Laptop Beeldscherm Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

200454

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Hallo
Een tijdje geleden kreeg ik plotseling slecht beeld op m`n laptop.
Brede horizontale balken waar hier en daar wat text in stond van het windows opstart menu.en helder blauw.
Via het internet heb ik toen een ander scherm gekocht en het erin geplaatst.
Dit ging vrij makkelijk en ik had een handleiding erbij.
Laptop ingeschakeld maar geen beeld , wel beeld maar heel vaag opo de achtergrond.
Na wat rondvragen werd mij verteld dat het Backlight kapot was.
Dit heb ik in de USA kunnen bestellen,maar na het plaatsen hiervan was het resultaat hetzelfde.
Ik heb nog steeds een heel vaag beeld en kan het logo ver op de achtergrong herkennen.
Daarna heb ik het oude scherm erweer ingeplaatst en toen had ik weer het helder blauwe scherm.
Alks ik dan logisch nadenk zou je toch zeggen dat het backlight niet kapot was.
Maar wat is nu het probleem dan.
Kan iemand mij dat vertellen of misschien meot ik nog wat vervangen.
Alvast bedankt voor de reactie.
groetjes Math

Wat een ingrepen........
Vaak is, als het backlight niet werkt, de inverter kapot.... maar in dit geval [strepen over het beeld en de beeldinhoud niet goed] zou je ook kunnen denken aan een defecte videokaart.... of..... de flatcable die in het scharnier zit en het signaal van de computer naar het beeldscherm stuurt, zit los of is ergens onderbroken [scheurtje in een koperstripje waardoor het soms wel en soms niet werkt].

Wat een ingrepen........
Vaak is, als het backlight niet werkt, de inverter kapot.... maar in dit geval [strepen over het beeld en de beeldinhoud niet goed] zou je ook kunnen denken aan een defecte videokaart.... of..... de flatcable die in het scharnier zit en het signaal van de computer naar het beeldscherm stuurt, zit los of is ergens onderbroken [scheurtje in een koperstripje waardoor het soms wel en soms niet werkt].

Ik heb even een andere monitor aan gesloten beeld is dan okè

Ik heb even een andere monitor aan gesloten beeld is dan okè

In dat geval lijkt de flatcable [of de aansluiting daarvan [is meestal een "gammel" klemstripje]] de beste verdachte.... Als het backlight van het oude beeldscherm goed werkt, zal er met de inverter niets aan de hand zijn.....

In dat geval lijkt de flatcable [of de aansluiting daarvan [is meestal een "gammel" klemstripje]] de beste verdachte.... Als het backlight van het oude beeldscherm goed werkt, zal er met de inverter niets aan de hand zijn.....

Okè ik ga weer eens wat proberen.
groetjes en bedankt voor je reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan