• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stokkie2000

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een gegevensreeks van 6 getallen (3 rijen).
bv. 33% | 66%
100%| 0%
100%| 0%
Ik gebruik een horizontale staafgrafiek die zich tot 100% stapeld. Ik selecteer de 6 cellen en ik krijf 3 kolommen in één grafiek Tot zover klopt het nog.
Als ik nu bijvoorbeeld in de bovernste rij de waarden verander, dan veranderd in de grafiek de onderste balk in plaats van de bovenste balk. Dit is ook zo als ik wat ind er onderste rij verander. Alleen in het midden klopt het wel. Wat gaat hier verkeerd.

Daarnaast wil ik de betreffende waarden en grafiek een x- aantal keer naar onderen kopieren. Per kopie kunnen de percentages verschillen. Nu wil ik dat de grafiek bij elke kopie de waarden van zijn kopie overneemt en niet dat ik telkens de brongegevens moet aanpassen.

Groet,

Stokkie

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een gegevensreeks van 6 getallen (3 rijen).
bv. 33% | 66%
100%| 0%
100%| 0%
Ik gebruik een horizontale staafgrafiek die zich tot 100% stapeld. Ik selecteer de 6 cellen en ik krijf 3 kolommen in één grafiek Tot zover klopt het nog.
Als ik nu bijvoorbeeld in de bovernste rij de waarden verander, dan veranderd in de grafiek de onderste balk in plaats van de bovenste balk. Dit is ook zo als ik wat ind er onderste rij verander. Alleen in het midden klopt het wel. Wat gaat hier verkeerd.

Experimenteer wat met de manier waarop Excel de gegevens "pakt", dus onder naar boven, links naar rechts, ... en hoe ze dan in de grafiek komen. Gebruik ook niet 2 keer hetzelfde (100%), dan zie je moeilijker de verschillen en wat er gebeurt.

Wigi

Daarnaast wil ik de betreffende waarden en grafiek een x- aantal keer naar onderen kopieren. Per kopie kunnen de percentages verschillen. Nu wil ik dat de grafiek bij elke kopie de waarden van zijn kopie overneemt en niet dat ik telkens de brongegevens moet aanpassen.

Gebruik relatieve celverwijzingen in de bereiken van de brongegevens van de grafiek. Dit doe je door geen $ tekens in de cellen te gebruiken. Anders zou je de bereiken vast zetten, ook voor kopies.

Wigi

Ik heb beide dingen al geprobeerd. Gaf niet het gewenste resultaat.
Als ik de absolute verwijzing weghaal en vervolgensd opnieuw de brongegevens open, dan zijn de waarden allemaal weer automatisch absoluut.

Ik zal nog wel wat klooien.

Laatst bewerkt:
Als ik de absolute verwijzing weghaal en vervolgensd opnieuw de brongegevens open, dan zijn de waarden allemaal weer automatisch absoluut.

Klopt, sorry dat wist ik niet. Ik zal ook nog wat verder zoeken in de loop van de dag als ik er wat tijd voor heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan