domein niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakiesjaakie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Hallo,

Ik heb een Windows 2003 server opgezet. Nu ben ik aan het testen met client computers, alleen naar een aantal keren krijg ik de melding bij het inloggen:
Het systeem kan u nu niet aanmelden omdat domein <domeinnaam> niet beschikbaar is.

Wanneer ik de client uit het domein haal en er weer in zet is het weer goed voor aan aantal keren.

Wie weet waaraan dit kan liggen?
Alvast bedankt.

Hoi,

Ik geef hem direct voor een betere, maar misschien is dit een hint

Het lijkt er op dat gebruikers niet meer dan x-keer gelijktijdig mogen zijn aangemeld.
Dit kan je ergens verhogen.
Beter wellicht om te kijken onder welke omstandigheden gebruikers als 'afgemeld' geregistreerd worden. Ook dat moet je - collectief of per gebruiker - kunnen instelleren

Hoi,

Het lijkt er op dat gebruikers niet meer dan x-keer gelijktijdig mogen zijn aangemeld.
Beter wellicht om te kijken onder welke omstandigheden gebruikers als 'afgemeld' geregistreerd worden. Ook dat moet je - collectief of per gebruiker - kunnen instelleren

Bedankt voor je antwoord!
Wat bedoel je met de omstandigheden dat gebruikers als 'afgemeld' geregisteerd worden?

Hoi,

Stel iemand meldt zich niet normaal af in Windows, maar zet het ding gewoon uit. Of is al een tijd niet meer actief op het netwerk.
In zo'n situatie kan in de server wordt geregeld dat de log wordt opgeheven na verloop van tijd.
Ik denk aan de mogelijkheid dat gebruikers nog blijven aangemeld, maar dat feitelijk niet meer zijn.

Ah zo. Bedankt.

Hoi,

Ik heb geen dezelfde gebruikers tegelijkertijd aangemeld. Ik was ingelogd, heb iets getest, logde uit en wilde weer inloggen...

Hoi,

Sorry, hier houd mijn kennis op.
Weet wel dat als je zaken aanpast op in Server 2003, je hierna de Server opnieuw moet opstarten om de aanpassingen van kracht te laten worden. Misschien moet je het in die hoek zoeken.

Maar nogmaals .... ik hoop dat er een andere wizzkid opstaat ... :rolleyes:

Hoi,

Sorry, hier houd mijn kennis op.
Weet wel dat als je zaken aanpast op in Server 2003, je hierna de Server opnieuw moet opstarten om de aanpassingen van kracht te laten worden. Misschien moet je het in die hoek zoeken.

Maar nogmaals .... ik hoop dat er een andere wizzkid opstaat ... :rolleyes:

Okay. Bedankt voor je antwoorden in iedergeval! :thumb:

heb je bij het aanmelden van de pc naar de server ook domein.LOCAL neergezet.
dat kan vaak nog wel eens helpen.

Ik zal even posten wat de oplossing was: er was waarschijnlijk iets foutgegaan bij deinstallatie van de netwerk drivers. Ik heb ze opnieuw geinstalleerd en (bijna) alles is weer oke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan