• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

' valt weg in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Op een site moet vermeld worden wie er jarig is vandaag. Daar gebruik ik de code
Code:
jar['24-8'] = new Array("John Adema");
voor.

Deze codes wil ik in Excel maken omdat er een +/- 120 namen zijn. Hiervoor heb ik een formulier maar de ' valt weg achter de maand, in dit geval achter de 8.

Voorbeeld:
newarray.jpg
.

Zoals je in de formulebalk ziet is de ' wel getypt in C2 maar wordt hij niet weergegeven in H2, de cel waar de info uit de andere cellen wordt samengevoegt. Gevolg is dat de code incompleet is en de melding niet verschijnt op de site.

Hoe los ik dit op? :confused:

En als je eerst een spatie geeft en dan ' typt, dan is het nl. wel zichtbaar. Of is dan de code niet werkend.

In dat geval komt er een spatie tussen 8 en ' en werkt de code niet.

Code:
jar['24-8 ´] = new Array("John Adema");

Excel ziet de invoer na een ' als tekst.
Werkt het ook niet met ''?

Richard

En als je in cel B2 nu dit plaatst; 24-8' Bij het samenvoegen in cel H2 komt alles te samen.

Thnx Huijb, zover was ik ook al alleen heb ik de datums al in een lijst en mag (lees: moet) ik er dan handmatig al die '-tjes achter gaan lopen typen.

Maar niet gevreesd; ik heb de oplossing inmiddels gevonden in de vorm van 2 x '. Hiermee is de eerste ' niet en de tweede ' wel zichtbaar, dit levert een werkende code op.

Maar niet gevreesd; ik heb de oplossing inmiddels gevonden in de vorm van 2 x '. Hiermee is de eerste ' niet en de tweede ' wel zichtbaar, dit levert een werkende code op.
Haha is ook een oplossing. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan