Probleem bij 800x 600 pixels

Status
Niet open voor verdere reacties.

paultjuh2

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Hallo,

Ik heb een probleem.
Als ik een game ga spelen die de resolutie 800x600 nodig heeft, dan krijg ik dit beeld:
123fw2.png

(nagemaakt, bijna hetzelfde.. screen shot maken lukte niet met Print screen, ook met webcam geprobeerd, maar kreeg een vaag probleem)

Heel irritant dus, zou iemand me kunnen helpen.

Alvast bedankt ;)

Is het niet beter als je dat in de game zelf instelt ipv in windows :confused: ? En anders moet je je drivers van je videokaart (her)installeren.

Is deze resolutie hoger of lager als dat wat je normaal gebruikt. De desktop wordt namelijk kleiner dus dan zou je videokaart het niet aankunnen. 800X600 is echter geen bijzonder hoge resolutie voor de meeste computers met Windows XP.
De kleurdiepte die je gebruikt is van invloed op de prestaties. Kies dus eerst voor 24 bits kleuren en kijk bij Eigenschappen, tabblad Instellingen knop Geavanceerd op tabblad Beeldscherm naar de vernieuwingsfrequentie. Deze is namelijk ook van invloed op de prestaties. Bij LCD staat die meestal op 60 en bij monitoren 75 of 80. Anders de nieuwste drivers downloaden maar vertel alsjeblieft welke hardware hiervoor verantwoordelijk is.

Is deze resolutie hoger of lager als dat wat je normaal gebruikt. De desktop wordt namelijk kleiner dus dan zou je videokaart het niet aankunnen. 800X600 is echter geen bijzonder hoge resolutie voor de meeste computers met Windows XP.
De kleurdiepte die je gebruikt is van invloed op de prestaties. Kies dus eerst voor 24 bits kleuren en kijk bij Eigenschappen, tabblad Instellingen knop Geavanceerd op tabblad Beeldscherm naar de vernieuwingsfrequentie. Deze is namelijk ook van invloed op de prestaties. Bij LCD staat die meestal op 60 en bij monitoren 75 of 80. Anders de nieuwste drivers downloaden maar vertel alsjeblieft welke hardware hiervoor verantwoordelijk is.

Ik heb altijd 1280x1024, maar als ik een game ga spelen dan is het 600x800
En hij heeft het een tijd gedaan, tot hij rare kure ging krijgen,
Ik heb 2 verschillende kleuren "bits" geprobeerd (zijn er maar 2), geen resultaat.
Ik gebruik "NVIDIA GeForce 7650 GS".
Heb net geprobeerd te updaten, geen resultaat
En als ik de Vernieuwsfrequentie van 60 naar 75 zet, heeft dat ook geen resultaat (geen andeers opties, zoals 80 ofzo), ik krijg een melding: MODUS WORD NIET ONDERSTEUND

Laatst bewerkt:
Je hebt dus een LCD scherm, vanwege de vernieuwingsfrequentie van 60 Hertz. Ik kan het niet oplossen. Wat is het merk en model van de monitor precies? Zie je de monitor wel genoemd staan bij Eigenschappen voor Beeldscherm? Heb je in het bios de instellingen ook nog goed staan? Heb je Chipset drivers voor het moederbord geïnstalleerd? Jou Videokaart is een beetje een budgetmodel waarvan er niet veel verkocht zijn. Mogelijk wat experimenteel gezien de volgende review die ik gevonden heb.

""Voor de grafische kaart koos Medion voor de NVidia Geforce 7650 GS. Het is ons een raadsel welke strategie daar achter steekt, maar het is alweer een grafische kaart die je vrijwel nergens in de gewone handel gaat vinden, zodat je als consument eigenlijk de spreekwoordelijke "kat in een zak" koopt. Vermoedelijk is 7650 GS eigenlijk een 7600 GS maar die gemaakt is volgens dezelfde 80 nm technologie als de 7700-serie. Hierdoor kan men die videokaart wat sneller laten werken zonder dat ze extra koeling vereist. Dat is immers één van de sterke punten van deze videokaart: ze is passief gekoeld - dus zonder ventilator en bijgevolg muisstil. Als al deze geruchten kloppen dan haalt deze kaart zowat het prestatieniveau van een 7600 GT-kaart, waarmee ze ook geschikt is voor veeleisende spelletjes. De videokaart heeft naast een gewone VGA uitgang ook een HDMI én een DVI aansluiting.""

Ik hoop dat een lezer hier ervaring mee heeft. Het beeld kan ineens niet meer in lagere resolutie op SVGA 800X600.

Bedankt voor de info

Mijn videokaart heeft het altijd goed gedaan, bij ieder spel, maar op eens kreeg ik een raar beeld, ik had nergens in zitten wijzigen, het was heel plotseling.
Alle instellingen staan hetzelfde als toen hij het wel doet. (het wel wat andere dingen geprobeerd, zonder resultaat, en daarna weer terug gezet)

Hier een screen, van me Beeldscherm (info).
lalavt1.png

Ik kom nu net nog ergens achter.
Ik kan ook dit doen Bureaublad Rechtermuisknop/ NVIDIA-beeldscherm/ Medion MD32119PR (ipv Bureablad Rechtermuisknop/ Eigenschappen)

Dan heb je meer scherm resoluties, (320x200 t/m 1920x1080)
Die doen het allemaal op 600x800 na.
Ik kan daar ook nog 8 bits in stellen (heeft geen zin).

Weet niet of je er iets aan hebt.

In het contextmenu zie je kennelijk het hulpprogramma, dat je de resolutie hier eenvoudig kunt instellen klopt. 1280X1024 bij 75 Hertz is de goede instelling. De kleurdiepte zou bij jou op 32 bits moeten kunnen. De scherm foto toont dat je een standaard "Plug en Play" monitor hebt staan bij beeldscherm. Als je de driver van het TFT scherm installeert zul je daar misschien de naam van de monitor krijgen. Bij Medion hebben ze één driver voor alle modellen. Dit is de betreffende link. http://www1.medion.de/site/service_...dates/?op=detail&id=1530&type=treiber&lang=de
Jou monitor wordt trouwens niet op de site van Medion genoemd.
Verder heb ik iets van drivers gevonden op Driverguide.com. Ik kan niet voor de kwaliteit hiervan instaan, dat is dus tweede keus. Inloggen kan met drivers - all, je mag ook downloaden na enkele advertenties te bekijken.
http://members.driverguide.com/index.php?action=dosearch&qm0=Medion&qa5=11&dp=3&sm=h&jmd=and
Voor de probleemoplossing is het van belang dat je de hardwareversnelling uit hebt geschakeld wanneer je op een andere resolutie overgaat. Bij Instellingen de knop Geavanceerd het tabblad Probleem Oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan