Defragmenteren C schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TwistedAngel

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Ik ben netjes mijn pc vanavond aan het onderhouden en zo wilde ik ook even de C schijf defragmenteren. (moet ik voor ik dit doe nog andere speciale dingen doen BTW?)
maar goed heb de andere schijven al gedaan, maar nu wil ik de C schijf aan klikken en krijg ik de volgende waarschuwing:

SChijfdefragmentatie heeft vastgesteld dat het uitvoeren van Chkdsk is gepland op het volume C:

Voer Chkdsk /f uit...

wat is dit? wat moet ik doen? wat kan ik doen? is mijn pc verdoemd? :p

ben echt een sul!:o

Rebooten en net zo lang wachten tot hij klaar is en naar windows gaat.

euhm wat?

sorry je moet ongeveer met het niveau Nijntje uitleggen komen anders snap ik het echt niet...

verdoemde pc .....

Neen je pc is niet verdoemd :)

laat die chdsk uitvoeren, het is een ( extra ) routine controle voorafgaand aan de defragmentatie .....:thumb:

Suc6 termee, Leon25 :cool:

Nijntje snapt dit wel, hoor.:)

Rebooten=opnieuw opstarten, thats all, en wachten tot hij in windows is.

Neen je pc is niet verdoemd :)

laat die chdsk uitvoeren, het is een ( extra ) routine controle voorafgaand aan de defragmentatie .....:thumb:

Suc6 termee, Leon25 :cool:

ben zoo blij met je eerste antwoord!
en dat tweede weet ik dan weer niet hoe het moet.. ik zal eerst onderstaande oplossing, pc opnieuw opstarten proberen, anders klop ik weer even aan..
maar dat zal morgen wel zijn..

enne... ik ndke niet dat Nijntje dit snapt.. ... met wie moet ik me dan vergelijken... Pingu?

en dat tweede weet ik dan weer niet hoe het moet.
Chkdsk is een foutcontrole op je harde schijf (voor je aan een defragmentatie begint is dit erg nuttig). Ja kan dit opstarten door op de partitie (C, D, e.a.) te gaan staan, rechtsklikken, eigenschappen aanklikken en dan op het tabblad Extra de Foutcontrole opstarten. Op dezelfde plaats kan je ook de defragmentatie opstarten nadat je de foutcontrole hebt uitgevoerd. Is dit Nijntje's genoeg :D

ik dnked at dit mij wel gaat lukken..
zo niet... gaan we over op.... euhmmm... teletubbie? NOG EEN KEER!! :P

Hier heb je er al één in bijlage :

Bijlagen

• tubbie.gif
    tubbie.gif
    35,8 KB · Weergaven: 28
De schijfcontrole wil ook niet.. hij zegt op het laatste moment dat het niet voltooit kan worden.. :S
beetje vreemd. niet lkeker..

Zag net je bericht : niet voltooid kunnen worden, misschien dat er toch nog hoop is. Soms kan je gevraagd worden of fouten automatisch hersteld moeten worden. In bepaalde gevallen zal windows niet voltooien bij gegeven invoer. Probeer eens met : vragen voor reparatie oid !

Helaas suc6 nu niet gegarandeerd :(.

PS : soms bij defragmentatie ziet windows een fout, hij gaat dan niet defragmenteren ! En windows is zo samengesteld datie voorstelt via sc.dsk te zoeken. .....Maar soms zit de fout elders.

Misschien helpt bovenstaand advies wel, indien het toch binnen de scdsk diagnose en reparatie valt :)!

Gr. Leon 25 :cool:

defragmenteren is geen dementeren :confused:maar wel leuk :) voor de schijf beetje op orde te houden .....

Zonder gekheid, het is niet zo heel belangrijk. Wat wel belangrijk zou kunnen zijn is dat windows ergens een fout meende te zien en je dus die andere procedure aanraadt. Nogmaals, windows is ZO gemaaakt dat het bepaalde defragmentatie NIET uitvoert als het meent iets van een fout te zien. Soms is het ook alleen maar routinematig ( dus om de zoveel tijd die test ) .....

De schijfcontrole wil ook niet.. hij zegt op het laatste moment dat het niet voltooit kan worden.. :S
beetje vreemd. niet lkeker..

Doe het met de XP cd, start ermee op, wel in de bios aangeven dat de cdrom als eerste staat om van op te starten, ga naar de repair/herstelconsole en voer daar een chkdsk /r uit.

Lees dit er over.

Doe het met de XP cd, start ermee op, wel in de bios aangeven dat de cdrom als eerste staat om van op te starten, ga naar de repair/herstelconsole en voer daar een chkdsk /r uit.

Lees dit er over.

Leuke van mijn pcis dat ik dus geen xp cd bbij heb gekregen.. Volgens de verkoper kreeg je die er niet meer bij tegenwoordig.. dus kan ik op deze manier niet doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan