firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhjdm

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
kan firewall niet inschakelen via configscherm.
al melding krijg ik dat de netwerkbeheerder groepsbeleid gebruikt om instell te wijz.
help.
gr bob (bhjdm@kabelfoon.nl)

ben je ingelogd als gebruiker met administrator-rechten?

Heb nog geen oplossing.
is het de bedoelling eerst een donatie te doen voor je een oplossing krijgt?
gr bob

:p Als je het probleem weet, namelijk dat je geen Administrator bent dan weet je ook dat je als Administrator moet inloggen.

Laatst bewerkt:
Heb nog geen oplossing.
is het de bedoelling eerst een donatie te doen voor je een oplossing krijgt?

Hoi Bob,

Je hoeft niet eerst een donatie te doen, om een oplossing te krijgen.
Helpmij is een gratis computerhelpdesk waar je vragen kunt stellen.
Het wordt natuurlijk wel op prijs gesteld als er een donatie wordt gedaan, omdat het in stand houden van Helpmij niet gratis is.

Laatst bewerkt:
sorry, begreephet verkeerd.
waar kan ik dat vinden (ben een leek).
gr bob

dank je voor je reactie.
hoe en waar moet ik mij aanmelden.
mijn pc start autom. op zonder in te loggen.
gr bob

kan firewall niet inschakelen via configscherm.
al melding krijg ik dat de netwerkbeheerder groepsbeleid gebruikt om instell te wijz.
help.
gr bob

Zit je in een Microsoft domein-netwerk waar een systeem/netwerkbeheerder de computers beheert? Indien ja, dan kun je wijzigen wat je wilt, maar bij de volgende keer opstarten zal je firewall weer uitgeschakeld zijn (door het groepsbeleid).

Heb je geen netwerk, en ben je je eigen beheerder, dan is er wat anders aan de hand. Wijzigingen die je aanbrengt zullen dan wél blijvend zijn (tenzij spyware/adware/virussen op je systeem de instelling weer ongedaan maakt).

Probeer het volgende:
Kijk of de Windows Firewall als service wel gestart mag worden:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Dubbelklik de service Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)
Zet het Opstarttype op Automatisch. Druk op Toepassen, en druk daarna op de knop Start

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zit je in een Microsoft domein-netwerk waar een systeem/netwerkbeheerder de computers beheert? Indien ja, dan kun je wijzigen wat je wilt, maar bij de volgende keer opstarten zal je firewall weer uitgeschakeld zijn (door het groepsbeleid).

Heb je geen netwerk, en ben je je eigen beheerder, dan is er wat anders aan de hand. Wijzigingen die je aanbrengt zullen dan wél blijvend zijn (tenzij spyware/adware/virussen op je systeem de instelling weer ongedaan maakt).

Probeer het volgende:
Kijk of de Windows Firewall als service wel gestart mag worden:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Dubbelklik de service Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)
Zet het Opstarttype op Automatisch. Druk op Toepassen, en druk daarna op de knop Start

Succes,

Tijs.

hij stond gestart en auto

Mocht mijn vorige tip niet brengen wat je wenst, probeer dan ook het volgende:

reg.exe ADD HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile /v "EnableFirewall" /t REG_DWORD /d 1 /f
reg.exe ADD HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile /v "EnableFirewall" /t REG_DWORD /d 1 /f

Deze 2 opdrachtregels afzonderlijk plakken in Start -> Uitvoeren vakje en uitvoeren.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan