[VB] beginners vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
ik wilde graag onderstaande regel code op twee regels zetten in visual basic. Alleen krijg ik dan een foutmlelding als ik dit doe. Ik zal waarschijnlijk een soort van koppelteken nodig hebben tussen die 2 regels. Zo ja welke dan? alvast bedankt voor de hulp. Ik kon het nergens vinden.

sSQL = "INSERT INTO X_KIS_GRADING (ID, grmethod,) values ( '" & Range("E8").Value & "' , '" & Range("C10").Value & "')"

bedankt voor het antwoorden

Maar ik krijg dan een melding verwacht instructie einde, als ik de code op deze manier typ

sSQL = "INSERT INTO X_KIS_GRADING (ID, grmethod,) values _
( '" & Range("E8").Value & "' , '" & Range("C10").Value & "')"

wel spatie voor de _ en erna?
en als je die under score VOOR die values zet???

Laatst bewerkt:
hebben beide geprobeert, alleen gefet hij nog steeds de zelfde foutmelding

Code:
sSQL = "INSERT INTO X_KIS_GRADING (ID, grmethod,) values( '" & _
    Range("E8").Value & "' , '" & Range("C10").Value & "')"

Wigi

Top! Heb de code overgenomen en op deze manier werkt hij. Die underscore zorgt er toch voor dat je op de tweede regel verder kan gaan. Wanneer ik die underscore wil gebruiken zoals in onderstaande code werkt het weer niet. Waarom? Bedankt

sSQL = "INSERT INTO X_KIS_GRADING (ID, grmethod,) values( '" & _
Range("E8").Value & "' , _
'" & Range("C10").Value & "')"

Je splitst een stuk tekst in 2. Daar moet je mee oppassen. Je moet de tekst sluiten voor de _ en weer beginnen op de volgende regel.

Bedankt voor je opmerking. Ik heb mijn code nu gesplitst zoals hier beneden te zien is. Echter vraag ik mij af hoe ik de kolom naam GRMETHOD op de volgende regel kan laten beginnen. Zodra ik achter de , van ID een _ plaats. krijg ik de foutmelding verwacht instructie einde. bedankt alvast!!!

sSQL = "INSERT INTO X_KIS_GRADING (ID , GRMETHOD) values( '" & _
Range("E8").Value & "' , '" & _
Range("C11").Value & "')"

Code:
sSQL = "INSERT INTO X_KIS_GRADING (ID , " & _
    "GRMETHOD) values( '" & _
    Range("E8").Value & "' , '" & _
    Range("C11").Value & "')"

Wigi

Kan je in het vervolg ook mijn vorige posts lezen, aub:
Je splitst een stuk tekst in 2. Je moet de tekst sluiten voor de _ en weer beginnen op de volgende regel.

Daar had jij het ook zelf mee kunnen oplossen ;)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan