TV geluid over de Stereoboxen laten gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammort

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Ik heb een ProView tv met een niet zo mooi geluid, en daarom wil ik mijn geluid via de stereo van Sony laten lopen. Nu heb ik achterop de stereo een rood en een wit stekkertje ingeplugd, en achterin de TV ook. De Stereo heb ik op de goede functie gezet maar hij produceert geen geluid via de stereo, hoe zorg ik ervoor dat dit wel gebeurt?

Alvast bedankt!

Wat staat er bij de rood en witte ingangen achter op de Sony?
En wat staat er bij de rood en witte uitgangen van de TV?

Vermoedelijk niet de juiste aansluiting aan de televisie kant.

De achterkant ziet er vermoedelijk zo (of iets dat er op lijkt) uit.
image1lk8.jpg

Vele rood en witte aansluiting, welke je nodig hebt zouden de tekst 'Output' moeten hebben.

Mmm er staat op beide Audio IN dus dat zal dus idd niet gaan werken, verder heb ik geen kabeltje voor iets anders en het zijn allemaal ingangen en geen uitgangen.

Ik hoorde iets over een kabeltje dat vanaf de tv de roodwitte kabel heeft en bij de stereo er via de koptelefooningang in gaat. Maar hoe heet die kabel en is dit aan te raden of niet?

Tnx voor de reacties :thumb:

Koptelefoon INgang op de stereo. Maar dat is eigenlijk een UITgang.
Achterop de stereo zoek je naar AUX IN.
Achter op de TV naar Line OUT en klaar ben je.
Die moet je met elkaar verbinden.

Tnx maar kheb het anders opgelost, ik heb een oud scartblok en die heeft een switch tussen input en output, ik heb de audiokabels in het scartblok gezet en de switch op output gezet, en probleem is gefixt :D

Bedankt :)

Is ook een optie.
Goed gedaan :thumb:

Zet je de vraag even op opgelost?

Tnx maar kheb het anders opgelost, ik heb een oud scartblok en die heeft een switch tussen input en output, ik heb de audiokabels in het scartblok gezet en de switch op output gezet, en probleem is gefixt :D

Bedankt :)

Hoi ik heb een stereo installatie en die hebben rood wit en twee zwarte ingangen en groen blauw rood en geel.
en ik zag dat jij dat had opgelost met dat scart blokje. stel ik zou de witte en rode kabel in audio. in de stereo doen zou het dan werken als ik een scart blokje koop ?

Topic is van 2007.
Daarom bejaard en met pensioen.
Maak zelf even een nieuwe vraag aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan