windows opstarten vanaf cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieterboolen

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Hoi ik heb een laptop en ikw il alles opnieuw erop zetten.
Maar de laptop boot vanaf hdd en niet vanaf cdrom.
En in de Bios kan ik het niet verzetten omdat ik het bios wachtwoord niet weet.
Is er een manier om toch de windows cd in de cd rom drive te booten?

Het is een Acer ferrari laptop.

BIOS-wachtwoord kwijt
"Ik heb een laptop waarvan ik het BIOS-wachtwoord vergeten ben. Hoe geraak ik er nu in?"

Bekijk of één van onderstaande mogelijkheden lukt. Succes is afhankelijk van het soort moederboard/BIOS dat je hebt.

- Zoek op je moederboard naar een jumper om de BIOS-instellingen te resetten. Als je je handleiding van je moederboard niet meer hebt, zou je kunnen zoeken op de website van de fabrikant. Volg de aanwijzingen in de handleiding op om je BIOS te resetten.

- Haal de stekker van de computer uit het stopcontact en verwijder de CMOS-batterij die de BIOS-instellingen bewaart. Dit batterijtje heeft veel weg van een horlogebatterijtje. Verwijder het voorzichtig, anders raak je meer kwijt dan je BIOS-wachtwoord alleen. Soms is een paar minuten verwijdering voldoende, in sommige gevallen is een uur nodig. Hierna staan de BIOS-instellingen weer op standaard.

- Voor AWARD en AMI BIOS bestaat er een aantal standaardwachtwoorden. Met deze lijst maak je een goede kans je BIOS in te komen. Op deze pagina vind je nog enkele uitbreidingen op die lijst.

Nu weet ik niet of het een standaard wachtwoord is of een eigen?

Bron http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=673210/sc=3ac9af

http://users.telenet.be/ccreturn1/computer/hardware/bioswachtwoord.html

Laatst bewerkt:
Probeer dan even die standaard wachtwoorden die ik gegeven heb op die link. Anders resetten zoals Lange Pier zei.Hoe staat ook in mijn antwoord.

Hey als ik in het scherm van bios zit waar die om password vraagt dan staat bovenaan in het scherm PhoenixBIOS Setup Utility.

Ik heb nu alle passwords geprobeerd die in de lijst stonden maar geen enkele werkt.

En zelf ben ik niet handig met dingen uit elkaar schroeven dus om hem zo te resetten zelf zie ik niet echt zitten.
Daar was de laptop me iets te duur voor.

een andere vraag die over iets anders gaat.
Waar kan ik ergens nachekken a.d.h.v. serie nummer of een laptop gejat is of niet?
Krijg namelijk regelmatig die dingen aangeboden.
maar voordat ik er nog 1 bijkoop wil ik het graag ff chekken.

Hoi !

Wat dacht je van de plaatselijke hermandad ?

Ook ik krijg van alles aangeboden, maar: als het ww. niet bekend is, of de prijs is niet in overeenstemming met de marktprijs stink je er toch niet in ?

Greetz,

Harry.

Merk ik hieruit op dat je beweerd dat de laptop met het ww probleem gejat is?
Moet ik je toch teleur stellen. Is met aankoopbon gekocht.
De prijs waarvoor ik hem kocht ga ik je niet onder je neus hangen.
Als je dus geen zinnig antwoord hebt wat bijdraagt aan de inhoud van een gestelde vraag, bespaar
je dan de moeite om te posten.
We zijn hier toch om elkaar te helpen niet om dergelijke oordelen of conclussies te uiten.

Dus mensen die wel een antwoord hebben waar ik verder mee kom gelieve te posten.

Laatst bewerkt:
Aangezien er vele laptops in omloop zijn die gestolen zijn, had ik ook de vraag gesteld waarom je dat wachtwoord bent vergeten.

Aangezien je niet op dit forum kunt bewijzen dat het geen gestolen laptop is en er ook zelf vreemde conclusies uit de aangeboden hulp trekt zullen er nog weinig mensen trek in hebben je verder te helpen, zeker de gewaardeerde helpers zoals @Harrie Snor.

Je koopt een laptop met aankoopbon, zou zeggen bel het nummer op die aankoopbon en vraag daar even het wachtwoord, ga ermee terug en/of vraag een oplossing.

Hoef je hier verder ook geen nutteloze reply's te geven zoals wij dat nu doen.

Succes, IRMC.

Als iemand een antwoord heeft op mijn vraag kan die dit hier neer zetten.
Daar is dit forum toch voor of heb ik het nu mis?
Het antwoord van meneer snor was geen antwoord op 1 van de vragen die ik stelde.

Als ik iemand kon bereiken op het nummer van de aankoopbon hoefde ik niet op een forum mijn vraag te stellen.
Ooit gehoord van een winkel die op de fles is gegaan???
Ga verder geen verklaringen hierover afleggen.
Een beetje verder kijken dan je neus lang is voordat er hier dingen worden gesuggereerd.

Als het me niet boeit of iets gestolen is ja of nee hoef ik niet te vragen hoe je zoiets
kunt natrekken. Dan zou ik het gewoon kopen zonder er moeilijk over te doen.

Als iemand harry iets aanbied en hij vermoed dat het gestolen zal hij het ook natrekken, dat hij weet hoe je dit kunt doen wilt niet zeggen dat iedereen dit weet.

Ik heb geen geldboom in de tuin staan dus als ik iets voor een prikkie kan kopen zal ik het zeker niet laten mits ik er zeker van ben dat het niet van diefstal afkomstig is.

En ik denk dat ik nu voor meerdere mensen spreek.

Als je meteen een heler bent omdat je een wachtwoord niet weet,
nou dan zulen er zeker een boel helers op deze wereld zijn denk ik.

Hallo !

Ik heb niet beweerd dat je de laptop gejat hebt; JIJ komt met de vraag hoe je kunt weten dat een laptop gestolen is.

Ik heb je geantwoord dat je in geval van twijfel even de plaatselijke politie kunt bellen om te checken of de laptop als gestolen vermeld staat !

Dat jij je daardoor aangesproken voelt is jouw probleem; ik vind het wel vreemd dat iemand zijn ww. vergeten is en dan zelf over diefstal begint.

Ik heb je ook een link gewezen met oplossingen over een "vergeten" bios-ww.

Enne.....ik koop onder geen voorwaarde verdachte zaken, bel in geval van twijfel de koddebeiers.

Waar je nu pissig over bent is mij volmaakt onduidelijk: ik ken je niet maar iemand die z'n ww. "vergeet", en daarna in hetzelfde topic over diefstal begint, tja....

Greetz,

Harry.

N.B.: als je het bios-batterijrje 10 min. verwijderd ben je ook dat ww. kwijt !

Ik ben helemaal niet pissig hoor.

Wil alleen duidelijk stellen dat ik niet iemand ben die gejatte spullen koopt.
Ondanks dat ik van mijn huidige laptop het ww niet weet en dit dus niet
kan achterhalen. MAar ik ga eens op zoek naar iemand die het batterijtje kan
uithalen want ben niet zo handig in die dingen uit elkaar schroeven. ;)

Ik had gehoopt dat er een manier was om toch een windows setup vanaf cd rom te starten zondat dat je in je bios iets moest omzetten kwa boot opties.
Iig bedankt voor de tips etc.

Is het misschien mogelijk om van een usb-stick te booten?

In dat geval,is de oplossing op onderstaande site misschien wel mogelijk.

http://www.elfqrin.com/docs/biospw.html

Flashing BIOS via software

If you have access to the computer when it's turned on, you could try one of those programs that remove the password from the BIOS, by invalidating its memory.
However, it might happen you don't have one of those programs when you have access to the computer, so you'd better learn how to do manually what they do. You can reset the BIOS to its default values using the MS-DOS tool DEBUG (type DEBUG at the command prompt. You'd better do it in pure MS-DOS mode, not from a MS-DOS shell window in Windows). Once you are in the debug environment enter the following commands:

AMI/AWARD BIOS

O 70 17
O 71 17
Q

PHOENIX BIOS
O 70 FF
O 71 17
Q

Greetz

Mocht het zo zijn,dat je van usb-stick kunt opstarten,dan kun je ook een installatie vanaf de hardeschijf overwegen.

Laatst bewerkt:
Hoi !

@wanderer: ook om een boot van eebn USB-device in te stellen moet @T.S. in het Bios zijn !

Meestal staat floppy wel als eerste ingesteld, maar of er een floppy-drive bij de laptop zit ?

Greetz,

Harry.

Dat begrijp ik Harry,maar omdat men bij een "normale" PC in het verleden (men is zo vriendelijk tegenwoordig,om de diskette drive er uit te laten,hetgeen ik persoonlijk geen verbetering vind :( ) vaak de diskettedrive als 1e boot heeft\had staan,hoop ik dan men zo slim is geweest nu de usb mogelijkheid als 1e te zetten :)

Offtopic,
Geen diskettedrive en ook geen originele Windows cd meer,terwijl we toch allemaal "mondiger en zelfstandiger" moeten zijn\worden,ja ja :confused:

Greetz

Hallo !

@wanderer: helemaal mee eens !

I.v.m. reparatie's/installatie's heb ik een externe floppy-drive aangeschaft, en die is al vaak van pas gekomen.

En PC's die worden afgeleverd zonder WinXP-CD terwijl je wel betaald voor die Windows is helemaal van de zotte !

Maar ja, de consument slikt het.....

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan