Linksys AP

Status
Niet open voor verdere reacties.
oppafashionnl zei:
Hij doet echter wel heel vaag. Ik wilde bijvoorbeeld de naam van de SSID veranderen, maar als ik op save klikte, dan veranderen de pagina in eens in : kan deze pagina niet weergeven.
Toevallig heb ik ook een WAP54G in bezit gehad, en bovenstaande problemen horen echt niet voor te komen (het niet kunnen opslaan van de instellingen).

Probeer eerst eens de AP van de stroom te halen (enkele minuten), en probeer dan weer eens de instellingen op te slaan.
Mocht dat niet lukken, probeer dan de AP eens te resetten door een speld in het piepkleine gaatje te prikken aan de voorkant van het apparaat.

Hopelijk lukt het nu wel.

Het is me nu gelukt om verbinding met de Wireless AP te maken.

Ik heb echter wel wat wijzigingen aan moeten brengen.
De AP heb ik op mijn adsl router aangesloten waar het internet binnen komt via een netwerkkabel.
De wireless functie van mijn router heb ik even uitgeschakeld, om te zien of de wireless van mijn AP het echt deed. En ik kreeg nu wel verbinding en internet!

Is dus eigenlijk de fout geweest, dat ik mijn AP heb aangesloten op een adsl modem? Uiteindelijk wil ik de AP op een nieuwe Caiway modem aansluiten, maar dat gaat dan waarschijnlijk ook niet lukken. De enige oplossing zal dan zijn: een nieuwe adsl router kopen, en daar de AP op aansluiten?

Wel heel raar. Ik zou toch denken dat ik een AP gewoon op een Caiway modem of ADSL modem kan aansluiten? Nu moet ik wel heel veel kosten gaan maken.

Graag reactie.

Volgens mij mis ik een DHCP server, als ik de AP alleen op de Caiway of ADSL modem aansluit? Kan dat het zijn?

het modem waar je de AP op wilt aansluiten heeft die 1 uitgang of meerdere ??

Dan maak je een denk fout.
Normaal is het zo....

adsl aansluiting - modem van adsl aanbieder- netwerkkabel naar pc. en je hebt internet.
nu wil je

adsl aansluiting - moden vanadsl aanbieder - AP - 1 draadloos netwerkkaartje in 1 pc en je hebt internet

nu wil je er drie computers op aansluiten......maar dat zal niet werken....dat komt door de dhcp die niet uitgedeeld word.

koop een linksys adsl router....sluit die aan op je adsl aansluiting sluit je AP aan in 1 van de beschikbare poorten en je kunt op wel 50 pc's (indien ze allemaal een draadloos netwerkkaartje hebben) internetten.
je kunt er nu zelfs nog drie bedradepc's op aansluiten.

Dan maak je een denk fout.
adsl aansluiting - moden vanadsl aanbieder - AP - 1 draadloos netwerkkaartje in 1 pc en je hebt internet

Dat werkt ook niet. Als ik een adsl modem heb aangesloten op een adsl lijntje en vervolgens de AP in het enige gat steek, dan werkt zelfs 1 computer niet draadloos.

Dus mijn theorie klopt toch niet? Het hoort te werken met enkel een adsl-modem (1 uitgang), een AP, en 1 pc met een draadloos internet ontvanger?

Over wat voor merk en type modem gaat het eigenlijk?
Misschien geeft dat wat meer duidelijkheid in de zaak.

Ja, de nieuwe Caiway modem. Ik weet niet precies hoe het model heet. Maar Caiway heeft alle abbonees een nieuwe modem toegestuurd.

Zijn jullie er nog?

Denk jullie dat het met die Caiway modem zoiezo niet gaat lukken, en dat ik een router erbij moet kopen. Bijv. een goedkope van Sitecom voor 35 euro bij de Alternate?

alleen met het modem van de adsl aanbieder gaat het niet lukken....je zult een router nodig hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan