Windows start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dakurd

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Ik had een soort scann van microsoft gedaan. Die scann kijkt of je alle windowsbestanden goed hebt. Later ging ik de PC restarten. Dan staat er of ik veilig wil opstarten enz. Maar daarna doet de toetstenbord niks meer en start het automatisch normaal op.

wat moet ik doen?

Opstarten in de laatst bekende juiste configuratie al geprobeerd ?
Meteen na het booten de F8 toets ingedrukt houden.

Ik zou ze niet ingedrukt houden. Ik zou ze herhaaldelijk indrukken tot het scherm met de opstartopties verschijnt. F8 is geen toets zoals alt of control, die wel actief blijven na het indrukken.

@dakurt: Welk besturingssysteem gebruik je?

Ik zou ze niet ingedrukt houden. Ik zou ze herhaaldelijk indrukken tot het scherm met de opstartopties verschijnt. F8 is geen toets zoals alt of control, die wel actief blijven na het indrukken.

@dakurt: Welk besturingssysteem gebruik je?

Windows XP proffesional

en ik kan geen F8 of iets anders drukken, want me toetsenbord valt opeens uit bij dat veilig opstarten enz scherm :S

Titel:
Windows start niet op
Bericht:
Dan staat er of ik veilig wil opstarten enz. Maar daarna doet de toetstenbord niks meer en start het automatisch normaal op.

Of hij start wél op, of hij start níet op. Het is één van de twee.

Dat je toetsenbord niet werkt tijdens het opstarten komt wel eens voor, meestal bij USB toetsenborden.

Wat gebeurt er als Windows "normaal" opstart?

Waarom heb je die scan gedaan?

Windows XP proffesional

en ik kan geen F8 of iets anders drukken, want me toetsenbord valt opeens uit bij dat veilig opstarten enz scherm :S
Dan verplaats ik je vraag naar dat forum. :)

Zou je het eens stap voor stap kunnen uitleggen, want dit is heel verwarrend allemaal.

Titel:

Bericht:

Of hij start wél op, of hij start níet op. Het is één van de twee.

Dat je toetsenbord niet werkt tijdens het opstarten komt wel eens voor, meestal bij USB toetsenborden.

Waarom heb je die scan gedaan?

ik wou kijken of ik alle windows files goed had. En ik dacht dat er niet iets ergs zou gebeuren omdat het gewoon stond bij de microsoft site

Dan verplaats ik je vraag naar dat forum. :)

Zou je het eens stap voor stap kunnen uitleggen, want dit is heel verwarrend allemaal.

Er was iets mis met mijn Internet. Toen had ik zo'n faq gevonden waar stond wat je moest doen om te kijken of je alle windows files goed had. En dat had ik gedaan. Het duurde best wel lang tot het klaar was. Toen het klaar was, ging ik de pc restarten. Maar dan kwam er: ''U heeft een paar instellingen veranderd en daardoor werkt windows niet zo goed meer''. Toen kon je kiezen of je veilig verwijderen, de oude instellingen enz deed. En ik wou de oude instellingen doen. Maar toen merkte ik op dat de toetsenbord niet werkte. Hij werkt wel als je F2 kan drukken als je net de PC opstart.

Laatst bewerkt:
ik wou kijken of ik alle windows files goed had. En ik dacht dat er niet iets ergs zou gebeuren omdat het gewoon stond bij de microsoft site
Er staat wel meer bij de Microsoft site. Dat wil niet zeggen dat het geen kwaad kan :). Het beste kun nooit zomaar dingen gaan uitvoeren als je geen problemen hebt.

En mijn andere vragen, met als belangrijkste:

welke forum. En kun je me het aub in stappen uitleggen? :)
Nee, James heeft jouw vraag verplaatst naar het juiste forum (Windows XP).
Daar hoef je niets meer aan te doen :).

Er staat wel meer bij de Microsoft site. Dat wil niet zeggen dat het geen kwaad kan :). Het beste kun nooit zomaar dingen gaan uitvoeren als je geen problemen hebt.

En mijn andere vragen, met als belangrijkste:

Nee, James heeft jouw vraag verplaatst naar het juiste forum (Windows XP).
Daar hoef je niets meer aan te doen :).
als het windows ''normaal'' start, komt eerst de laden scherm , maar daarna blijft de scherm gewoon zwart.

U heeft een paar instellingen veranderd en daardoor werkt windows niet zo goed meer

Kun je aub de exacte foutmelding hier plaatsen :)?

als het windows ''normaal'' start, komt eerst de laden scherm , maar daarna blijft de scherm gewoon zwart.

Hoelang blijft het scherm zwart? Heb je al meerdere minuten (+/- 5-10) gewacht?

Kun je aub de exacte foutmelding hier plaatsen :)?

Hoelang blijft het scherm zwart? Heb je al meerdere minuten (+/- 5-10) gewacht?

ik heb wel een kwartier lang gewacht. En de grootste probleem is dat de toetstenbord niet meer werkt bij de ''veilig opstarten enz scherm''.

Is je toetsenbord aangesloten via USB:
kaartlezer_usb_eid_installeren_0.jpg

kaartlezer_usb_eid_installeren_1.jpg

Of via PS2:
ps-2-port.jpg
?

Ok.
Het komt wel eens voor dat bij het opstarten van de PC, de USB poorten geen stroom krijgen waardoor F8 indrukken niet mogelijk is.

Heb je toevallig een PS2 toetsenbord bij de hand? PS2 heeft namelijk voorrang binnen de interne PC circuits en werkt op een andere manier dan USB.

Indien dit zo is:
Schakel de PC volledig uit.
Sluit het toetsenbord aan.
Start de PC op en druk meerdere malen op F8 en kies voor "veilige modus".

Ok.
Het komt wel eens voor dat bij het opstarten van de PC, de USB poorten geen stroom krijgen waardoor F8 indrukken niet mogelijk is.

Heb je toevallig een PS2 toetsenbord bij de hand? PS2 heeft namelijk voorrang binnen de interne PC circuits en werkt op een andere manier dan USB.

Indien dit zo is:
Schakel de PC volledig uit.
Sluit het toetsenbord aan.
Start de PC op en druk meerdere malen op F8 en kies voor "veilige modus".

nee :S ik heb geen PS2 toetsenbord.

Laatst bewerkt:
Toetsenbordje lenen?

Anders zou je een repairinstall kunnen proberen van Windows.

wat moet ik nu doen?;S

Ten eerste is het misschien handig om even aan te geven welk programma van MS je hebt gebruikt. Je had problemen met internet en het programma keek alle windowsbestanden na? Dat zegt mij even weinig.

Verder bestaat de mogelijkheid dat er, om onverklaarbare reden, een wijziging in je bios is opgetreden die legacy usb heeft uitgeschakeld. Alleen geef je zelf aan dat in een eerder stadium je toetsenbord goed werkt dus die mogelijkheid sluit ik uit.

Ik vermoed dat je MS antispyware hebt gedraaid en dat een aantal geinfecteerde bestanden van je pc zijn verwijderd die, voor het opstarten nodig waren en het opstarten nu errug moeilijk maken. Klopt dat een beetje of zit ik ernaast?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan