Draadloos internet instaleren??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je moet toch even in je beschrijving kijken of er geen toetskombinatie is om je wireless internetkaart aan te zetten. Bij mij was dat alt 3. Maar goed dat haalde ik uit de gebruiks aanwijzingen van de laptop. (medion)

Je moet toch even in je beschrijving kijken of er geen toetskombinatie is om je wireless internetkaart aan te zetten. Bij mij was dat alt 3. Maar goed dat haalde ik uit de gebruiks aanwijzingen van de laptop. (medion)

oh, misschien is dat het ook.. ik zal even in de handleiding kijken.. bedankt voor de tip

En voor de rest.
Brand het lampje van de Sweex wel? Volgens de handleiding hoort er bij een draadloos signaal een lampje te branden (WLAN Led).
Controleer dat ook even, dan weet je in ieder geval of de functie aan staat in de Sweex.

En voor de rest.
Brand het lampje van de Sweex wel? Volgens de handleiding hoort er bij een draadloos signaal een lampje te branden (WLAN Led).
Controleer dat ook even, dan weet je in ieder geval of de functie aan staat in de Sweex.

ja die brandt gewoon.. ik denk eerder dat het aan mn draadloos netwerkkaart ligt van mn laptop.. want daar kan ik geen verbinding mee maken..
mn router WLAN lampje brand gewoon..

Nu ja, in dat geval kijken of de kaart aan staat zoals in het voorbeeld van compres.

En heb je al gecontroleerd of de kaart in apparaatbeheer staat?
En had je hier en hier ook al gekeken of de draadloze netwerkkaart er tussen staat?
Bij een nieuwe laptop ga ik er vanuit dat alles werkt overigens.

Laatst bewerkt:
Nu ja, in dat geval kijken of de kaart aan staat zoals in het voorbeeld van compres.

En had je hier ook al gekeken of de draadloze netwerkkaart er tussen staat?

ehm, tja.. ik weet niet of hij al in apparaatbeheer staat.. maar de link die je net gaf, daar staat ie dus niet in.. niet in het "netwerkcentrum" dus.. dat lukt gewoon niet.. hoe voeg ik het daarbij toe dan??? want als ik het wil toevoegen staat er al meteen "er zijn geen apparaten gevonden"
ik heb wel gewoon laninternet.. maar draadloos kan ik niet in die lijst krijgen.. ik ben nu op mn werk, ik zal vanavond even kijken in apparaatbeheer.

Laatst bewerkt:

En had je hier en hier ook al gekeken of de draadloze netwerkkaart er tussen staat?

in apparaatbeheer staat ie ingeschakeld.. het gaat om "atheros AR5007EG Wireless network adapter" ..
http://www.thegline.com/windows/WindowsLiveWriter/112c7a9cb350_143D4/networkconnectmanager.jpg .. hier staat ie wel in de lijst.. maar kan hij geen verbinding maken.. en hier http://www.thegline.com/windows/WindowsLiveWriter/112c7a9cb350_143D4/network12.jpg .. staat ie niet in de lijst, want mijn pc kan dus geen apparaten vinden als ik dus wil toevoegen

Laatst bewerkt:
Okay, alles op een rijtje.
Je Sweex doet het gewoon want het lampje van de draadloze verbinding staat aan.
Je draadloze kaart op laptop staat aan, die is zichtbaar onder Vista.

Je krijgt geen verbinding want de Sweex is onvindbaar voor je laptop.
Conclusie; ik weet het niet meer.

Lees dit en dit nog eens door, misschien brengt het je nog op enige ideeën.

Nog een laatste poging.
-- Ga met je gewone pc met draad naar je Sweex en maak connectie (http://192.168.123.254)
-- Geef het wachtwoord op, en klik OK.
-- In het volgende venster klik je op de linkerkant op Basics met daaronder Wireless.
-- Staat hier een naam onder SSID?
-- Staat SSID aan?
-- Zo nee, zet eventueel SSID aan, en geef eventueel een voor jouw herkenbare naam.
-- Sluit af met Save.

Hopelijk heb je hier nog iets aan.

Bij #17 staat een foto van wireless verbindingen van Frisian. Heb jij ook andere verbindingen op die plek staan of is die plek helemaal leeg. Je kunt het vinden in "Manage network connections" . Als je daar onbeveiligde netwerken hebt staan kun je daar eens op in loggen.

gigantische text.

ook al geprobeert.. SSID staat aan.. ik weet het ook niet meer.. misschien matchen mn sweex en netwerk kaart wel niet goed.. zal wel iemand moeten bellen die meer verstand heeft van pc's dan ikzelf.. bedankt voor de moeite allemaal

Bij #17 staat een foto van wireless verbindingen van Frisian. Heb jij ook andere verbindingen op die plek staan of is die plek helemaal leeg. Je kunt het vinden in "Manage network connections" . Als je daar onbeveiligde netwerken hebt staan kun je daar eens op in loggen.

yep.. er staat nog 1 verbinding bij.. en dat is gewoon mn lanverbinding.. als ik die uitschakel en probeer om mn draadloos netwerk intestellen lukt dat niet.. ik vind het wel heel vreemd.. ik zal de boekjes eens doorlezen.. misschien kom ik daar wel uit

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je daar geen andere wireless verbingen vind en je woont in een woonwijk dan denk ik dat er iets met je wireless kaart in de laptop aan de hand is.

Goed nieuws, nou ja.. een beetje dan.. Aan de voorzijde van mijn laptop moest ik dus mijn draadloos netwerkkaart inschakelen.. ik las het al eerder, maar het drong niet tot me door DOM DOM DOM.. maar goed, nu heb ik dus alles geinstalleerd.. ik kom dan ook op de sweexwebsite.. en hij maakt goed verbinding.. Onder draadloosnetwerk staat dus "verbonden" maar het is alleen LOKAAL.. wat nu? als ik op probleem oplossen klik, staat dat er misschien wel iets met mn DNSserver is.. Maar die staat goed ingeschakeld

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is mooi dat het tot zover toch gelukt is. :)

Had je dit verder nog geprobeerd?
Mocht dat niet lukken, kun je dan deze functie vinden onder Vista? Het staat onder de eigenschappen van je netwerkkaart. Waar die precies onder Vista zit zou ik zo even niet weten. Ik werk over het algemeen nog met XP.

Staat in dat plaatje bij jouw ook alles op automatisch adres verkrijgen?

Het is mooi dat het tot zover toch gelukt is. :)

Had je dit verder nog geprobeerd?
Mocht dat niet lukken, kun je dan deze functie vinden onder Vista? Het staat onder de eigenschappen van je netwerkkaart. Waar die precies onder Vista zit zou ik zo even niet weten. Ik werk over het algemeen nog met XP.

Staat in dat plaatje bij jouw ook alles op automatisch adres verkrijgen?

yeey het is gelukt.. ik kreeg alleen lokaal internet omdat ik de verkeerde modem had gesselecteerd op de site van sweex.. een vriend van mij had dat binnen 1 minuut al door.. dus heb nu eindelijk draadloos internet.. bedankt voor jullie hulp! doeii :thumb:

Jij bent nog laat bezig.
maar net als Frisian zegt, zeg ik ook 'veel plezier ermee".

Groet Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan