medion cybermaxx kruidvat mist cwsdpmi.swp voor herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

berthome

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2007
Hallo.

Ik heb een medion cybermaxx van de kruidvat. Deze heb ik in 2003-2004 gekocht. Mijn harde schijf is gecrashed en dus moest ik hem formatteren. Vervolgens heb ik de herstelcdrom erin gedaan maar krijg ik hem niet opnieuw geinstalleerd. Hij komt met een error dat hij het bestand cwsdpmi.swp mist op de c schijf. Met een andere pc heb ik gekeken of dit bestandje misschien op de cd zou staan die ik van medion heb maar dat is ook niet het geval. Ik heb het idee dat deze file de file is waar windows in zit. De herstelbestanden staan dus niet op de cd maar die hadden op de pc moeten staan. Heeft iemand een oplossing voor mij? Ik heb namelijk wel een legale lecentie op de laptop voor xp home maar kan die nu niet gebruiken.

Bert

hoi,
stuur ff een email naar kevieosie[at]gmail.com
dan probeer ik je verder te helpen!:thumb:

Kevieosie

ps: [at] voor spambots e.d. moet gwoon @ zijn

hoi,
stuur ff een email naar kevieosie[at]gmail.com
dan probeer ik je verder te helpen!:thumb:

Kevieosie

ps: [at] voor spambots e.d. moet gwoon @ zijn
Tip 1: Laten we dit alles afhandelen via het forum, want daar dienen fora voor.
Tip 2: Je hoeft je e-mail niet zo te schrijven, dit forum heeft namelijk een mod geïnstalleerd die alle e-mailadressen omzet in een afbeelding.

Na wat zoekwerk is het bestand dus een wisselbestand van een beveiligde DOS-sturing die het mogelijk maakt het geheugen te beschrijven. Spijtiggenoeg koop je met deze informatie weinig. Ik zoek nog wat verder...

Inmiddels heb ik het maar op een andere manier gedaan. Ik heb namelijk ontdekt dat de zogenaamde recoverydvd helemaal geen recoverydvd is. Op de dvd staan namelijk zo weining bestanden dat daar onmogelijk de windows installatie op zou kunnen staan. Ik vermoed dan ook dat de bestanden waar hij om vraagt de inhoud van de pc bevatten.
Inmiddels heb ik een cd geleend van een vriend met XP Home. Met deze cd heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd met mijn eigen lecentie code dus alles werkt en ik heb het er weer legaal op staan.

Bedankt voor de moeite.

Heb voor de rest ook maar weinig gevonden. Wel een vrij frequent probleem.. :confused:

Als ik het goed heb staat er op Medion pc's een E: partitie met de naam 'Recover' Daarop staan bestanden als 'retten.exe' (5 stuks) als deze bestanden er niet meer op staan heb je inderdaad ook helemaal niets aan de cd, die doet namelijk niets anders als deze bestanden aanspreken om het systeem weer terug te zetten, de 'echte' bestanden staan in 'retten.exe' enz.

inderdaad. idiote recoverycds dus. heb je dus niks aan als er echt iets mis gaat met de pc. je koopt een pc met een lecentie waar je voor moet betalen maar als je pc crashed ben jem dus eigenlijk gewoon kwijt.

inderdaad. idiote recoverycds dus. heb je dus niks aan als er echt iets mis gaat met de pc. je koopt een pc met een lecentie waar je voor moet betalen maar als je pc crashed ben jem dus eigenlijk gewoon kwijt.

Nee hoor, want in de handleiding staat (bij Medion dan) duidelijk dat als je een back up wilt maken je die vijf bestanden op cd moet branden, dan heb je toch je complete installatie nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan