Resolutie Rollercoaster

Status
Niet open voor verdere reacties.

loesjuhh1986

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2005
Hallo,
Ik heb het spel rollercoaster tycoon 3 geinstalleerd op mijn pc. Het spel werkt goed, alleen zie ik bij alle landschappen alleen maar lichtjes, verder is alles zwart. Ik vermoed dat het aan de resolutie ligt. Mijn beeldscherm resolutie heb ik verlaagd naar 1024x768, maar nog blijft alles zwart. Iemand een idee hoe ik het spel op 'normale' kleuren kan krijgen? Ik gebruik windows vista.
Alvast bedankt.

Je moet de resolutie wijzigen in het spel, ik denk dat jij het in Windows hebt gedaan.
Hoe dat moet weet ik niet, maar ik denk dat je ergens bij Options --> Graphics moet kijken.
Wat ook kan zijn is dat je videokaart niet goed genoeg is.

of aida 32:thumb:
ps: waar zijn die knopjes voor die groen en grijs worden bij de info over de gebruikers

of aida 32:thumb:
ps: waar zijn die knopjes voor die groen en grijs worden bij de info over de gebruikers

Aida32 bestaat niet meer en is later Everest gaan heten. Overigens is Everest Home Edition versie 220 de laatste gratis versie die het bedrijf Lavalys heeft uitgebracht. Hierna zijn nog enkel betaalde versies gekomen.

Ik heb een videokaart van DirectX.. Ik kan de resolutie binnen het spel niet wijzigen.

Ik heb een videokaart van DirectX.. Ik kan de resolutie binnen het spel niet wijzigen.

DirectX is geen videokaart-merk of type, maar een soort van aanspreekpunt voor je videokaart. (en ook je geluidskaart)

Bekende merken en types zijn bijvoorbeeld de Geforce-series van nVidia en de Radeon-series van ATI.

Kijk ff wat er in Everest staat bij Scherm -> Windows Video of bij GPU.

Staat er ook ergens hoeveel MB je videokaart is.
Voor Rollercoaster 3 heb je minstens 64 nodig om het lekker te draaien.
Op de rest hoef je niet zoveel te letten.

Laatst bewerkt:
Probeer dan eens het volgende:

Rechterklik op een lege plek op je bureaublad en kies 'eigenschappen'
Je krijgt dan een scherm met tabbladen, kies 'instellingen'

Wat staat er in het vakje onder 'Beeldscherm:' ?

En ook dat levert niet veel bruikbaars op, helaas.

Ga eens naar http://canirunit.com/, selecteer daar je spel bij select a product en laat het programma uitzoeken of jouw pc dit spel aankan. Als je de uitslag van deze test niet begrijpt, post hem dan even hier.

handige site!
helaas kan mijn (net nieuwe) laptop dit spel niet aan :confused:
Het ligt toch aan mijn videokaart;

Video Card
Minimum: 32 MB Video Card with Hardware T&L (ATI Radeon+/GeForce2 or higher)
You Have: Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family ()

Jammer jammer.. in ieder geval bedankt voor het helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan