• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantje84

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Ik heb een autofilter geplaatst en nu wil ik graag een constante filter binnen deze autofilter op het getal 1.. zal waarschijnlijk met een andere filter moeten?

zal waarschijnlijk met een andere filter moeten?

Je kan maar 1 autofilter per blad hebben, dus die ballon gaat al niet op...

Wat wil je eigenlijk precies doen, misschien is er iets te doen via een omweg of zo.

Wigi

Iedere keer dat je nieuwe items hebt toegevoegd aan een kolom, moet je de filter activeren.
Misschien dat dit met VBA kan?

Welterusten.
Richard

De bedoeling is dus om het filter constant actief te houden op één, ik geef een maand aan die ie gelijk moet stellen aan een bepaalde kolom (is dit het geval dan een 1 tonen, is dit niet zo dan een 2), hierdoor wil ik dus een selectie maken die per maand verspringt..

Je vraag wordt er niet duidelijker op vind ik. Kun je een voorbeeldbestandje uploaden?
Als jouw idee lukt, dan ben je een regel direct kwijt zodra je een 2 invult. Verder kun je dan niets invullen, want de regel is verborgen.
Dussss, ik snap het niet helemaal.

Richard

De bedoeling is dus het volgende, ik selecteer met valideren een maand bijvoorbeeld maart (3), dan heb ik een datum in gegeven die ik met =maand(a1) tot een serieel getal maak. die stel ik met een als(a1=maand;1;2) en dan wil ik op de kolom waar deze 1 of 2 verschijnt een constante filter op 1, zodat ik alleen de resultaten voor maart eruit krijg..

hoop dat het zo duidelijk is heb zelf geen bestand hier die ligt thuis

Het is al volgt:

A1 = o.b.v. validatie 3 (validatie 1-12)
B2 = 2-3-2007
C2 = maand(b2) = dus 3

D2 = als(c2=a1;1;2) dus is in dit geval 1

Hier moet op gefiltert worden als ik a1 verander in 5 (komt er een 2 uit), maar hij moet constant op 1 blijven omdat ik een hoeveelheid data in ga voeren! (hij geeft bij 5 dus alles aan van de maand mei)..

Is het zo duidelijker?

Bij het onderstaande bestand heb ik een vraag, ik wil graag dat kolom J, constant wordt gefilterd op een 1, ik krijg dit zelf niet voor elkaar als ik namelijk de datum (b1) verander moeten er een kolom j zaken veradneren die dan een eentje worden en waardoor de autofilter (op de een of andere manier op die 1 blijft filteren!

groet Jan

Bijlagen

ik snap niet waarom je dit automatisch wil doen. je verandert manueel de datum en met 1 klik meer heb je de autofilter geactiveerd. je formule van J moet je toch ook kopiëren.

steven

Omdat ik hierna de twee kolommen wil verbergen en het niet voor mijzelf is maar voor iemand die niet echt met Excel kan omgaan!

Sorry Jan, maar ik ga niet heel moeilijk proberen te doen in Excel/VBA als ik een nitwit -die collega van jou bedoel ik daarmee- ook kan uitleggen om twee of drie handelingen uit te voeren voordat hij iets gaat doen. Zelfs dat moet op papier te zetten zijn!
Sterker nog, als er VBA te pas komt bij een niet-excel-gebruiker, dan voorzie ik alleen maar problemen.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan