Lege pagina's ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eev
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eev

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Ik weet niet of dit iets met virussen te maken heeft, maar ik weet ook niet wat het wél is..
Afentoe als ik een site open, worden er ineens 50 lege pagina's achter elkaar geopend. Ik heb
nu net een nieuwe laptop en het is 1 x gebeurt. Op de laptop van m'n zus al veel vaker, en de
gewone computer liep helemaal vast. Is dit een foutje van Internet Explorer want met Firefox heb ik het volgens mij nog nooit gehad :confused:
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen want nu die gewone comp ook nog is plat ligt door
een trojan wil ik echt niks meer op m'n laptop hebben :(

Hoi,

... ik denk dat je zelf bijna het antwoord al hebt gegeven op je vraag.
Zou me niks verbazen als het inderdaad een virus is.
Ik werk al jaren met IE en heb iets dergelijks nog nooit meegemaakt (ook niet met IE7).
Dus zoek vooral de oorzaak niet in je browser en laat je niet gek maken door die - ten gunste van firefox uitvallende - vergelijkingen.
Dus: oorzaak niet in IE, wel op je notebook / pc / notebook zus. Een goeie virusscanner ... heb je die wel .... op je pc en je zus .....
Evt. een 'on-line' scanner er overheen laten gaan, die zijn makkelijk te vinden

Ik deze laptop nu 3 dagen.. er zit Norton op, op die van m'n zus en die andere pc ook (maar bij die twee kan ik het nog begrijpen, is veel mee gedownload enz)
Ik ben nu een scan aan het doen, vind het wel raar dat dat virus dan toevallig net op alle drie de computers aanwezig is :confused:

Wat me opvalt is dat jij en je zus hetzelfde probleem hebben.
Is dit met een bepaald webadres wat jullie regelmatig bezoeken ?
Geef dit adres dan eens, dan kunnen we kijken of wij dit zelfde probleem hebben met dat adres.

Het lijkt me sterk dat een PC van 3 dagen oud met Norton Antivirus erop hetzelfde virus heeft opgelopen als jouw zus. Tenzij je natuurlijk besmette software hebt geinstalleerd dat ook op de PC van jouw zus staat geinstalleerd.

Hoi,

Hoezo raar .... als je met je pc hebt gemaild met je zus, die 'besmet' is en je mailt opnieuw met je notebook met je zus ..... dan is e.e.a. snel overgedragen hoor.

Het feit dat je Norton hebt, zegt nog niks zolang je niet direct de nodige updates hebt gedaan en een systeemscan.
Kan trouwens nog wat worden dan 'norton', want is denk ik een trial, die je w.s. niet zul verlengen over 90 dagen ..... kijk voor hulp om dat ellendapakket te verwijderen hier: http://www.vanveelen.eu/valijn/Norton-Removal.htm

Hoi,

Hoezo raar .... als je met je pc hebt gemaild met je zus, die 'besmet' is en je mailt opnieuw met je notebook met je zus ..... dan is e.e.a. snel overgedragen hoor.

Het feit dat je Norton hebt, zegt nog niks zolang je niet direct de nodige updates hebt gedaan en een systeemscan.
Kan trouwens nog wat worden dan 'norton', want is denk ik een trial, die je w.s. niet zul verlengen over 90 dagen ..... kijk voor hulp om dat ellendapakket te verwijderen hier: http://www.vanveelen.eu/valijn/Norton-Removal.htm

Niets is natuurlijk uit te sluiten.
Via een gewoon mailtje (platte tekst) zal je niet zo gauw een virus oplopen, wel natuurlijk als er een besmette bijlage bij zit.

Ook ik ben geen Norton fan, maar als het een 60 of 90 dagen versie is, zal een volledig geupdate Norton een besmette bijlage moeten onderscheppen.
Zo'n trial versie is en blijft volledig functioneel, ook na de trial periode dacht ik, alleen kan je maar de beperkte periode updaten.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog niet gemaild met deze laptop, wel heb ik GrabIt erop gezet, dat programma staat niet op de laptop van m´n zus. Ik denk dat het iets met de internetverbinding te maken heeft, of Java...
Of dit http://www.technibble.com/how-to-remove-the-aboutblank-hijacker/

Norton verleng ik trouwens wel over 90 dagen.

Het gebeurt niet bij een bepaalde website, soms als ik explorer open en soms als ik op een site zoals hotmail probeer te komen. Ik heb even gegoogled en er zijn nog een paar mensen met hetzelfde probleem zoals hier http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_scr=cons_question&cat=29695&qid=299163

Het heeft iig niks met m´n startpagina te maken.
Nog even over die internetverbinding, ik heb hem nu aangesloten op een adsl modem, denk toch dat het daar mee te maken heeft aangezien m´n zus er pas last van kreeg toen ze dr lap hier aangesloten had op die modem.

Hoi L.

Op zinloze discussies zit ik niet te wachten, die vinden hier al genoeg plaats.
Je hebt mijn tekst niet goed gelezen, als je dat wél had gedaan was deze reactie niet nodig geweest!

Zodra je op een nieuw pc of notebook met een trial van Norton (of een ander security-pakket) te maken hebt, moet je - voor een adequate preventie - de laatste updates draaien en een scan doen. Dát bedoel ik dus.

Eev. dat laatste geeft inderdaad een indicatie dat het met je modem te maken 'zou kunnen hebben'. Wellicht is resetten een optie (meestal alles uit - dus óók de aangesloten computer - en na enige tijd eerst het kabelmodem weer aan en als deze volledig online is, pas de pc of notebook)

Laatst bewerkt:
Die scan van Norton is voltooid, er is een Tracking Cookie gevonden verder niets.

Hoi L.

Op zinloze discussies zit ik niet te wachten, die vinden hier al genoeg plaats.
Je hebt mijn tekst niet goed gelezen, als je dat wél had gedaan was deze reactie niet nodig geweest!

Ik ook niet en wees voortaan duidelijker

Eev. dat laatste geeft inderdaad een indicatie dat het met je modem te maken 'zou kunnen hebben'. Wellicht is resetten een optie (meestal alles uit - dus óók de aangesloten computer - en na enige tijd eerst het kabelmodem weer aan en als deze volledig online is, pas de pc of notebook)

Mocht dit ook niet werken, dan zou ik eens contact opnemen met je provider. Ook van hun kant kan e.e.a. 'gereset' worden en wellicht dat dat helpt.

Thx, ik zal eerst dat proberen.
Maar binnenkort ga ik een router kopen zodat ik wireless internet heb, mocht het dus aan de adsl modem liggen dan heb ik er geen last meer van.
(maar voor de andere comps hier moet het natuurlijk even worden opgelost :p)

Wat is er eigenlijk mis met Norton?
Heb liever dat dan die gratis spyware programma's die je op internet vind.

Wat is er eigenlijk mis met Norton?
Heb liever dat dan die gratis spyware programma's die je op internet vind.

- aanslag op performance van de pc/notebook
- prijs (er zijn goedkopere oplossingen die dezelfde 'garantie' bieden, je moet er - soms - zelf alleen iets meer voor doen ....)

Ik heb zelf een (vijfjarige) licentie op E-trust antivirus (alleen virusscanner dus) en gebruik verder:

- Windows-firewall en Defender
- CCleaner
- HitmanPro (met aangepaste instellingen)

Ben intensief surfer en mailer ... en hab - afkloppen - de afgelopen jaren geen virus gehad, en geen last van malware (nogmaals: mits een geregelde 'eigen actie' middels CCleaner en HitmanPro)

Maar binnenkort ga ik een router kopen zodat ik wireless internet heb, mocht het dus aan de adsl modem liggen dan heb ik er geen last meer van.

Nog even een vraagje dan: hoe zijn jullie zonder router met drie computers op dit moment verbonden met internet dan?

Nee niet alle drie tegelijk, ik heb een kabeltje die ik aansluit op de comp/laptop.

M'n computer is inderdaad een beetje traag met Norton geloof ik.. Misschien toch maar een andere dan na die proefperiode ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan