SMC netwerk kaart werkt niet na clean install!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dumble

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Ik heb hier een laptop: toshiba satellite pro A60.
Windows xp pro SP2 opnieuw geinstalleerd omdat ie niet echt lekker meer liep...

Alles werkt nu weer perfect maar ik krijg alleen de draadloze netwerk kaart niet aan de praat...
Het gaat om deze netwerk kaart: http://www.smc.com/index.cfm?event=...rPartNumber=99-012084-438&downloadType=0&os=8

Ik heb daar de driver gedownload en de boel volgens de handleiding geinstalleerd, installatie succesvol afgerond, na de restart kreeg ik dit venstertje:

Na de juiste beveiliginscode ingetypt te hebben bij 'security' gaat ie het netwerkadres verkrijgen en krijg ik naar een paar seconde de melding die je ook ziet op de bovenstaande shot...

Als ik naar start > uitvoeren > cmd > ipconfig /all ga dan krijg ik dit te zien:

Ik kan ook niet in mijn router inlogge via de kaart.... (via 192.168.1.1 in browser te type)

Internet doet het wel gewoon perfect als ik een kabeltje vanaf de router in de laptop doe...

Ik zou niet weten wat er mis is? Is de kaart kappot of is dit een software probleem?
(bij apparaatbeheer staan geen vraagtekentjes of wat dan ook:

Kan iemand mij helpen?

Mvg,

dumble:thumb:

Heb je ook een smc router?
Heb je het mac-adres van de kaart in de router ingegeven als vertrouwd?
Wpa2 beveiliging in beide correct ingesteld?

Je krijgt wel verbinding en een ip, maar de verbinding stagneerd ergens.

Heb je ook een smc router?
Nope maar dat moet geen probleem zijn, hij had het namelijk altijd gedaan. Ik heb een sitecom router
Heb je het mac-adres van de kaart in de router ingegeven als vertrouwd?
Mac adres is toch hetzelfde als hardware adres, want die komen overeen met elkaar...
Wpa2 beveiliging in beide correct ingesteld?
Dat weet ik niet? Hoe kan ik dat chekke, ik weet wel dat de securty type 'WEP' is... en 64 bit key encryption/..... Al die instellingen komen overeen met router en kaart . Ik kan ook niet met het 'onbeveiligde netwerk' van de buren connecte: daar kan ik vroeger ook altijd mee verbindinden... Hij geeft dan gewoon dezelfde melding als bij mijn eigen netwerk (beperkt of geen verbindingsmogelijkheden)

Je krijgt wel verbinding en een ip, maar de verbinding stagneerd ergens.
Dat vond ik dus ook al vreemd..

Het maakt niet zoveel uit, als het niet dezelfde router is, maar werkt wel optimaal.

Ik kan in mijn smc router een mac adres van de netwerk ontvanger opgeven, ter extra beveiliging.
Zie screenshots.

Wpa of Wpa2 is beter beveiligd dan wep.
Wel zender en ontvanger exact eender instellen.

Laatst bewerkt:
En nog 3 screenies.

Laatst bewerkt:
Bij die sitecom van mij is het alleen mogelijk om te kiezen voor WEP, maarja dat is verder ook niet relevant want daar ligt het probleem dus ook wss niet? Hij is nu WEP beveiligd, dat was hij voor de installatie ook, de instellingen komen overeen dus hij zou moeten werken. Ik kan namelijk ook niet met het onbeveiligde netwerk van de buren connecte (en daar kon ik vroeger ook mee connecte)...

Het probleem ligt dus ergens andes, maar waar?

hmm heb het opgelost op een vreemde manier:

Ik had (al een hele tijd geleden) in mijn router de DHCP range gewijzigd van 192.168.1.110 tot 192.168.1.254 ... Dit had ik gedaan omdat ik op mijn vaste (download)computer een static IP had aangemaakt omdat ik daarvoor poorten had geopend voor emule...
De boel werkte namelijk niet alsik dan de DHCP aan liet staan, maar ik kon hem ook niet uitzetten want dan zou de laptop wireless internet het niet doen (behalve als je voor de laptop ook een static IP aanmaakte,maar dat was onhandig als ik op een andere wireless netwerk kwam met de laptop)> dus daarom had ik de DHCP range gewijzigdd,,

Marr goed, wat heb ik nu gedaan om het op te lossen?:
Ik heb de DHCP range gewijzigd naar 192.168.1.110 tot 192.168.1.250 > toen router herstart gedaan, en netwerk kaartje doet het nu:eek:
Waarom? dat is mij een raadsel, maarja ik vind het wel goed zo... Ga toch niet meer als 240 computers verbinden op mijn routertje:p

mvg.

dumble
(PS. bedankt voor de hulp nog Paul-RT:thumb: )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan