Vista driver voor scanner agfa snapscan touch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Ik heb Vista geinstalleerd en nu ben ik op zoek naar een driver voor mijn scanner:
agfa snapscan touch.
Wie kan mij hieraan helpen?

Of is er een andere manier om mijn scanner aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt voor het antwoord.

AGFA Snapscan e52 op windows vista

Ik heb Vista geinstalleerd en nu ben ik op zoek naar een driver voor mijn scanner:
agfa snapscan touch.
Wie kan mij hieraan helpen?

Of is er een andere manier om mijn scanner aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Het is me vandaag gelukt om mijn snapscan e52 goed aan de praat te krijgen onder windows vista. Het werkt als volgt:

Installeer scanwise op de normale manier.

Open het gedownloade bestand (2.0.0.9-e52.exe) met WINRAR

Pak alle bestanden uit naar bijvoorbeeld c:\agfa

Ga in het configuratiescherm van VISTA naar de rubriek hardware en geluiden en open daar scanners en camera's. Klik op toevoegen en blader zelf naar c:\agfa en selecteer daar agfascan.inf. Nu komen alle agfa scanners in het overzicht erbij te staan (rechter kant, linker kant staat geen agfa). Selecteer de snapscan e52.

Start de pc opnieuw op en sluit de scanner op een andere usb poort aan zodat windows nu zelf de juiste drivers vindt.

Start scanwise op als administrator.

Je kunt ook vuescan installeren, deze ondersteund de agfa scanners ook alleen dit programma kost 39 dollar.:confused:

Ik heb het geprobeerd zoals aangegeven maar bij installatie van het .inf bestand zegt hij dat dit geen 32 bits versie is en dan stopt hij. Wat nu?

Ik heb het programma vuescan kunnen downloaden van internet.
Als ik dit programma installeer dan zegt hij dat de scanner niet is gevonden omdat hij niet is aangesloten maar hij is in werkelijkheid wel aangesloten.
Enig idee hoe dit op te lossen is?

Ik heb het geprobeerd zoals aangegeven maar bij installatie van het .inf bestand zegt hij dat dit geen 32 bits versie is en dan stopt hij. Wat nu?

Ik denk dat je niet de juiste drivers hebt gebruikt. Je moet de XP versie hebben, deze zijn te downloaden op ftp://ftp.agfa.be/DRIVERS/softpack/scanners/PC/ScanWise/2.0.0.9-e52.exe
Dit zijn wel degelijk 32 bits drivers.

Het alternatief is inderdaad vuescan, maar deze is niet gratis. De driver moet hierbij ook geinstalleerd worden op dezelfde manier. De .inf file staat in dit geval op c:\vuescan.
De eerste manier moet overigens kunnen werken, ik gebruik de vista home premium 32 bits versie.

Ik kan er niet uitkomen.
Ik heb wel degelijk de XP drivers gebruikt maar de comp vind geen .inf bestanden en blijft aangeven dat het geen 32 bits bestanden zijn.
Ik heb met het XP bestand wel de scanner onder XP gebruikt dus dit bestand moet goed zijn.
Hoe kan ik zelf zien of het een 32 bits bestand is?

Heeft U nog een suggestie voor een oplossing?
In het uiterste geval moet ik maar een dual boot opzetten.

In heb het programma vue sdcan geinstalleerd maar dit programma ondersteund nu net mijn scanner (Snapscan Touch) niet.

Ik kan er niet uitkomen.
Ik heb wel degelijk de XP drivers gebruikt maar de comp vind geen .inf bestanden en blijft aangeven dat het geen 32 bits bestanden zijn.
Ik heb met het XP bestand wel de scanner onder XP gebruikt dus dit bestand moet goed zijn.
Hoe kan ik zelf zien of het een 32 bits bestand is?

Heeft U nog een suggestie voor een oplossing?
In het uiterste geval moet ik maar een dual boot opzetten.

In heb het programma vue sdcan geinstalleerd maar dit programma ondersteund nu net mijn scanner (Snapscan Touch) niet.

Jammer, ik had de hoop dat het truucje voor de snapscan e52 ook wel voor de touch zou werken. Ik ben bang dat het dan niet direct gaat lukken. Blijven er drie opties over:

1. Marktplaats
2. Dual boot
3. VMWARE installeren en windows XP (of een nog oudere versie) installeren onder windows vista's virtual machine. Is makkelijker dan een dual boot systeem en is gratis te gebruiken. Zie hiervoor de microsoft site.

Succes !

Hallo
Nieuw hier.
Joepie, het is mij ook gelukt. Maar ik moest nog iets meer doen.
Volg eerst de werkwijze van Mister John, maar zorg dat alles weg is van agfa. Dus je mag nog geen stuurprogramma (2.0.0.9-e52.exe) geintaleert hebben. Is dat wel zo, geen noot, verwijder alles (heb ik ook moeten doen) herstart pc en begin volgens werkwijze van Mister John.
Na de werkwijze van Mister John:
Krijg je een fout, niet aantrekken. Klik op oke. Ga dan naar Configuratiescherm en dan naar Systeem. Klik op Systeem, dan Hardware. Nu zal je in de lijst een fout zien van uw scanner. Klik op die fout, ga naar Stuurprogramma, dan op "Stuurprogramma bijwerken" klikken, in dat nieuwe scherm neem je, "Op mijn computer naar stuurprogramma zoeken" klikken, blader naar de juiste map en klik op oke. Nu gaat Vista op zoek naar de driver, en zal wel de juiste driver nemen. Als dat dan gebeurd is, zal er geen fout in de Apparaatbeheer zitten.
Instaleer dan pas het afga stuurprogramma (2.0.0.9-e52.exe) volledig.

Aan Mister John
Dank u man, dank zij uw werkwijze en wat ik daarna heb gedaan, werk mijne scanner perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan