Switch achter een modem zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athalon1951

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Goedemiddag,

Ik zoek al een tijdje naar een oplossing cq antwoord, maar meestal verzanden simpele vragen in een enorme brei van aanbevelingen van users waar ik dan door de bomen het bos niet meer zie.

De vraag is heel simpel, misschien het antwoord ook. Ik zit bij multikabel met alleen een modem voor internet (verder helemaal niets) achter het modem heb ik al diverse routers gehad die allemaal werkte, zolang ik niet te wild ging doen met P2p of gamen on-line, want geheid viel mijn verbinding tussen de computers (4 stuks die op de router stonden uit) en moest ik soms een aantal keren per uur naar beneden on de boel te resetten (modem en router) om weer verbinding te krijgen met het internet. Dit probleem is mij duidelijk want het lijkt te maken te hebben met het aantal connecties van de router die te hoog ligt en dan loopt de router vast, dit is een SMC 2804WBRP-G die dus niet als draadloze router staat ingesteld, maar gewoon met bekabeling CAT5 naar elke computer gaat.

Nu is de hamvraag, kan ik de router door een Switch vervangen om op deze manier het aantal connecties te omzeilen of heeft dit geen zin. Ik heb hier een switch "Konig Computer - CMP-EHUB12) wat een 5 poorts switch is. De Switch is ook nog eens vol automatisch en kan elke soort bekabeling op zijn ingangspoort verwerken, Straight of Crossed.

Verder is het de vraag, wat een switch doet met de IP adressen van de computers, zijn dit ook 192,168,x,xxx adressen of is dit het aangeboden adres van de provider een 86,x,x,x,x,x adres.

Wie o wie :)

Laatst bewerkt:
Een switch is eigenlijk een domme Router. Een router forward informatie alleen naar de computer die het gevraagd heeft, terwijl een switch het naar elke verbonden computer stuurt.... Met name online gaming lijkt mij bij een Switch niet goed voor je netwerk verkeer...

Ik zou bij een Router blijven... Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

SucZeven

Achter het modem van multikabel zal echt een router moeten komen.
Daarna kun je pas een switch gebruiken.
Koop je een router met vier ethernet aansluitingen dan kun je daar al vier computers op aansluiten.
Ik ben een liefhebber van zyxel maar linksys is ook goed....(merken routers dan wel)

Oke, eindelijk een duidelijk antwoord. Dan volgt hieruit gelijk de tweede vraag, ik heb thuis nog een aantal computers die op non actief staan, één ervan is een 433 Mhz Pentium met 1024Mb geheugen aan boord, daar draaide zelfs windowsXp redelijk snel op. Zijn de problemen met de verbindingen (die ik heb met de hardwarerouter) daar wel mee op te lossen? want wat ik een beetje heb begrepen is dat de NAT table in de router erg weinig geheugen heeft om veel verbindingen tegelijkertijd af te werken. (Klopt dit wat ik zeg of heb ik de bekende klok horen luiden en ben de klepel kwijt) :) Er zitten in ieder geval 5 PCI sloten in waar ik dan gebruik van kan maken om vol te stoppen met netwerkkaarten.

Ik heb ook gehoord dat er Linux floppy's zijn met de software voor een router.

Dus het gaat er bij mij alleen om dat ik hier rustig kan gamen en niet steeds naar beneden moet lopen om de router te resetten omdat de boel weer een vast loopt, Mijn zoon speelt ook graag online en wij beiden Zitten vaak te Unrealen en dat geeft ons de hele dag lichaamsbeweging om de router te resetten wat natuurlijk niet de bedoeling is. :D

Freesco kun je ervoor gebruiken, dient wel die PC aan te blijven staan, kosten per jaar, tja 250 euro?

Een huistuinenkeukenroutertje is aanzienlijk voordeliger in het gebruik.

Overigens ben je de klok ook kwijt, heeft weinig met geheugen te maken.

Freesco kun je ervoor gebruiken, dient wel die PC aan te blijven staan, kosten per jaar, tja 250 euro?

Een huistuinenkeukenroutertje is aanzienlijk voordeliger in het gebruik.

Overigens ben je de klok ook kwijt, heeft weinig met geheugen te maken.

Nou die kosten zullen wel mee vallen, nu staan er drie computers op, en verder de hele elektra rompslomp van dit huis waaronder een droger die 4x per week draait, wasmachine die om de twee dagen draait etc etc etc etc en de kosten voor dat alles is 100 euro per maand (zelfs verlaagt van 120 naar 100 euro deze maand) :D Dus die kosten zullen in het niet vallen aan mijn ergenis die ongeveer 20 euro per keer resetten is en dat komt dan al op zo'n 250 euro per dag :D

Het belangrijkste is, dat ik af ben van dat eeuwige resetten en wat nog erger is al die verloren games per dag omdat mijn verbinding weer een weg is. :mad:

Ik heb ook nog even naar prof routers gekeken van Draytek, Linksys en nog een naam die ik nu ff kwijt ben. De prijzen daarvan zijn zo'n 200 t/m 700 euro en hoger voor een 4 poorten uit. Dus ik moet eens even gaan kijken of daar hetzelfde mee gaat gebeuren, wat mij erg sterk lijkt omdat het bedrijfsrouters zijn die heel wat meer verbindingen maken dan 2 Unrealgamers denk ik.

Maar ik hou het hier op de hoogte hoe het allemaal loopt met het knutselen :thumb:

Weet niet hoe je aan die wijsheid komt dat je een router iedere keer zou moeten resetten, ik heb er in ieder geval geen last van.

En als je 250 euro per jaar aan energie extra wilt betalen, tja ieder z'n meug, als de verbinding niet goed is dien je die PC te herstarten, het verschil zie ik dan ook niet zo.

En een huistuinenkeukenrouter doet hetzelfde als een "bedrijfs" router, routeren.:rolleyes:

Al met al begrijp IK er geen jota van.:confused:

Dat verklaarde ik al in het begin, de router moet teveel verbindingen "bijhouden" in zijn NAT table, en de standaard routers kunnen dat niet. Wanneer de router het niet meer kan bijbenen omdat er teveel verbindingen zijn dan stopt de router met zijn werk en kapt ermee, het heeft helemaal geen zin om dan een PC opnieuw te starten omdat de router het probleem is. En dat probleem kun je alleen omzeilen door een router te nemen die veel meer verbindingen aankan en die zijn allemaal boven de 3 á 400 euro. De SOHO routers zijn alleen gebouwd om een beetje te surfen of te e-mailen met 1 of 4 computers, maar zeker niet on met 3 machines Unreal Tournament te spelen on-line. De enige manier omdat op te lossen is een computer als server/router te gebruiken of een erg dure router. Ik heb nu de afgelopen jaren 5 routers versleten die allemaal plat gingen als er zwaar gegamed werd en dat is ook behoorlijk aan de prijs geweest. De enige manier om de router weer aan de praat te krijgen is om dat ding 30 seconden spanningsloos te maken en dan alles weer te laten opstarten. De ene keer duurt het 2 minuten de andere keer een paar uur (ligt eraan wat er op het netwerk gebeurd). :(

Het zou nog een ander verhaal worden als ik de enige was die dit probleem heeft, maar 6 van mijn teamleden hebben exact hetzelfde probleem met gamen en het zijn allemaal de goedkopere modellen van verschillende merken. 1 van de leden heeft pas een MKB (ik zeg het maar even zo) router gekocht, een Draytek Vigor 2950 en sindsdien heeft hij geen enkel centje pijn meer met gamen ( Bij hem gamen zijn ouders en broer allemaal in een clan) en werken vaak tegelijkertijd op hun computers.

Laatst bewerkt:
Weet niet hoe je aan die wijsheid komt dat je een router iedere keer zou moeten resetten, ik heb er in ieder geval geen last van.

En als je 250 euro per jaar aan energie extra wilt betalen, tja ieder z'n meug, als de verbinding niet goed is dien je die PC te herstarten, het verschil zie ik dan ook niet zo.

En een huistuinenkeukenrouter doet hetzelfde als een "bedrijfs" router, routeren.:rolleyes:

Al met al begrijp IK er geen jota van.:confused:

Dat is als de PC als router wordt gebruikt, die dien je dan te resetten, overigens zag ik op een lanparty dat er gewoon met een Sweex routertje werd gegamed met een aantal switches erop.

Neem dit eens door, en zet alle ip adressen op een vast type A nummer, als je die range in de router kunt veranderen.

Overigens snap ik niet dat door een beetje gamen je een router op tilt kunt laten gaan, of je zou zelf een gameserver moeten hebben draaien, maar dan is LAG de uitkomst niet het vastlopen van die router, alles erachter is vele malen langzamer dan die router.

Dat is als de PC als router wordt gebruikt, die dien je dan te resetten, overigens zag ik op een lanparty dat er gewoon met een Sweex routertje werd gegamed met een aantal switches erop.

Neem dit eens door, en zet alle ip adressen op een vast type A nummer, als je die range in de router kunt veranderen.

Overigens snap ik niet dat door een beetje gamen je een router op tilt kunt laten gaan, of je zou zelf een gameserver moeten hebben draaien, maar dan is LAG de uitkomst niet het vastlopen van die router, alles erachter is vele malen langzamer dan die router.

Hier is hij weer even :D ik heb de comp direkt op het modem gezet en alles werkte zoals het hoorde. Daarna weer de router erachter gehangen en gekeken in het logboek van de router en die was goed, ook de logboeken van windowsXp gaven geen problemen aan. NU draait de router al een week zonder problemen terwijl er zwaar gegamed wordt door mijn zoon en ik (zei de gek) op on-line servers, ook de ega draait zonder enig probleem op hetzelfde netwerk met spelletjes en alles loop als een speer, du wij houden het er maar weer eens op dat het geen hard of sofware fouten zijn, maar Features van de router en windowsXP :D gebouwd op de toekomst zal ik maar zeggen :cool:

Dit Topic mag dicht van mij en hartelijk bedankt heren/dames voor de reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan