exporteren gehele database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zhukov

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Hoi allemaal,

Wegens omstandigheden ben ik genoodzaakt om een Access databse te exporteren naar Excel. Nu is het exporteren van query's en tabellen niet moeilijk. Het gaat mij echter om de gehele database, dus met een invoerscherm en zoekscherm, te exporteren. Uiteraard moeten hierbij alle relaties e.d. intact blijven. Met andere woorden: dezelfde database als ik nu heb in Access, omzetten in een (bij voorkeur) Excel database. Voor zover ik dus weet, kan je alleen maar data in tabelvorm overzetten naar Excel, en geen werkende formulieren (die na het overzetten blijven werken). Is dit ook zo, of is er een mogelijkheid om formulieren met koppelingen naar query's en databases in Excel te zetten?

bij voorbaat dank voor hulp en tijd,

Zhukov

Ben ik toch benieuwd naar die redenen. Het gebruik en het gemak van een access database is niet te vangen in excel. Excel is een spreadsheet. Access is een database.

Ik heb al tientallen spreadsheets omgezet naar Access maar nog nooit omgekeerd.

Dat wordt een hele klus als je het doorzet. Ik zou het niet doen.

ik kan helaas niet te diep ingaan op de redenen, wegens mogelijke 'bedrijfsgevoelige info'. laten we het er maar op de term 'access licenties' houden ;)

In dat geval kan je je tabellen omzetten naar MSDE en je forms kan je in VB6 of VB.NET zetten. VB applicaties kan je eenvoudig deployen, je hebt maar 1 licentie nodig voor VB.

Het werken met relationele tabellen in een spreadsheet wordt erg omslachtig en erg traag. als je die traagheid en de gemiste functionaliteiten omzet in geld kan je maar beter een paar licenties erbij kopen. (dit is mijn persoonlijke mening)

Volgens mij kun je de access-database in mde zetten, dan kan iedere machine via de access-runtime er licentie-vrij mee werken.

Volgens mij kun je de access-database in mde zetten, dan kan iedere machine via de access-runtime er licentie-vrij mee werken.
De mde en de Access Runtime hebben niets met elkaar te maken. Een mde database is een database die is gecompileerd. Je kan geen forms of code aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan