Hoe kom ik op administartie ( zonder feilige modus )

Status
Niet open voor verdere reacties.

zehsebas

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Weet iemand dit?
Ik moet iets starten maar daarvoor moet je administaror zijn
( het is mijn laptop dus ik heb geen paswoord ofzo nodig hoor :P )
Maare, als ik dat programma wil gebruiken moet ik dus admin porviel zitten..
Hoe doe ik dit?

Het lieft een duidelijke uitleg met fotos :P

Heel erg bedankt helpmij.nl

Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts -> een account wijzigen (heb het zelf in het engels, moet maar even kijken wat er op lijkt) -> Klik op je eigen account -> In het lijstje wat je dan krijgt moet je klikken op -> Verander mijn account type -> en klik dan op ''Computer administrator'' -> Klik dan op het knopje iets onderaan " Verander account type".

Probeer het programma daarna nog is opnieuw op te starten.

(Ben jij de enige die de computer gebruikt? of heeft iemand anders nog een account op die PC?)

Download en installeer TweakUI Powertoy. Open het programma en ga in de linkerkolom naar "Logon" en klik. In het vervolgvenster klik je op: Show "Administrator" on welcome screen. Herstart je laptop, je krijgt nu het inlogscherm te zien met jouw gebruikersaccount en de Administrator.

Start -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts -> een account wijzigen (heb het zelf in het engels, moet maar even kijken wat er op lijkt) -> Klik op je eigen account -> In het lijstje wat je dan krijgt moet je klikken op -> Verander mijn account type -> en klik dan op ''Computer administrator'' -> Klik dan op het knopje iets onderaan " Verander account type".

Probeer het programma daarna nog is opnieuw op te starten.

(Ben jij de enige die de computer gebruikt? of heeft iemand anders nog een account op die PC?)

Ik ben al admin op die manier, anders hat ik beperkte mogelijkheden gehat :p

Nee ik ben de enigste die men laptop gebruikt er staat daarom ook maar 1 proviel ;)
Enn.. ik download nu even dat programma :D
Ik edit zometeen wel :D

Edit:

126chv8.jpg

haxx? Ik zie geen administartor :P
wat doe ik verkeerd? :O

Laatst bewerkt:
Terug, en dat programma werkt niet, kan dat komen omdat ik een vista skin gebruik?

Die skin mag niets uitmaken. Heb je dit wel op je laptop?

C:\Documents and Settings\Administrator.

Die skin mag niets uitmaken. Heb je dit wel op je laptop?

C:\Documents and Settings\Administrator.

ja, ik kom in een FTP achtige pagina,
Ik heb ze sins net ook bij start > config scherm > gerbruik. accounts
Daar staan nu Admin, en ASP. nogwattes...
( dit staat er sins ik de skin heb verwijdert )
maar als ik nu afmeld en dan op andere gebruiker klik staan deze 2 accounts er niet :confused:

Kan veel makkelijker hoor...
Start > Afmelden > 2x Ctrl + Alt + Del.
Dan krijg je een inlog schermpje.
Gebruikersnaam = Administrator
Wachtwoord eventueel invulen,

Als je in Veilige modus inlogt, krijg je dan wel het Administrator-account te zien in het inlogscherm?

Probeer het volgende VB Script. Kies voor "Opslaan" en zet het zip-bestand in een tijdelijk mapje. Unzip en je krijgt "XP-AdminEnable.exe". Dubbelklik op dat bestand en volg de aanwijzingen. Na afloop herstart je de PC. Ga nu weer in TweakUI naar Logon. Gaat het nu wel?

Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon afmeldingen en ik het welkom scherm 2 keer Ctrl-Alt-Del doen...dan krijg je namelijk een aanmeldconsole...

Ik zou gewoon afmeldingen en ik het welkom scherm 2 keer Ctrl-Alt-Del doen...dan krijg je namelijk een aanmeldconsole...

Kan niet inloggen wegens account beperking zoals ik al zij ;)

En ik zal het programma even gebruiken

Edit: nee werkt niet...

Laatst bewerkt:
Probeer het volgende: ga via Start naar Uitvoeren en zet in het venster "gpupdate /force" en klik OK.

Mocht dat ook niet helpen, heb je al een Systeemherstel geprobeerd naar een datum ver genoeg in het verleden?

Als je dat geprobeerd hebt en het heeft niet geholpen, ga dan weer naar Uitvoeren maar zet nu in het venster: "gpedit.msc " klik OK en ga in Groepsbeleid naar Windows Instellingen, Beveiligingsinstellingen, Lokaal Beleid, Beveiligingsopties.

Zoek in het rechtervenster de regel " Accounts: Status van het Administrator-account". Als daar niet "Ingeschakeld" achter staat, klik dan rechts op die regel en kies Eigenschappen. Selecteer in het venster " Ingeschakeld".

Laatst bewerkt:
Dat vergeet ik nog: heb je goede virus- en spywarescanners geinstalleerd? Laat anders ook Trend Micro een online scan doen.

gebruik je toevallig xp home?

Dan werkt het iets anders. Ik weet dat het bestand dat je wilt verwijderen er niet hoort, maar ik vrees dat het in gebruik is op het moment dat je het wilt verwijderen.

Waarschijnlijk kun je dit wel in veilige modus doen omdat het programma dan niet word ingeladen en niet in gebruik is. Als je in veilige mode inlogt onder je eigen account en het bestand dan wilt verwijderen, wat gebeurd er dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan