• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Heading van een ander blad

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jamez
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
Hallo,

Ik probeer aan de hand van onderstaande code te zorgen dat ik een standaard ingesteld A-3tje kan printen. Enkel zou ik graag de heading van een ander blad (van hetzelfde document) willen halen. Niet via de pagesetup, want hier bestaat enkel de optie op de heading van het actieve, het te printen blad, te selecteren. Iemand een suggestie?

b.v.d.

Jamez

de code:

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
With ActiveSheet.PageSetup
ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = Range("A1:C7") & "!Gegevens"
ActiveSheet.PageSetup.CenterFooter = " Vorige versie: " & Range("L7").Value
ActiveSheet.PageSetup.LeftFooter = " Kenmerk: " & Range("Kenmerk01").Value
ActiveSheet.PageSetup.RightFooter = "Pagina &P van &N"
End With
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = ""
With ActiveSheet.PageSetup
.LeftMargin = Application.CentimetersToPoints(1.7)
.RightMargin = Application.CentimetersToPoints(0.75)
.TopMargin = Application.CentimetersToPoints(1)
.BottomMargin = Application.CentimetersToPoints(1.5)
.HeaderMargin = Application.CentimetersToPoints(0.5)
.FooterMargin = Application.CentimetersToPoints(0.5)
.PrintHeadings = False
.PrintGridlines = False
.PrintNotes = False
.CenterHorizontally = False
.CenterVertically = False
.Orientation = xlPortrait
.Draft = False
.PaperSize = xlPaperA3
.FirstPageNumber = xlAutomatic
.Order = xlDownThenOver
.BlackAndWhite = False
.Zoom = 100
With ActiveSheet
.Range("J7:L7").Font.ColorIndex = 2
End With
End With
End Sub

Werkt dit misschien?

Code:
ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = Sheets("Gegevens").Range("A1:C7")

bedankt,

Hij geeft enkel de waarde van A1 terug en niet de opgegeven range. ZOu het zo zijn dat een verwijzing van een header enkel uit 1 cel kan bestaan? zou wel jammer zijn

jamez

Ik denk ook niet dat dit mogelijk is.

Desnoods moet je tijdelijk maar eens de cellen kopiëren, dan afdrukken en terug verwijderen... ;( Omslachtig, maar ja.

Wigi

Waarom niet gewoon de 'waardes' van die cellen ophalen en in één variabele (string) zetten? De functie 'join' zou dit moeten kunnen... (weet dus niet hoe:o), maar je kan het ook stapsgewijs opbouwen.
Code:
dim sHeader as string
sHeader = Sheets("Gegevens").Range("A1")
sHeader = sHeader & ", " & Sheets("Gegevens").Range("A2")
...
sHeader = sHeader & ", " & Sheets("Gegevens").Range("C7")

ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = sHeader
Tijdens dit voorbeeldje maken, zie ik wat vreemds... Je vraagt om een header van een bereik van maar lieftst 21 cellen!!! Hoe moet je dat ooit kwijtraken boven een afdruk???
Bedoel je soms een title in te stellen???
Code:
ActiveSheet.PageSetup.PrintTitleRows = "$1:$3"

Groet, Leo

Okay, volgens mij wil het idd niet.
De kern van het probleem is, dat bij onze vereniging veel mensen gebruik gaan maken van enkele sheets waarvan ik wil voorkomen dat ze (de standaard) kop (met logo, adresgegevens, enkele tekst variabelen) gaan bewerken dmv het bewegen van de kolommen.
(de kolommen moeten namelijk nog wel in breedte te veranderne zijn, zij het minimaal, maar toch)

Dus ik dacht, laat die gegevens in op een ander blad, en plaats deze net voordat je print boven de pagina (als koptekst). Ik heb weleens opgevangen dat het ook zou kunnen dmv het maken van een 'foto' en deze dan boven de sheet te plakken. Maar dat gaat middels VB boven mn pet.

groeten
Jamez

Het is vast en zeker niet gemakkelijk, maar wel doenbaar.

1. afbeelding maken van een cellenbereik (manueel: Shift ingedrukt houden en Bewerken > Kopiëren kiezen, vervolgens plakken)
2. Plakken van die afbeelding op de juiste plaats.
3. het printen en verwijderen van de tijdelijke afbeelding

Ik weet dat er ook een VBA mogelijkheid is om op te slaan als een afbeelding op de harde schijf, die kan dan in de koptekst ingevoegd worden. Ik vind het jammer, maar heb zelf geen tijd om één en ander uit te vlooien, sorry.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan