.NFO bestand openen met Kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Om bepaalde info te krijgen moet ik een .NFO bestand openen met kladblok maar als ik OPENEN MET kies dan krijg ik gewoon een hele lijst uit Program Files te zien maar waar staat Kladblok nu onder?
Zoek me suf....

Thanks alvast,
Raymond

Laatst bewerkt:
Start -> alle programma's -> bureau accessories -> notepad/kladblok

Maak daarvan anders een snelkoppeling van op je bureaublad, hoef je niet zo te zoeken.

Voor mensen die deze vraag later lezen:

Kladblok kan gevonden worden onder zijn Engelse term "notepad.exe". Deze bevindt zich in c:\WINDOWS\system32\notepad.exe (Kies in het "openen met"-venster de optie "bladeren".)

Luitjes,

Om bepaalde info te krijgen moet ik een .NFO bestand openen met kladblok maar als ik OPENEN MET kies dan krijg ik gewoon een hele lijst uit Program Files te zien maar waar staat Kladblok nu onder?
Zoek me suf....

Thanks alvast,
Raymond

Hey Raymond!

Staat kladblok bij jou niet standaard in de lijst dan?
Volgens mij is het zo dat basisprogramma's (zoals kladblok, paint, wordpad, viewer afbeeldingen en faxen (etc..)) gewoon in de lijst voorkomen.

Nee, niet standaard maar zoeken naar Notepad in Vista heeft ook geen zin zag ik opeens want het heet Wordpad :p

Bij mij heet het gewoon kladblok in Vista hoor. Je kan ook zorgen dat de NFO bestanden altijd door kladblok geopend worden of een NFO viewer opzoeken.

Ook in Vista staat notepad in c:\Windows\System32\notepad.exe, en Wordpad is wel een totaal ander programma als Notepad.

In oudere Windows Versies (95, 98, me) werd het programma "notepad" genoemd en werd verwezen naar "notepad.exe".

In de moderne Windows versies is notepad gewoon vertaald (naar "kladblok") maar wordt nog steeds verwezen naar "notepad.exe".

attachment.php

Bijlagen

• notepad.png
    notepad.png
    23 KB · Weergaven: 590
Prikkelende beelden hoeven toch niet illegaal te zijn?:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan