Geschiedenis

• Onderwerp starter Onderwerp starter IVAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Een vraagje...

Ik vraag me af waar de informatie bewaard wordt in windows XP van bijvoorbeeld de ingetypte woorden in zoekvenstertjes van website's, ik bedoel eigenlijk als je uw emailadres of je voornaam of je gebruikersnaam ergens intypt komt spontaan je ganse adres of dergelijke eronder in een venstertje te voorschijn....
hoe doet windows dat....????

Groeten

Ivan

Hoi,

Da's een goeie, want ik weet he antwoord niet .... althans: gedeeltelijk.
Voor IE is het INDEX.DAT
Voor OE en Outlook weet ik het niet.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar .... ;)

Hier is geen simpel antwoord op mogelijk, dus schrik niet. :)

In Windows XP vinden we C:\Documents and Settings. Zoals die term al uitdrukt, hierin worden alle documenten en instellingen bewaard voor de hoofdgebruiker (hieronder aangeduid als user, jij dus), voor de Administrator (een door het systeem aangelegd account), voor elke gast en voor nog twee door het systeem aangelegde accounts: Default User en LocalService. Waar bewaart Windows XP nu de Cookies, de Tijdelijke Internet bestanden (kopieen van gehele websites die het Internet Explorer bij een volgend bezoek mogelijk maakt die websites sneller te openen) en de Geschiedenis (uitsluitend de http-adressen van bezochte websites)?

(Noot: afhankelijk van het systeem kunnen enkele instellingen afwijken en de verborgen [systeem]bestanden en de verborgen mappen moeten wel op zichtbaar zijn gezet.)

Geschiedenis:
C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Geschiedenis
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Geschiedenis
C:\Documents and Settings\LocalService\Local Settings\Geschiedenis
C:\Documents and Settings\Default User\Local Settings\Geschiedenis

Tijdelijke internetbestanden:
C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files
C:\Documents and Settings\Default User\Local Settings\Temporary Internet Files
C:\Documents and Settings\LocalService\Local Settings\Temporary Internet Files
C:\Documents and Settings\Default User\Local Settings\Temporary Internet Files

Cookies:
C:\Documents and Settings\User\Cookies
C:\Documents and Settings\Default User\Cookies
C:\Documents and Settings\Administrator\Cookies

Als laatste de plaatsen waar de resetgegevens worden bewaard (zie hieronder):
C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Microsoft\Internet Explorer
C:\Documents and Settings\Default User\Application Data\Microsoft\Internet Explorer

In de "index.dat"-bestanden, die we bijna overal in de bovenstaande directories vinden, zitten op een paar plaatsen o.a. de formuliergegevens opgeslagen.

Willen we in één klap van alle door Internet Explorer opgeslagen gegevens af, ook die zogenaamde formuliergegevens, waarmee IE7 die namen e.d. aanvult terwijl je nog tikt, dan gaan we naar Extra (in IE7), Internetopties, tabblad Geavanceerd en we klikken op de knop Opnieuw instellen. Alle door jou aangebrachte wijzigingen (Favorieten b.v.) en alle invoegtoepassingen (ActiveX b.v.) gaan dan verloren, IE7 is weer "fabrieksschoon". Enige uitleg over dit resetproces staat op deze site van Microsoft. (IE7 was toen nog bèta, maar het principe is niet veranderd.)

Wil je het niet zo drastisch doen, ga dan weer via Extra naar Internetopties, je bent dan meteen op het tabblad Algemeen en klik dan op de knop Verwijderen, onder Browsergeschiedenis. Hieronder het scherm wat dan te voorschijn komt.

ie7deletealleu3.jpg

Over Outlook Express: dat is "één pot nat" met Internet Explorer, dus OE maakt gebruik van de gegevens van IE.
Hoe dat met MS Outlook zit weet ik niet zeker. Het is heel goed mogelijk dat in MS Ofice voor gegevens een eigen database wordt aangelegd.

Laatst bewerkt:
Hoi B_737,

Een helder verhaal, waar ik ook weer van leer.
Echter, wat je zegt over OE, dat klopt niet helemaal.
Op het moment dat ik de gegevens uit de door jou aangegeven mappen verwijder en opnieuw opstart, krijg ik ook bij OE als ik de eerste letter intyp van een emailadres alsnog de z.g. 'auto-aangevulde' volledige na(a)m(en) te zien.
Die moeten dus ergens anders in opgeslagen zijn, net zoals in Outlook overigens.

Ik zat op glad ijs... Wat MS Outlook betreft, de gegevens staan bij mij in: C:\Documents and Settings\User\Application Data\Microsoft\Outlook en dan is dit de inhoud

outlookie7hv0.jpg

Maar ook: C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application data\Microsoft\Outlook En daar is de inhoud:

outlookie7bwk5.jpg

En Outlook Express: C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Identities\{DCAF5EDC-6D04-4AB3-A343-0D956A4D1B1F}\Microsoft\Outlook Express. En bij mij staat daar in:

oeiecx9.jpg

Maar misschien is er nog een plek met data die alleen door Outlook Express wordt gebruikt?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ok, dus eigenlijk wil je ermee zeggen, dat ook jij het niet weet ..... ;)

Een vraagje...

Ik vraag me af waar de informatie bewaard wordt in windows XP van bijvoorbeeld de ingetypte woorden in zoekvenstertjes van website's, ik bedoel eigenlijk als je uw emailadres of je voornaam of je gebruikersnaam ergens intypt komt spontaan je ganse adres of dergelijke eronder in een venstertje te voorschijn....
hoe doet windows dat....????

Groeten

Ivan

Windows slaat deze info hier op

Code:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\IntelliForms\Storage1

Als je de Key Storage1 verwijderd is alles weg en begin je weer opnieuw.
Deze key wordt dan weer opnieuw aangemaakt.. :)

In
Code:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\IntelliForms\Storage2
Staan opgeslagen wachtwoorden..
http://www.nirsoft.net/utils/internet_explorer_password.html

http://www.nirsoft.net/utils/pspv.html

Laatst bewerkt:
In IE > Extra > Internet-Opties > Inhoud > AutoAanvullen, kan je dat makkelijk instellen/verwijderen.

Hoi,

Ok, dus eigenlijk wil je ermee zeggen, dat ook jij het niet weet ..... ;)
Klopt. Ik heb me suf zitten zoeken, omdat er in dat pad van Documents and Settings ergens een ContentIE-directory moest staan, waar vier files in zijn opgeslagen, waarin die formulier- en webadressen-gegevens zitten. Je kunt de functie wel aan- of uitzetten in AutoAanvullen zoals Jozo zegt, maar dat vertelt niets over de plek waar die info staat. Dat geldt ook voor die registersleutel van ZipPe: dat is naar mijn mening ook alleen maar een soort aan- en uitknop. (Misschien wel de AutoAanvullen-knop van Jozo.)

Laatst bewerkt:
Windows heeft dat grondig verborgen omdat anders iedereen je wachtwoorden zou kunnen uitlezen.
Ik meen dat Lange Pier wel eens een progje had waar je alles mee kon zien.

Ik meen dat Lange Pier wel eens een progje had waar je alles mee kon zien.
Ik heb inderdaad de vage notie, dat ik dat verhaal van die Content IE-map en dan vier files met als naam een reeks hoofdletters, van hem heb opgevangen. De wachtwoorden zaten bij W95 nog simpel in C:\Windowos\jbverwei.psl (of pwl, nou, ja, zoiets:)).

Het is niet alleen verborgen geloof ik, maar ook nog versleuteld.

Goed werk van Microsoft. :thumb:
:D

Zou dit hem zijn? Ik geef hem een goede kans. Die submappen zijn dus niet te openen.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Application Data\Microsoft\Feeds Cache. En daarin vier "hidden" mappen met cijfer/hoofdletter-namen, een "index.dat.

Hier kan je nalezen hoe windows dat allemaal regelt..
The certification password of Internet Explorer 7 and operation of auto complete

Elke string die je intyped in je browser gaat naar de Key die ik boven heb genoemd :)
En krijgt elke string daar zijn eigen REG_BINARY toegewezen.
Dit gebeurd voor Auto aanvulling als voor Wachtwoorden op dezelfde manier.

Je kan de gehele key verwijderen of gewoon leeg maken dat blijft eender.
Een progje als CCleaner doet deze key ook gewoon verwijderen als je aangeeft dat de autoaanvulling opgeschoond moet worden..

Allemaal bedankt voor de info.........
Het heeft me een toch iets duidelijk gemaakt............
ondanks het niet zo simpel lijkt.....

Groeten

Ivan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan