ISP Fout met sitecom dc-202 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ward101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Beste lezers

Ik ben wanhopig :P

Ik heb een aantal dagen geleden een Sitecom router dc-202 gekocht omdat ik in een studentenhuis woon waar maar 1 jongen internet heeft en die jongen had een modem met maar 1 internet output allen wilde ik ook internet dus had ik een router nodig om ook te kunnen interneten. Ik die router gehaalt en helemaal volgens het boekje ingestelt:
fysieke installatie correct
Installatie in windows correct
dan moet ik de router zelf gaan instellen door in de internetbrowser http://192.168.0.1 in tevoeren dat klopt ook allemaal en dan komt het probleem want de laatste stap is het controleren of het werkt en dan geeft hij aan test failed: ISP klopt niet met de router of modem is er iemand die mij hiermee zou kunnen helpen een Sitecom DC-202 router ik ben echt wanhopig omdat mijn studie veelal te maken heeft met internet en ik dus zo spoedig mogelijk internet moet hebben

Alvast bedankt Mvg Ward101

Hoop snel een oplossing te krijgen voor het probleem

PS: mijn medestudent heeft chello ( ups internet power) Snelheid
6 Mbps/1,5 Mbps

Hang die router achter het modem met zijn PC eraan, clone zijn mac adres in de router, kijk of je nu verbinding hebt met zijn PC, zo ja, de jouwe eraan hangen.

Laatst bewerkt:
best lange pier bedankt voor de reactie

ik ben niet zo heel erg thuis in de computer wereld zou je je antwoord iets makkelijker kunnen defineren please

Mvg ward101

Lees nog eens wat ik had neergepend, dus in de webconfiguratie van de router iets zoeken van WAN bij/in de setup o.i.d. en bij dynamic i.p. of zoiets, die clone uitvoeren.

Er zal eerst een macadres aan de router gegeven moeten worden en die neem je dan over van zijn PC.

Je kunt ook even de manual goed doornemen, het staat er haarfijn in.

Hang die router achter het modem met zijn PC eraan, clone zijn mac adres in de router, kijk of je nu verbinding hebt met zijn PC, zo ja, de jouwe eraan hangen.

Clonen is dus niet meer nodig.
Heb ik ook aangegeven in het topic waar ik naar link ;)

De router hoeft helemaal geen mac-adres meer over te nemen.
Mac-adressen van PC's / routers worden niet meer opgenomen in het accountsysteem van UPC. Dit om het aansluiten van een andere computer te vergemakkelijken.

Het enige wat erin komt nu is het mac-adres van het modem.
Dus als je 1x aangemeld bent, dan hoef je alleen maar de procedure te doorlopen welke in dat topic aangegeven heb en je hebt via een andere computer verbinding met het internet. Werkt ook voor routers.

Meende dat Windows ook een fysiek adres van de gateway wilde zien, vandaar.

Dan is de modem van de spanning afhalen en weer aansluiten voldoende om de router te initialiseren.

killer als ik jouw een email ( geen prive bericht ) stuur en jij antwoord wat komt die dan te staan bij mijn priveeberichten?

Dit komt omdat het een e-mail is en niet een privé bericht.
Alleen verenigingsleden of donateurs hebben de mogelijkheid om privé berichten te versturen. Iedereen kan ze ontvangen.

Zou je verder de berichten gewoon via dit topic willen doen.
Dan hebben anderen er later mogelijk ook weer wat aan. Dat is de bedoeling van het forum ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan