verwijderen opstart items

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateurtje

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2001
Ik heb in het opstartscherm komen een aantal dubbele files voor.
bvb windows defender.
windows defender, HKCU/software etc.
windows defender, HKLM/software etc.

Welke kan ik verwijderen en wat is het verschil tussen HKCU en HKLM?

Het opstarten duurt erg lang, daar er een heleboel bestanden staan aangevinkt en dat wil ik
opschonen, maar welke kan ik verwijderen.

Download mecj=hanic registery met bittorent en verander je register . je kan zien wat een besturing proces is of hoe het heet (staat volgens mij NTFS agter ) die moet ken je in je register uitdoen . Je moet er gewoon voor zorgen als je boot dat je windows zo weinig mogelijk laad. Je kan ook effe in je bios kijken of je fast boot aanstaat zo niet zet je die effe aan :p

misschien ook een handig foefje wat misschien erbij kan helpen
windows teken + r > typ dan als volgt in msconfig ken je ook wat dingen in je boot veranderen ( boot seqence ect ) Wat ik heb als programma om me boot te veranderen met boot screens ,visul style, register tunen ,en defrag tunen etc ( is tune up ubulities ) WERELDPROGRAMMA . me hele pc boot ik in 20 sec als het niet korter is :p
JE kan ook kijken in start > alle programma's> opstarten en daar alles er eerst uit halen wat niet belangrijk is, en ik zou me internet config gebeuren maar in die opstartvolgorde houwen ( dit is alleen van toepassing als je draadloos inter net hebt )

Laatst bewerkt:
Ik heb in het opstartscherm komen een aantal dubbele files voor.
bvb windows defender.
windows defender, HKCU/software etc.
windows defender, HKLM/software etc.

Welke kan ik verwijderen en wat is het verschil tussen HKCU en HKLM?

Het opstarten duurt erg lang, daar er een heleboel bestanden staan aangevinkt en dat wil ik
opschonen, maar welke kan ik verwijderen.

HKLM = HKey_Local_Machine
HKCU = HKey_Current_User

Als ik het goed heb zijn het plaatsen in het register. Current user is per gebruiker, local machine staat voor de pc zelf.

Of je 1 van deze mag verwijderen laat ik even in het midden ;) Dat moet ik nog even uitzoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan