xp bevriest alles

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon25

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Hoi.

Dit is werkelijk interessant :(: heb hier nu een PC waarbij alles na ongeveer een uur 'bevriest' behalve de muisfunctie links. Taakbeheer kan niet meer opgestart dmv ctrl - Alt - Del ..... Het lampje van de HD blijft volledig uit. Aan/uit knop reageert niet meer. Uitzetten slechts mogelijk met schakelaar a d achterzijde ..... Alsof de HD afgekoppeld is ..... Resetknop werkt wel.

Na reset loopt alles perfect maar na een tijd weer hetzelfde : het is een nieuwe pc. Het lijkt op een instelling, maar ( en dat is de vraag ) bestaat zo'n instelling in xp wel ?

Met dank voor een antwoord, leon25 :).

NB : De HD vertoont geen enkele fout, alles ok .....

Bedankt voor het reageren .. de processortemp is 32 graden zoals altijd, er zit een zeer grote fan ( in werking ) en koelblok op, de temp ook in bios gecheckt en dan ook result : 32 graden .....

De HD wordt apart gekoeld door een fannetje die lucht van buiten aanzuigt : temp is 29 graden .....
In het bios is eea zo ingesteld dat de pc uitschakeld bij ca 75 gaden en waarschuwt bij ca 70 graden.

Wat zou dat kunnen zijn ? Het is net of de HD afgekoppeld is, als dat zich voordoet.

Laatst bewerkt:
Nog even de in dit geval meest belangrijke temperatuur:
de videokaart...

videokaart ca 30 graden .....

ohja : de processoractiviteit was steeds laag : 0 - 1 %. En : AMD processor : misschien dat deze vraag nog nuttig kan zijn : de temperatuursensor zit in / binnenin de processor ?

Laatst bewerkt:
Nog even de in dit geval meest belangrijke temperatuur:
de videokaart...

Vreemd dat die videokaart toch niet te warm is.

Het scherm bevriest bijna alleen waneer er iets uitvalt vastloopt of warm loopt.

Het kan zijn dat de processor gewoon versleten is door de lage activiteit.
Echt wel vreemd dat alles aan de juiste temperatuur loopt.

Misschien is het wel normaal dat de temperaturen laag zijn.

De processor is nieuw. Alle temps zijn extra checked en echt laag. Dat zijn ze ook altijd geweest omdat het koelen aandacht had.

Dat een processor kan slijten door lage activiteit wist ik niet ..... ik heb begrepen dat de levensduur erdoor verlengt :).

Ik heb nog steeds het vermoeden dat de HD afgekoppeld werd of een speciaal virus ?

Ik zag de laatste dagen meer mensen met nogal vreemde problems, het zou wel eens iets softwarematigs kunnen zijn, in die zin dat je dan ook moeilijkheden hebt of kan krijgen met de hardware ?

Zelfs enkelen die de kloksnelheid van hun processor zomaar zagen veranderen ( maar bij verhoging is er dan wel een toename van warmte ) .....

Wat ik ooit zag bij een PC : de HD zijn connector was los geraakt, er was toen ook dat volledig stilgevallen beeld op scherm ! Nu echter bleken ook de connectoren OK te zijn, dan zou het software matig tot stand moeten zijn gebracht ..... ( als het dat zou zijn, natuurlijk ).

Laatst bewerkt:
Misschien is het wel normaal dat de temperaturen laag zijn.

De processor is nieuw. Alle temps zijn extra checked en echt laag. Dat zijn ze ook altijd geweest omdat het koelen aandacht had.

Dat een processor kan slijten door lage activiteit wist ik niet ..... ik heb begrepen dat de levensduur erdoor verlengt :).

Ik heb nog steeds het vermoeden dat de HD afgekoppeld werd of een speciaal virus ?

Ik zag de laatste dagen meer mensen met nogal vreemde problems, het zou wel eens iets softwarematigs kunnen zijn, in die zin dat je dan ook moeilijkheden hebt of kan krijgen met de hardware ?

Zelfs enkelen die de kloksnelheid van hun processor zomaar zagen veranderen ( maar bij verhoging is er dan wel een toename van warmte ) .....

Wat ik ooit zag bij een PC : de HD zijn connector was los geraakt, er was toen ook dat volledig stilgevallen beeld op scherm ! Nu echter bleken ook de connectoren OK te zijn, dan zou het software matig tot stand moeten zijn gebracht ..... ( als het dat zou zijn, natuurlijk ).

Een processsor die slijt door lage activiteit? Nog nooooooit van gehoord.

Softwarematig kan, maar als ik jou was zou ik eerst je geheugen even testen met memtest.
Als je zelf het vermoeden hebt dat het aan de harde schijf ligt kun je hem ook het beste even testen. Ook het vervangen van de power kabel en de IDE/SATA kabel is dan een goed idee.

Hoi ! Bedankt :)voor reactie. Inmiddels is het opgelost maar wel nog een vraag over dit probleem ( zie onder ) je weet maar nooit. Wel, de HD had ik al uitvoerig getest en was helemaal OK. S ATA kabels ook checked.

Tja, ik kijk er niet van op dat je daar nog noooit van gehoord had ( slijten processor bij lage activiteit ) ik nl ook niet. Ik waag het niet in twijfel te trekken overigens, we weten ook niet alles.

Je had gelijk dat het softwarematig mogelijk was .. Ik heb dit ooit op een andere pc eens gezien : er is totaal geen toegang meer tot de HD vanwege een vreemd effect met een firewall, alles lijkt bevroren ! Ooit maakte ik dat mee met dezelfde firewall in w2k ( 2000 professional sp4 ). Het volstaat om even nieuw te installeren. Je MOET dan wel ook het register cleanen, anders blijft het probleem bestaan. Opmerkelijk gegeven : alle software is legaal, de firewall is echter een 'gratis' versie ( wel ook legaal ).

De vraag : weet jij of een hacker het beschreven effect via zo'n firewall gemakkelijk kan oproepen ? Ik wilde graag eens weten bij welke dll files ik het nu moest zoeken in system32 bij dit probleem !

Laatst bewerkt:
Hoi ! Bedankt :)voor reactie. Inmiddels is het opgelost maar wel nog een vraag over dit probleem ( zie onder ) je weet maar nooit. Wel, de HD had ik al uitvoerig getest en was helemaal OK. S ATA kabels ook checked.

Tja, ik dacht al dat je daar nog noooit van gehoord had ( slijten processor bij lage activiteit ) ik nl ook niet. Ik waag het niet in twijfel te trekken overigens, we weten ook niet alles.

Je had gelijk dat het softwarematig mogelijk was .. Ik heb dit ooit op een andere pc eens gezien : er is totaal geen toegang meer tot de HD vanwege een vreemd effect met een firewall, alles lijkt bevroren ! Ooit maakte ik dat mee met dezelfde firewall in w2k ( 2000 professional sp4 ). Het volstaat om even nieuw te installeren. Je MOET dan wel ook het register cleanen, anders blijft het probleem bestaan. Opmerkelijk gegeven : alle software is legaal, de firewall is echter een 'gratis' versie ( wel ook legaal ).

De vraag : weet jij of een hacker het beschreven effect via zo'n firewall gemakkelijk kan oproepen ? Ik wilde graag eens weten bij welke dll files ik het nu moest zoeken in system32 bij dit probleem !

Als t een bekende exploit is, waarom niet? Geen enkele firewall is 100% veilig, maar een gratis firewall lijkt me nou niet een van de beter beveiligde firewalls die er zijn. Ja dus.

Inderdaad ..... verder : zo'n firewall heeft heel wat te verduren, mogelijk normaal dat er een en ander na maanden van zeer intensief gebruik in de war raakt. Ik neem aan dat dit ook bij de betaalde en duurdere FW's zelfs kan voorkomen, ze moeten nogal wat tegenhouden tegenwoordig !

Maar het probleem is in het begin zeer moeilijk te herkennen, gisteren dan begonnen de moeilijkheden al meteen bij de opstart ( niet na een uurtje of zo ) meteen bij het aansluiten van een USB stick was het steeds prijs ! In het begin weet je niet waar te beginnen met zoeken .....

Inderdaad ..... verder : zo'n firewall heeft heel wat te verduren, mogelijk normaal dat er een en ander na maanden van zeer intensief gebruik in de war raakt. Ik neem aan dat dit ook bij de betaalde en duurdere FW's zelfs kan voorkomen, ze moeten nogal wat tegenhouden tegenwoordig !

Maar het probleem is in het begin zeer moeilijk te herkennen, gisteren dan begonnen de moeilijkheden al meteen bij de opstart ( niet na een uurtje of zo ) meteen bij het aansluiten van een USB stick was het steeds prijs ! In het begin weet je niet waar te beginnen met zoeken .....

Zou t dan niet gewoon een defecte usb stick of poort kunnen zijn?

Neen, geen defecte USB poort of stick :) ik heb nu alles duidelijk : een specifieke DOS toepassing ( een erg speciale, heeft met satellietenobservatie van doen ) had een geslaagde hijack uitgevoerd ..... nogal dramatisch en compleet ( hele pc ). De FW had daardoor min of meer het loodje gelegd .....

Alles OK nu.

Laatst bewerkt:
Neen, geen defecte USB poort of stick :) ik heb nu alles duidelijk : een specifieke DOS toepassing ( een erg speciale, heeft met satellietenobservatie van doen ) had een geslaagde hijack uitgevoerd ..... nogal dramatisch en compleet ( hele pc ). De FW had daardoor min of meer het loodje gelegd .....

Alles OK nu.

Een dos toepassing die sattelieten bestuurt? Ik krijg ineens een heel ander beeld als ik aan NASA denk.....

Een processsor die slijt door lage activiteit? Nog nooooooit van gehoord.

Softwarematig kan, maar als ik jou was zou ik eerst je geheugen even testen met memtest.
Als je zelf het vermoeden hebt dat het aan de harde schijf ligt kun je hem ook het beste even testen. Ook het vervangen van de power kabel en de IDE/SATA kabel is dan een goed idee.

Ik bedoel dat de processor stuk is en dat er daarom een lage activiteit is

Een dos toepassing die sattelieten bestuurt? Ik krijg ineens een heel ander beeld als ik aan NASA denk.....

ahahah :D hm, nou zo erg is het toch niet geweest hoor ! ( behalve in de betreffende pc ..... dat was goed mis )

Tja .. NASA nog niet te spreken over de radio amateur satellieten, ja, daar speelt zich ook van alles af.:thumb:

Even serieus, na verwijdering vd betreffende zaken was alles op slag normaal, ook het opvallend lijken op losse kabels e d : weg ! Frappant detail : op een "echte DOS"PC werkt het zoals het moet werken ..... XP heeft er zich vreselijk in verslikt ! Bv w2k sp4 : de betreffende toepassing doet daar totaal niks afbreuk aan windows funtioneren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan