Wanadoo --> Orange Adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hoi,

Aangezien Wanadoo Cable Broadband Premium veel duurder is dan Orange ADSL wil ik overstappen van kabel naar adsl.

Misschien moet ik wat inleveren aan snelheid, maar dat vind ik op dit moment niet zo'n punt.

Vragen:

• Kan ik gebruik blijven maken van mijn draadloze router
  • Kan ik mijn naam@wanadoo.nl ook blijven gebruiken? Dus als mensen naar dit adres sturen, komt het dan ook terecht in mijn naam@orange.nl
  • Wat is verder het voordeel tov cable
  • Kan ik ook gebruik blijven maken van Usenet icm payserver tweaknews / eweka

Tot zover,

Groet

Orange -Wanadoo

wat betreft de pay server is dat geen probleem ik heb orange en een aparte pay server .

En wat die router betreft dacht ik dat het wel kan maar je router moet compartibel zijn met de kast van orange/wanadoo/ en dat is niet altijd zo maar voor 2.95 euro krijg je een usb stick en dan heb je draadloos in je huis.

Echter moet je wel voor elke computer een usb stick aan schaffen wat je wel kan doen is zeggen dat hij het niet doet en dan krijg je gratis een nieuwe usb stick toegezonden . en die andere kan je dan ook gewoon gebruiken..

gr walter 1503

Volgens mij kan je je abbo gewoon laten omzetten van kabel naar adsl, dit kan je als het goed is ook in je eigen instellingenpagina aanpassen.
Je emailadres blijft dan als het goed is hetzelfde.

Ik heb zelf een linksys achter de livebox(adsl) hangen en die werkt perfect.

Volgens mij kan je je abbo gewoon laten omzetten van kabel naar adsl, dit kan je als het goed is ook in je eigen instellingenpagina aanpassen.
Je emailadres blijft dan als het goed is hetzelfde.

Ik heb zelf een linksys achter de livebox(adsl) hangen en die werkt perfect.

Dezelfde linksys als in de url?

jawel, maar dan met de laatste firmware update.
Je moet alleen zorgen dat je start ip op de router anders is, die is namelijk hetzelfde als de toegang van je livebox. anders heb je een ip conflict

en heb je het toen genomen/?

hey dit is een tijdje geleden geplaatst nu wil ik ook over stappen naar de adsl van orange.
heb jij dit nu inmiddels? zo ja heb je er dan spijt van of juist niet wat is jou ervaring \

thnx al vast thom

Ik heb het nog niet maar mijn vriendin wel.

En volgens mij is er niets anders dan dat je nu Internet en telefonie op 1 zo'n kastje hebt (LiveBox) met nog twee extra UTP aansluitingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan