Deze computer ziet dvd-rw als dvd-ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenny85

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
ok mijn probleem is als volgt

mijn computer herkent mijn brander als een dvdram station met als gevolg dat ik niks ermee kan doen. Ik heb de brander nu 1,5 jaar in bezit en heb nu voor het eerst problemen ermee.

Stappen die ik al heb ondernomen:
Windows xp opnieuw geinstalleerd (dit omdat verwijderen uit apparaatbeheer en herinstall van nieuwste drivers niet werkte om het probleem op te lossen)
laatste drivers geinstalleerd.

mijn dvdspeler werkt daar en tegen wel naar behoren.

Mvg Lennard

Mijn configuratie: a8n-sli, amd 4400+ x2 64bit, 4gig drr400, 1 terabyte samsung hd (2x 250 + 1x500), 2x 6600 gt's sli, duel tv-tuner, asus dvdbrander, asusdvdrom

Laatst bewerkt:
ik heb ook al geprobeerd door ze allebij als master in te stellen dus 2x ide slot genomen elke dvdspeler 1...nog geen resultaat ik heb +- 200 dvdtjes gebrand is zn levensduur dan al op?

Hoi !

Hoe staat je DVD-brander in apparaatbeheer weergegeven ?

Als daar geen afwijkende (vraag/uitroeptekens) dingen staan, en de melding dat je apparaat correct werkt verschijnt na een dubbelklik, kan misschien een firmware-update je nog redden.

Zo niet: andere kopen (weinig geld tegenwoordig).

Greetz,

Harry.

hmm dat wordt dus een nieuwe kopen....ik had wel verwacht dat ze een iets langere levensduur hebben.

kan je mij misschien een aanbevelen? ik gebruikte tot nu toe asus drw 1608ps2

of zou het schoonmaken van de lens misschien nog helpen?

Laatst bewerkt:
ok ik zal is opschrijven wat ik allemaal heb gedaan:

volledige herinstallatie windows mce.
verwijderen hardware virtueel en realtime, nieuw ide kabel aangesloten
firmware update uitgevoerd

ik heb een link naar een artikel gevonden met iemand die hetzelfde probleem heeft en tot een oplossing kwam echter heb ik nu al deze stappen ook uitgevoerd maar zonder succes. (link = http://www.releases4u.net/forum/inde...pic=9010&st=20 )
*als toevoeging op de link:
- in mijn schijfbeheer stond de brander niet in de rechtbovenste lijst, daar ontbrak de schijf maar in de lijst recht onderin stond de brander wel vermeld maar zonder nadere informatie
- in reg edit was er geen uppervalue om te verwijderen er was alleen een lowervalue deze heb ik ook verwijderd
- enige punt dat ik uit deze topic niet heb uitgevoerd is een biosupdate (zou het hieraan kunnen liggen alle instelling in bios zijn naar behoren)

na veel googlen hebben echt veel mensen hier last van maar bijna niemand die tot een oplossing komt (een post van de 20 waar iemand tot een oplossing kwam en zoals je in de link kan lezen wist hij niet wat het geen was wat het herstelde)

iemand nog ideeën? ik heb mezelf erin vast gebeten dat er een oplossing moet bestaan (ik kan de brander altidj nog terug sturen onder RMA garantie of desnoods voor een paar tientjes een nieuwe halen maar ik ben en blijf "voorlopig" koppig :) )

Laatst bewerkt:
Test het ding eens uit op een andere PC?
Er ontstaan hoopjes problemen met branders die plotseling niet goed meer lezen of schrijven en de levensduur is een groot vraagteken.
Als je garantie hebt zou ik maar niet te lang aarzelen.
Met lenzen cleanen heb ik nog nooit succes gehad.

ok ik heb in mijn geheugen lopen graven en ik kan me herinneren dat ik mijn dma setting op 66 stond nu heb ik op inet gelezen dat deze maar max33 mag zijn, nu mijn vraag waar kan ik dit controleren (weet niet meer waar ik dit kon aflezen) en veranderen

ok ik heb in mijn geheugen lopen graven en ik kan me herinneren dat ik mijn dma setting op 66 stond nu heb ik op inet gelezen dat deze maar max33 mag zijn, nu mijn vraag waar kan ik dit controleren (weet niet meer waar ik dit kon aflezen) en veranderen

In het configuratiescherm systeem apparaten en IDE geavanceerd staat de DMA modus.
Maar ik betwijfel of dat iets doet met de DVD? Ik kan kiezen tussen PIO (ouderwets) En DMA 4 of 5. Maar dat is volgens mij voor de HD.
In het BIOS zijn ook instellingen te vinden. Heb je de herkenning in het BIOS wel getest?
Een andere mogelijkheid is een niet ATAPI drive maar het lijkt mij ook achterhaald.
Master slave setting controleren?
En toch testen in een andere PC want wie weet is de drive gewoon niet in orde? Heb je geen andere drive te leen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan