dat dan??
En daar na “Macromedia dreamweaver 2004” als ik dat googel krijg ik zo veel hits dat ik niet weet waar ik zijn moet voor een freeware,wel zie ik daar divers cursussen voor, dus dat is dan niet het makkelijkst voor een dummie als ik??
Wie geeft mij het duidelijkst advies ……………….

Je leert absoluut geen websites maken door een programma te gebruiken dat het deels of helemaal vóór je doet.

Er zijn al wat goede tips gegeven, maar de beste is en blijft gewoon HTML leren. Enige kennis van de Engelse taal is wel het makkelijkst, daar dat een stuk makkelijker informatie zoeken met Google tot gevolg heeft. In principe is HTML helemaal niet moeilijk, je moet het alleen wel zelf schrijven en niet laten genereren door een zogenaamde 'WYSIWYG-programma' (What You See Is What You Get-programma), ofwel: een programma waarmee je met een bepaalde interface werkt en je simpelweg een formulier kunt maken door het aan te klikken. Veel beter is om zélf te leren hoe je een formulier maakt, hetzelfde geldt voor een tabel of wat dan ook.

WYSIWYG-programma's (zoals ook Dreamweaver, verreweg het bekendste programma uit het rijtje) worden veel gebruikt voor mensen die voor hun beroep websites maken (zoals ik), maar die gebruiken het met een ander doel dan jij. Ik heb verstand van HTML, ik weet hoe de code eruit zou móeten zien. Ik kan dus het risico lopen verkeerde HTML gegenereerd te krijgen door Dreamweaver, echter ben ik in staat mijn HTML in één oogopslag te controleren op fouten, iets dat jij nog niet kunt.

Werken met HTML is heel simpel, probeer het volgende:

Open Kladblok.

Typ het volgende:

<html>
<head>
<title>Mijn eerste pagina</title>
</head>
<body>
Hello World!
</body>
</html>

Sla het bestand op als 'helloworld.htm' en open het in je browser. Voilá, je eerste pagina. Ga van daaruit stap voor stap meer leren, tot je het idee hebt alles te begrijpen. Om daarna echt websites te maken heb je nog véél meer nodig, een website maak je namelijk in principe niet met alleen HTML. Voorbeelden van talen die je later nog nodig gaat krijgen zijn CSS, JavaScript en PHP, maar dat is van latere zorg. Zorg eerst maar dat je HTML goed onder de knie hebt, en google dan nog maar eens naar de termen die hierboven staan.

Mocht je trouwens bepaalde woorden uit deze post niet kennen of wat dan ook, is het het makkelijkst om gewoon te googlen. Google weet wel raad met vaktermen. ;)

Succes!

Sla het bestand op als 'helloworld.htm' en open het in je browser.
Om heel wat problemen te voorkomen, staat er hierboven helaas een foutje.
Kladblok is een teksteditor (tekstverwerker).
Sla je je pagina zo op, dan noemt je bestand: helloworld.htm.txt
als je het dan opent, krijg je gewoon weer kladblok voor je neus.
Je moet hem ofwel:
1) precies zo opslaan (met aanhalingstekentjes!) : "helloworld.htm"
2) gewoon de naam intikken + .htm en het onderste vakje (waar 'tekstbestand' instaat) veranderen naar 'alle bestanden.

dit zal heel wat zweetwerk besparen, geloof me, ik heb toen ook veel gezweet :D.

Succes, en als je iets niet begrijpt over HTML, je moet maar vragen eh ;-)

een website maak je namelijk in principe niet met alleen HTML.
oeps, nog een puntje,
dit is zeker nu niet om SvU af te kraken ofzo. Maar als je HTML al heel goed onder de knie hebt (ik raad dan zeker de secties Tabellen aan), kan je al héél behoorlijke sites maken.
Mijn site is ook volledig in HTML getikt, enkel de achtergrond en de tekst zijn wat aangepast met CSS. Voor de rest is ALLES met HTML.
>> http://www.arnoswebsite.be.tt/
(zorg dat je de site bekijkt met internet explorer 7 ofwel met FireFox, Opera,...

Mijn site bestaat dan ook volledig uit tabellen.
Nog een klein punt. Frames zijn wel belangrijk om te kennen, maar gebruik geen frames in site. Dit gaat nu misschien al over het design, maar beter voorlopen dan achterlopen :p.
Centreer je tabellen

HTML:
<table border="0" align="center" bgcolor="#ffffff"><tr><td>Hallo</td></tr></table>

dan lijken ze net als DIV-blokken (uit CSS).

Gebruik geen drukke achtergronden, geen té véél kleuren en geuren (sober siert) maar wel een sans-serif lettertype voor een moderne site (let dan wel op de kleuren, achtergronden,...) deze lettertypes zijn aangenaam te lezen.

Voor kleuren, gebruik geen té gemakkelijke kleuren die te veel opvallen, zoals "blue" of "gray", yellow is nog erger, maar kijk naar deze site voor de kleurcodes (rgb):
http://www.pitt.edu/~nisg/cis/web/cgi/rgb.html

een vuistregel: hoe soberder, hoe beter... (en laat liefst geen boorden aan je tabel)

véél succes,

arno

Laatst bewerkt:
Om heel wat problemen te voorkomen, staat er hierboven helaas een foutje.
Kladblok is een teksteditor (tekstverwerker).
Sla je je pagina zo op, dan noemt je bestand: helloworld.htm.txt
als je het dan opent, krijg je gewoon weer kladblok voor je neus.
Je moet hem ofwel:
1) precies zo opslaan (met aanhalingstekentjes!) : "helloworld.htm"
2) gewoon de naam intikken + .htm en het onderste vakje (waar 'tekstbestand' instaat) veranderen naar 'alle bestanden.

dit zal heel wat zweetwerk besparen, geloof me, ik heb toen ook veel gezweet :D.

Succes, en als je iets niet begrijpt over HTML, je moet maar vragen eh ;-)

Dat ligt aan je Windows-instellingen, ik kan iets gewoon als .htm opslaan. Dan werkt het perfect.

Wat je verder zegt over sites bouwen en HTML, ik heb het dan ook over de gemiddelde site. Buiten dat gaf je aan dat je CSS gebruikt, dus daar heb je het al.

Dat ligt aan je Windows-instellingen, ik kan iets gewoon als .htm opslaan. Dan werkt het perfect.

Wat je verder zegt over sites bouwen en HTML, ik heb het dan ook over de gemiddelde site. Buiten dat gaf je aan dat je CSS gebruikt, dus daar heb je het al.

1) de standaard windowsXP/Vista PC hebben de standaardinstellingen. Kan je notepad.exe dan aanpassen?

2) inderdaad, ik gebruik CSS om het mij wat gemakkelijker te maken, maar ik kan precies de site aanpassen dat hij zonder CSS ook functioneert, zonder dat ik meer HTML-code moet tikken. De site zoals hij nu is en de volledige HTML site zouden pakweg 98% hetzelfde zijn.

groetjes,

arno

1) de standaard windowsXP/Vista PC hebben de standaardinstellingen. Kan je notepad.exe dan aanpassen?

2) inderdaad, ik gebruik CSS om het mij wat gemakkelijker te maken, maar ik kan precies de site aanpassen dat hij zonder CSS ook functioneert, zonder dat ik meer HTML-code moet tikken. De site zoals hij nu is en de volledige HTML site zouden pakweg 98% hetzelfde zijn.

groetjes,

arno
1) Geen idee, maar bij mij heeft het altijd al gewerkt.

2) Jouw site is nou niet echt om over naar huis te schrijven, no offense.

Dank jullie wel voor alle reacties,
ik denk dat ik in eerste instantie voor macromedia dreamweaver ga.
Misschien kan ik later in de html code duik.
Nogmaals mij dank

Harry

1)Jouw site is nou niet echt om over naar huis te schrijven, no offense.
Sorry, maar dit is trolling.
Ik ga hier niet op in omdat trolling tegen de regels is van het Helpmij.nl forum.

Hardek, veel succes met dreamweaver, en als je later (te veel :D) werkt met dreamweaver, raad ik je zeker HTML aanraden... Probeer ook al eens je site dan in Dreamweaver te bekijken in de Editor mode...

groetjes, en succes,

arno

html

was html leren maar zo makkelijk html leren is niet alles.

want achter html schuilen nog meer html.

dus je hebt basis maar je hebt ook proffesional html web builder die er meer me kunnen.
als je html wilt leren zul je net als in de kleuter klas alles moeten leren over html als je echt succes wilt hebben

ik raad je aan om of een paar boeken te kopen en en te lezen of een cursus webbuilder volgen.

Ik kan zelf geen html maar ik heb er heeeeel klein beetje verstand van.

en macromedia is niet de programma die je als beginnende html desinger moet gebruiken. macromedia gebruik je als je best wel veel verstand hebt van html

(html leren) http://www.handleidinghtml.nl/

(html toolkit EN ) http://www.chami.com/html-kit/download/

(Html kit tour EN) http://www.chami.com/html-kit/tour/

(Als je html kit moeilijk vind dan raad ik je wel aan om macromedia te gebruiken)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan