2 meldingen bij opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanvdsluis

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
hallo ik ben nieuw op dit forum met een reden, eigelijk 2 redenen.

de laatste dagen dat ik windows xp opstart heb ik 2 meldingen:
wellicht kunnenjullie mij hiermee helpen want zelf heb ik er weinig verstand van.

melding 1:
probleem1db9.jpg
[/URL][/IMG]

melding 2:

help mij aub :)

hallo ik ben nieuw op dit forum met een reden, eigelijk 2 redenen.

de laatste dagen dat ik windows xp opstart heb ik 2 meldingen:
wellicht kunnenjullie mij hiermee helpen want zelf heb ik er weinig verstand van.

melding 1:
probleem1db9.jpg
[/URL][/IMG]

melding 2:

help mij aub :)

Heb je toevallig net een virus/spyware scan op dit systeem uitgevoerd? Of een programma verwijderd van de pc? Het lijkt erop dat de bestanden waar naar word verwezen zijn verwijderd, maar dat de verwijzing is blijven staan.
Probeer eens met MSconfig te kijken bij tabblad "opstarten" of deze bestanden of het programma dat verwijderd is in de lijst voorkomen. Zoja, vink ze dan uit.

Succes

Probeer eens met MSconfig te kijken bij tabblad "opstarten"

Succes

en hoe kom ik hier? :o sorry hoor maar heb er geen/weinig verstand van

EDIT:

nadat ik zoekn heb gebruikt is het me gelukt en de meldingen zijn verholpen,

het kan geen schade verder geven aan de compute rofzo dat deze 2 functies zijn uitgevinkt?

anyway thanks :D

Laatst bewerkt:
en hoe kom ik hier? :o sorry hoor maar heb er geen/weinig verstand van

Geen probleem.

Druk op start --> uitvoeren. Type in het nieuwe scherm MSconfig in. Selecteer hier het tabblad opstarten. Daar staan (bijna) alle items die worden ingeladen als je pc opstart.

het kan geen schade verder geven aan de compute rofzo dat deze 2 functies zijn uitgevinkt?

Schade niet. Maar er kunnen b.v. wel dingen in staan als een Wifi programma, geluidsprogramma. Als je die uitschakeld, dan werken bijbehorende onderdelen misschien niet meer zo goed.

Vink je echter de 2 onderdelen uit die je hierboven genoemd hebt, dan kan dit geen kwaad. Ik ga er dan wel vanuit dat je het bijbehorende programma hebt willen verwijderen. Of dat je net een virus/spywarescan hebt gedaan die een aantal geinfecteerde bestanden heeft verwijderd waar windows nog naar verwijst bij het opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan