Internet traag na installeren van router

Status
Niet open voor verdere reacties.

squirly

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Eerst had ik dus 450kb/s download
En nu 100 kb/s met internet, maar het rare is dat ik met flashgeth 350 kb/s kan downloaden... Dit is zo op de beide computers, de ene pc is vista home en de andere is xp home.
Ik heb al geprobeerd zonder router dan krijg ik op de ene pc gewoon de volle snelheid (450kb/s) en op de andere computer lukt het niet want de firmware is denk ik te oud, maar dat is opgelost door van modem naar router en zo naar de 2 pcs te gaan.

Ik heb al de laatste upgrade gedaan van de router het is een D-link 524 type B.

Dus mijn vraag is waarom kan ik maar 100kb/s met internet explorer downloaden en 350kb/s met flasgeth op beide computers downloaden?

bedankt allersinds voor uw reacties

bedoel je 450 of 4500 Kb want 450 Kb is nog geen 1 mb vind ik toch wel erg traag.
Kijk eens op www.speedtest.nl wat je doenload is

Ik bedoel 3.3mb/s = 450kb/s
Ja srry ken het verschil nie tussen die hoofdletter enzo

uitslag:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 82.0 KByte/sec
(=656 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 50.8 KByte/sec
(=406 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 98.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt)

en uitslag speedtest.net
631 kb/s download
380 kb/s upload

Het is opgelost mensen (hoop ik toch)
Ik kan terug op volle snelheid downloaden ;)

Er was ondertussen een nieuwe firmware voor de router uitgekomen

Die kan je hier vinden : ftp://ftp.dlink.co.uk/di_broadband_gateways/di-524/
en dan de deze pakken
09/25/2007 10:59 1,474,629 DI-524_firmware_v2-06b02.zip
Die uitpakken en dan naar http://192.168.0.1/ gaan -> tools->firmware->en dan het uitgepakte bestand nemen.
Dan moet hij restarten enzo
En dan moet je naar Tools gaan ->misc-> WAN select to 10/100 Mbps (is er bij gekomen door die update) daar moet je 10Mbps/Full aanvinken inplaats van 10/100Mbps Auto
en dan op apply drukken en dan zou alles terug normaal moeten werken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan