Videokaart past niet in mijn moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sammyboytje1

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2007
Ik heb vandaag m'n nieuwe videokaart binnen gekregen en die wilde ik dus meteen uitproberen. Ik haal mijn oude eruit en daarna de nieuwe erin. Maar dat werkte dus niet omdat er bij de uitgang voor de videokaart van mijn computer 2 delen zijn voor de videokaart en die videokaart(de nieuwe) heeft 1 groot deel en 1 heel klein deeltje, en dat past dus niet. Moet ik nu een nieuwe videokaart aanschaffen of iets anders? Iemand tips?

Bedankt in ieder geval,

Sam

Je hebt een AGP slot en je hebt een PCI-e kaart gekocht. Dit gaat op geen enkele manier passen.

Je zal een nieuwe videokaart moeten kopen! (of evt. omruilen)

Geef eens wat meer info, zo weten we niets..

Welk moederbord heb je, naam en type?

Welke oude videokaart had je, naam en type?

En wat is je nieuwe videokaart, naam en type?

Ja ik denk dat MaartehhM mijn vraag al wel heeft beantwoord, maar dat is wel een beetje balen zeg, maarja als er verder geen mogelijkheden zijn.

Mijn oude videokaart is : Nvidea Fx 5700
Mijn nieuwe videokaart is: Nvidea Geforce 7900 GT

Bedankt

Ja, sorry hoor maar daar had je wel een beetje op kunnen letten. Dit zijn twee totaal andere sloten.
Kan je hem nog terug sturen?

Anders maar te koop zetten dat beperkt de schade enigszins maar tweede hands ook al is hij nieuw betekent dat hij zomaar de heltf minder waard is.

Maar als hij niet past in het oude slot van m'n oude videokaart zegt dat dan meteen dat er geen ander slot is voor mijn videokaart?

Om die nieuwe videokaart te kunnen plaatsen heb je dus een ander moederbord nodig met WEL het juiste slot.
Maar... een nieuw moederbord betekent soms ook een nieuwe processor en nieuw geheugen

De PC is waarschijnlijk "iets ouder" [2003], daarna werd de PCI-e standaard erg snel zeer populair.... het is nog wel mogelijk om zeer snelle AGP videokaarten te vinden, maar die zijn dan ook over het algemeen "peperduur"......

Moederboards zijn er vanaf € 35.... misschien is er een board met PCI-e slot waarin de processor en het geheugen passen [Ram is mogelijk ook een probleem, want waarschijnlijk heb je DDR en nu is allles DDR2]

De PC is waarschijnlijk "iets ouder" [2003], daarna werd de PCI-e standaard erg snel zeer populair.... het is nog wel mogelijk om zeer snelle AGP videokaarten te vinden, maar die zijn dan ook over het algemeen "peperduur"......

Moederboards zijn er vanaf € 35.... misschien is er een board met PCI-e slot waarin de processor en het geheugen passen [Ram is mogelijk ook een probleem, want waarschijnlijk heb je DDR en nu is allles DDR2]

Zou jullie mij een beetje kunnen adviseren welk moederbord ik zou moeten nemen dan?
Met PCI-e slot, en hoe kan ik zien of of ik DDR of DDR2 heb? En Ram enzo?

Bedankt in ieder geval.

Vertel, zoals eerder gevraagd, eerst een wat je NU hebt.
Dus welk moederbord, welke processor en wat voor geheugen/

Deze informatie kun je ook vinden met b.v. PC Wizard, gratis te downloaden:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Installeren en het programma draaien, dan zie je precies wat er allemaal in je computer zit en nog veel meer!

Ik heb het gedownload ja, en ik kan wel mijn moederbord gaan vervangen maar ik kom er net achter dat dus ook mijn beeldscherm en mijn videokaart niet gaan passen dan. Nog een probleem erbij, dus ik denk dat ik dan beter een nieuwe videokaart kan kopen, of is het prijs verschil van PCI-e en AGP zo groot dat ik beter een nieuw moederbord kan kopen?

Mainboard : MSI 865G/P/PE Neo2 (MS-6728)
Chipset : Intel i865PE
Processor : Intel Pentium 4 @ 2800 MHz
Physical Memory : 1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )
Video Card : Nvidia Corp GeForce FX 5700 [NV36.2]
Hard Disk : SAMSUNG (120 GB)
DVD-Rom Drive : DVD-ROM 16X
DVD-Rom Drive : LITE-ON DVDRW LH-18A1H
DVD-Rom Drive : DZ5091Y ZBY209C SCSI CdRom Device
Monitor Type : BenQ BenQ FP767 - 17 inches
Network Card : Realtek Semiconductor RTL8169 Gigabit Ethernet Adapter
Operating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX : Version 9.0c (juli 2007)

Alternatief aan het advies van Mrmusic kun je Everest gebruiken.....
Hier te downloaden: http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Ook dit programma vertelt je precies wat er in die mooie doos zit.....

@ErpCity

Dat kan natuurlijk ook maar de ervaring leert toch dat de gratis versie van Everest behoorlijk gedateerd begint te worden (van augustus 2005) en sommige zaken niet, niet volledig of niet goed herkent.

De nieuwe PC Wizard is een programma zonder enige beperking van oktober van dit jaar, dus volledig up-to-date!

LPC bus : Yes
PCI Bus : Yes
AGP Bus : Yes
USB Bus : Yes
SMBus/i2c Bus : Yes
Bus HyperTransport : No
Bus CardBus : No
Bus FireWire : No

Dus volgens PC Wizard 08 heeft mijn moederbord dus wel een "PCI Bus" is dat hetzelfde als een PCI-e slot?

Wanneer je budgettair nog niet toe bent aan aan volledig nieuw systeem, zou ik gewoon proberen de PCI-e videokaart om te ruilen voor een AGP kaart in dit geval.

Dat bordje zou inderdaad voldoen, maar lijkt me zonde van de investering om alleen maar die PCI-e kaart te kunnen plaatsen.

TS heeft dan EN een nieuwe videokaart EN en nieuw moederbord nodig en behoudt verder de bestaande hardware.

Dan lijkt het me voordeliger om alles te houden en de PCI-e kaart om te ruilen voor een gelijkwaardige AGP kaart.
De rest van de hardware en prestaties blijftven dan ook hetzelfde, alleen de investering is kleiner omdat geen nieuw moederbord gekocht hoeft te worden...

@mrmusic

Je hebt gelijk..... maar je zou maar verliefd zijn op zo'n dikke videokaart als een Geforce 7900 GT... [van ongeveer € 190 ?]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan