Help!!! admin wachtwoord kwijt bij probleem: 'NTLDR ontbreekt' ?!??!

Status
Niet open voor verdere reacties.

maliti

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hallo,

Ik zal het kort uitleggen.

Bij opstarten Dell PC scherm zwart met tekst: "NTLDR ontbreekt"

Heb geprobeerd met XP cd rom een herstelconsole (of 'r' ) te doen

Pobleem: Er wordt gevraagd naar het Administrator wachtwoord, wat ik niet meer heb

Conslusie:

1.Ik kan niet inloggen in het XP programma, want pc komt niet verder dan "NTLDR ontbreekt"
2. De herstelconsole lukt niet bij gebrek aan administrator wachtwoord

VRAAG:
Hoe kan ik gezien de situatie toch XP opstarten of het administrator wachtwoord wijzigen, zodat ik de boel kan 'restoren' ?

LET OP
: Ik kan via F8 niet in de Veilige modus komen! Ook F10 geprobeerd....en welke F niet...

Tevens wil ik niet meteen XP opnieuw erop installeren want er zijn bestanden die ik niet kwijt wil.

Oh ja de DELL met het NTLDR probleem heeft geen Floppydrive!

Laatst bewerkt:
Probeer eens windows te herstellen naar "default" (of "net geinstalleerd".)
KLIK.

Als je geluk hebt staat dit programma in je i386 directory. Copieer het vandaar naar de root directory. Let op het is een systeembestand en dus moet je view systemfiles aan hebben staan.
suc6
joop

Welk progje jepewe ?! :p

@ Maliti:
Oeps, da's waar ook, ook daar heb je admin passw. voor nodig. :o

Ehm, is het wachtwoord niet blanko? (gewoon enter geven).
Anders rest er niets (legaals) dan herinstalleren zonder formatteren.
Wat je kwijtraakt is de map mij documenten en je mails / adresboek.

Ander idee: heb je nog een 2e pc? Zet je harddisk daar eens als 2e schijf in, en maak een backup van je documenten en mails / adresboek.
Daarna herinstallatie. Eventueel met format.

Laatst bewerkt:
Als je geluk hebt staat dit programma in je i386 directory. Copieer het vandaar naar de root directory. Let op het is een systeembestand en dus moet je view systemfiles aan hebben staan.
suc6
joop

Hoe zou ik dat moeten doen, aangezien de pc niet eens opstart of verder komt dan de foutmedling? Ik kan simpelweg het besturingsprogramma van Windows XP niet opstarten. Waar moet ik die 1386 dan vinden? (Ik ben overigens niet zo thuis in al die termen;-))

Euh....:o Het spijt me maar ik begrijp je niet. Ik ben hier een newby, en bovendien vrouw:eek:! Graag lekentaal voor mij:thumb:!

Ah ik zie het al, het was een bericht aan jepewe, ik dacht even dat dat een 'vakterm' was haha!

Laatst bewerkt:
Wat gaat dat allemaal snel. Ik bedoel natuurlijk het ontbrekende progje NTLDR. Als je nergens in kan komen is dat m.i. ook te vinden op de CD in de i386 directory.
Ik weet niet hoe PC gebonden dit programma is, maar ik zou het je kunnen toezenden. Je kan het dan van de pc halen waarop je nu op het internet bent en in de rootdirectory van je eigen pc zetten
Joop

@ Maliti:
Oeps, da's waar ook, ook daar heb je admin passw. voor nodig. :o

Ehm, is het wachtwoord niet blanko? (gewoon enter geven).
Anders rest er niets (legaals) dan herinstalleren zonder formatteren.
Wat je kwijtraakt is de map mij documenten en je mails / adresboek.

Ander idee: heb je nog een 2e pc? Zet je harddisk daar eens als 2e schijf in, en maak een backup van je documenten en mails / adresboek.
Daarna herinstallatie. Eventueel met format.

Ik lees nu jouw link. Ik heb idd een admin wachtwoord nodig bij die EERSTE 'r'. Maar begrijp ik goed dat ik dus die tweede 'r' moet doen? En is daar ook een wachtwoord voor nodig dan? Ik ga het even proberen...Ik begrijp het verschil niet zo goed tussen die twee...

Het is dan wellicht ook mogelijk de NTLDR van de pc te halen waarmee je op het internet bent.
Joop

Geprobeerd gewoon te enteren?

NTLDR kan beschadigd zijn,probeer met deze opstart iso of diskette op te starten.

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Je weet hoe een iso te branden?

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr.exe

Het bestand pakt zichzelf uit naar een diskette.

Probeer een van de eerste 8 mogelijkheden.

Greetz

Nee, geen idee hoe dat ISO gebeuren werkt. Linkje?

En verder heeft de computer met het opstartprobleem geen diskdrive, dus oplossingen met diskettes zijn niet 'mogelijk'. (Ik heb overigens een tweede pc)

Laatst bewerkt:
De diskette als extra optie gegeven ;)

De iso branden met b.v Nero als "Schijf image of opgeslagen project".

Greetz

Wat gaat dat allemaal snel. Ik bedoel natuurlijk het ontbrekende progje NTLDR. Als je nergens in kan komen is dat m.i. ook te vinden op de CD in de i386 directory.
Ik weet niet hoe PC gebonden dit programma is, maar ik zou het je kunnen toezenden. Je kan het dan van de pc halen waarop je nu op het internet bent en in de rootdirectory van je eigen pc zetten
Joop

Ik zal het eens zoeken...is I386 een map met inhoud? Of een bestand zelf? Maar hoe zet je iets in de rootdirectory?? (Ik weet niet eens wat dat is!:o )

In de bestanden die ik je gegeven heb,zitten de opstartbestanden NTLDR,NTDETECT.COM en een BOOT.INI.

Het is dan wellicht ook mogelijk de NTLDR van de pc te halen waarmee je op het internet bent.
Joop

Oke , als ik dat uberhaupt vind, hoe krijg ik dat dan op de 'defecte pc' zonder floppydrive:confused:?

Laatst bewerkt:
NTLDR zou je kunnen kopiëren vanaf de XP cd middels de herstelconsole,maar als je geen wachtwoord hebt schiet dat niet echt op.

Advies,brandt die iso en kijk of je de PC ermee kunt opstarten.

NTLDR zou je kunnen kopiëren vanaf de XP cd middels de herstelconsole,maar als je geen wachtwoord hebt schiet dat niet echt op.

Ik ga het proberen. Eerst NEro maar installeren...

Start het meteen op dan als ik het in die 'defecte pc' (tenenkrommende lekentaal...I know hihi:p) stop?

Nog een vraag, als ik jouw methode volg, moet ik dan nog wat doen met die bestanden uit
i386? Of is dat hetzelfde, maar dan anders?

Laatst bewerkt:
Geen garanties natuurlijk ;)

Wat ik al eerder zei,het is een van de eerste 8 mogelijkheden,er staan er 10.

Afhankelijk waar de XP installatie staat en welke volgorde Dell aangeeft t.a.v. van de schijven en partities.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan