Eigen screensaver in Win2000 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Op mijn werk heb ik Win2000 PRO ter beschikking en had daar graag zoals op mijn thuis pc's m'n eigen afbeeldigen als screensaver willen gebruiken.
Bij Win XP gaat dat gewoon onder config/monitor/schermbeveiliging en dan "diavoorstelling mijn afbeeldingen" doch op de Win2000 zie ik dat niet en kan je ook niet bladeren zoals bij de XP.
Is er een mogelijkheid om alsnog eigen afbeeldingen te gebruiken als screensaver bij Win2000PRO en/of moet ik daar Admin rechten op hebben al dan niet want die heb ik op het werk helaas niet !

Bedankt,

Laatst bewerkt:
Anderzijds waar staat de map (in Win2000) waarin deze afbeeldingen zitten en welke benaming heeft deze map gekregen om alszo eigen images te kunnen plakken op die locatie.

Dank,

Normaal is dat gewoon Mijn Documenten/Mijn Afbeeldingen, je kan dat in principe zelf instellen van welke map hij de foto's moet laten zien. In XP toch, want in Windows 2000 zit die functie niet, maar misschien is op google zoeken naar een programma'tje waarmee het misschien wel onder Windows 2000 kan.

(Even wat gegoogled en oplossing gevonden dmv.een Sys32 map te plaatsen)

Ik heb intussen uit System32 van m'n XP de map ssmypics gehaald en die op de Win2000Pro Pc gezet in Sys32 en inderdaad zie ik nu in het keuzevak bij monitorinstellingen/schermbeveiligingen de "diavoorstelling/mijn documenten" staan jedoch als ik het selecteer gebeurt er niets hoewel ook in die map enige afbeeldigen staan net als op m'n XP,het staat er dus wel maar krijg het niet aan het lopen (staat op 1 minuut ) ook als ik daar op instellingen klik of voorbeeld doet ie het niet.
Iemand enig idee nog wat ik fout doe ?

Laatst bewerkt:
Weet iemand of buiten de ssmypics map uit XP te plakken in de Win2000 Sys32 map of er verder nog een instelling moet worden gedaan ,heb alles al geprobeerd en de map staat er maar krijg ze niet aan het werk !

:shocked:

Het is best mogelijk dat de computerbeheerder éénzelfde screensaver voor alle computers heeft gezet. Het is dan niet mogelijk om een aangepaste screensaver te plaatsen (of toch niet gewoon met wdws functies). Dit heeft te maken met rechten en dergelijke.

Ik weet niet hoe het bij jou op het werk juist zit maar moet je bijvoorbeeld op een domein aanloggen met een gebruikersnaam en paswoord?

Ik moet nergens inloggen op de Pc en ook niet als ik op de andere 3 servers ga.
Er is geen ook bedrijfssaver geplaatst,ik kan binnen de Win2000Pro alle standaard beschikbare savers laten lopen,dus het moet lukken,ik doe gewoon ergens iets verkeerd vermoed ik met die Sys32 ,ssmypics map

Laatst bewerkt:
Heb nu intussen nog eens alles geprobeerd en toch gaat ie niet lopen.
Heeft iemand misschien een andere oplossing dan met de ssmypics map van Sys32 ?
:confused:

Nogmaals alles eraf gedaan van het Win2000Pro toestel en alle benodigde mappen uit de XP Pc gekopieerd naar de Win2000,alles staat er en ook in de map mijn documenten/mijn afbeeldingen staan de bewuste foto's ,ssmypics komt mooi tevoorschijn in de keuzebalk bij de schermbeveiligingen maar helaas wederom doet ie het niet.
Is er nou niemand die z'n eigen afbeeldingen heeft lopen als schermbeveiliging op een Win2000 ?
Is haast niet te geloven :D

Tja,het lukt nog steeds niet hoewel ik de werkwijze van hierboven volg.
Iemand nog een suggestie wat de fout kan zijn ?
:confused:

Wel ik val in herhaling maar heb ditzelfde nu ook geprobeerd op een andere Pc met Win2000Pro en ook hier lukt het niet.
Alles staat er wel bij de keuzemogelijkheden maar de "diavoorstelling" wil niet starten als screensaver.
Wie heeft een oplossing ?
Bedankt alvast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan