Bijlagen van Mac naar Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

imacuser2007

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Als ik een aantal foto's verstuur als bijlage in een e-mail vanuit mijn Mac naar een Windows machine zitten ze in de pagina geplakt.

Weet iemand hoe ik ze als losse bijlage kan versturen?

Wat is eigelijk het probleem? Kan je hem niet openen of opslaan op een windows. Bij mij worde ze als bijlage verstuurt en erbij geplakt.

Als ik de berichten van een mac verstuur naar een windows ontvanger, kan de windows ontvanger alleen maar het geplakt beeld zien en niet de losse bijlage. Als je wat grotere foto's verstuurd is dat erg lastig voor de ontvanger. Wat ik ook probeer het blijven geplakte bestanden.

Vind ik persoonlijk ook nogal ergerlijk, maar heb niet meteen een antwoord, tenzij dat ik de jpg-bestanden aan de Mac-kant eerst zal "zippen". Niet dat je daarmee echt comprimeert en plaats wint (want jpg's zijn net zoals pdf's, mp3's en enkele andere formaten reeds gecomprimeerde bestanden), maar nu worden ze wel netjes verzonden. De ontvanger dient ze enkel nog te "unzippen".
Helpt dit?

Bedankt voor je tip. Nadeel is dat de ontvanger dan weer een unzip programma moet hebben wat bij veel van de ontvangers niet het geval is.

En het moet toch ook anders kunnen lijkt mij?

Bij Mac is het hele 'zip-gebeuren' natuurlijk ingebouwd vanaf OSX. Ben niet zo zeker over Windows, maar dacht toch dat WinZip vlot verkrijgbaar was of zelfs tot de standaarduitrusting behoorde?
Any way, of je je jpg-bestanden nu zipt (zodat ze niet als foto zichtbaar zijn bij de zender of bij de ontvanger) of niet, de ontvanger kan met een rechtermuisklik op de betreffende foto toch altijd een "bewaar als" doen, nietwaar?
Maar ik ben met je akkoord dat dit niet helemaal is wat we zouden willen... :)

Ja, maar toch schijn je niet kunnen "Unzippen" als hij via de Finder gezipt is.
Vergeet ook niet bij het versturen de tekst "Verstuur Windows compatibele bijlagen" aan te vinken als je via Mail verstuurt.

LaPasta

Inderdaad moet je in Mail aanvinken om "Windows compatible bijlagen te versturen.
In het programma Mail;
Wijzig > Bijlagen > Verstuur altijd Windows-compatibele bijlagen
In het huidige "Mail" kun je nml. ook nog niet in html formaat zenden. Vanaf
Osx Leopard zal dit wel zijn.

Ben persoonlijk geen voorstander van html in de mail: nl. de beste manier om virussen en ander elektronisch 'ongedierte' binnen te smokkelen!

Ben persoonlijk geen voorstander van html in de mail: nl. de beste manier om virussen en ander elektronisch 'ongedierte' binnen te smokkelen!
Echt een gedachte voor iemand met Windows.
Ik werk al een paar jaar zonder virusscanner e.d. omdat m'n PowerMac en iBook niet besmet kunnen raken! ;)

Echt een gedachte voor iemand met Windows.
Ik werk al een paar jaar zonder virusscanner e.d. omdat m'n PowerMac en iBook niet besmet kunnen raken! ;)

Da's nou de allereerste persoon die mij aanziet voor iemand die Windows zou gebruiken.
Sorry hoor, Mac user sinds 1987 en nog steeds virus (en antivirussoftware)-vrij! :cool:

windows

Leuk jongens, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Ook als in het Windows vinkje aanklik blijven de jpegjes bij de ontvanger in de mail "geplakt" aankomen. Terwijl er ook een mogelijkheid moet zijn ze echt als bijlage mee te sturen.

Het vreemde is dat hij het soms wel goed doet en dan weer niet.

Weet iemand een oplossing???

Leuk jongens, maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Ook als in het Windows vinkje aanklik blijven de jpegjes bij de ontvanger in de mail "geplakt" aankomen. Terwijl er ook een mogelijkheid moet zijn ze echt als bijlage mee te sturen.

Het vreemde is dat hij het soms wel goed doet en dan weer niet.

Weet iemand een oplossing???

Bedoel je met "als bijlage" dat de afbeelding als een pictogram in de mail staat?
Als je een foto in een mail toevoegt als bijlage wordt deze eerst als een afbeelding er in gestopt. Vervolgens klik je hier op met CTRL ingedrukt en krijg je een optie "Toon als symbool".

Ook dan komt hij bij een Windows gebruiker niet als losse bijlage aan. De foto zit in de mail geplakt.

Ook dan komt hij bij een Windows gebruiker niet als losse bijlage aan. De foto zit in de mail geplakt.

Volgens mij zitten de foto's dan ook wel als bijlage in je mail. ik verstuur regelmatig (mail is m'n standaard mailprogramma) foto's naar windows gebakkies, en die zijn altijd op te slaan. wel zit er een voorvertoning in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan