Videokaart past niet in mijn moederboard

Status
Niet open voor verdere reacties.
@mrmusic

Je hebt gelijk..... maar je zou maar verliefd zijn op zo'n dikke videokaart als een Geforce 7900 GT... [van ongeveer € 190 ?]

Snap ik wel, maar wat dacht je van deze dan, voor AGP in hetzelfde prijs-segment:

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=33809&ref=2

Chipset ATi Radeon X1950 Pro
Geheugen 512 MB
Type geheugen GDDR3
GPU snelheid 620 MHz
Geheugen snelheid 1.45 GHz
Interface AGP 8X
RAMDAC 2 x 400 MHz
TV-out Ja
Video-in Nee
DVI 2 x
D-sub Nee

Laatst bewerkt:
Nou zo erg is het ook niet hoor :) Maar ik vind het wel zonde dat ie dan weer terug moet en dat ik dan weer een nieuwe moet uitzoeken :) Maar waarschijnlijk is dat (naast een compleet nieuwe pc) toch de beste optie. Want ik denk persoonlijk dat het beter is om mijn bestaande systeem up te daten qua hardware, dan een nieuwe pc te kopen. Want een nieuwe pc heeft meestal niet een hele lekkere videokaart standaard, en ik speel toch vooral veel spellen op mijn computer.

Ben het met je eens dat de meeste computers geen mooie graka's hebben, maar dan kan je toch het beste een nieuwe pc zelf bouwen? Is niet duurder en is nog leuk ook (om het zelf in elkaar te zetten).

Met zelf bouwen weet je zeker (als je er voor kiest tenminste) dat je weer is up to date bent met een goed moederbord waarmee je een tijdje vooruit kan, een PC in een winkel kant en klaar heeft meestal geen goed moederbord waarmee je jaren vooruit kan...

Ja ik denk dat dat nu ook wel een goed idee is, omdat mijn computer nou niet eens meer opstart, hij gaat windows xp laden en na 4/5 seconde laden een fractie van een seconde een blauw "dump" scherm en dan start hij automatisch opnieuw op. Als niemand hier een oplossing op heeft ga ik zoiezo een nieuwe computer kopen.

Moet ik anders een nieuw topic hiervoor aanmaken in de goede categorie?

Bedankt, allemaal :)

Ik ben er nu achter dat het niet aan de harde schijf ligt, ik heb de opstartschijf van een andere computer geprobeert, om daarmee optestarten. Windows laadde niet eens hij kreeg meteen een fractie van een seconde "blue screen of death" en startte daarna weer opnieuw op. Waar zou dat allemaal door kunnen komen?

Edit:
Ik ben er trouwens zeker van dat ik mijn Geforce 7900 GT kaart in bezit blijf houden en dat ik mijn systeemhardware is moet "updaten".

Laatst bewerkt:
Ok mijn systeem doet het weer, hij start wel op dus. Maar nu de vraag, welk moederbord zal ik kopen, dat SLI heeft en dus 2 PCI-e slots en ook nog een AGP slot?

Dat is jammer, want mijn beeldscherm sluit niet aan op mijn nieuwe videokaart dus moet ik een nieuw beeldscherm hebben of is daar een converter voor ofzo? Want mijn nieuwe videokaart heeft 2 uitgangen die allebij niet passen op mijn beeldscherm.

En BTW, kan als je extra geheugen koopt van 512 mb die er gewoon zo bij plaatsen (ik heb volgens mij 8 slot,waarvan 2 bezet) en dat je dan meer geheugen hebt?

Het is zonder problemen mogelijk om je monitor op je nieuwe videokaart aan te sluiten met een simpele verloopstekker:

Voorbeeldje: http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=6446

Maar die zijn bij elke computerboer te koop.

Waarom wil je ook nog eens een mogelijkheid met SLI, is denk ik voor jou overbodige luxe voorlopig..
Wat wel leuk is, is een 4COREDUAL-VSTA bordje van Asrock:

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4COREDUAL-VSTA

Een prima bordje, niet te duur, en ideaal om over te stappen, want:

Het heeft Socket 775, ook voor Core 2 Duo processors
Het heeft zowel een PCI-e als een AGP aansluiting
Het heeft mogelijkheden voor DDR geheugen en DDR2 geheugen
Het heeft zowel SATA als IDE aansluitingen

Dus je kunt je oude hardware gebruiken in de "oude" sloten en steeds weer een onderdeel upgraden in de nieuwe sloten!

Zo'n bordje kost ongeveer 60,- euro.

Het is zonder problemen mogelijk om je monitor op je nieuwe videokaart aan te sluiten met een simpele verloopstekker:

Voorbeeldje: http://www.empc.nl/index.php?id=10&ProdId=6446

Maar die zijn bij elke computerboer te koop.

Je moest is weten hoe blij ik daarmee ben :P dat ik niet ook nog een nieuw beeldscherm hoeft te kopen :D

En ik denk dat ik jou/uw advies volg en dat bordje koop, bij een echt bedrijf, dus dan wordt snel geleverd en heb ik nog garantie ook. Dus ik zal ff eentje bestellen daarvan,
En echt heel erg bedankt voor al het goede advies :thumb:

Maar op dat 4COREDUAL-VSTA moederbord, kan ik dan wel alles uit mijn nieuwe videokaart halen, en hoe kan ik dat zien? Ligt dat aan de hoeveelheid MhZ?

De enige beperking van dat bordje is inderdaad dat de PCI-e aansluiting x4 is en op andere borden x16, iets langzamer dus, maar werken doet het uitstekend.

Het alternatief is uiteraard een ander moederbord, maar dan heb je direct ook meer andere hardware nodig, dus een ander prijskaartje!

Maar het verschil is dus amper merkbaar? Of is er best een groot verschil.. Als het nog 1 fps minder is vind ik het niet erg.. Maar anders is het toch zonde om een nieuwe videokaart te kopen als je moederbord de snelheid niet aankan.

Ik heb BTW een converter gekocht VGA>DVI dus die ga ik nu even testen.

Mijn (Oude) videokaart heeft een VGA én een DVI uitgang.. Ik gebruik normaal altijd de VGA omdat dat mijn normale beeldscherm adapter is, maar die nieuwe videokaart heeft 2 DVI uitgangen en geen VGA. Snappie ?:D

Laatst bewerkt:
Maar... een nieuw moederbord betekent soms ook een nieuwe processor en nieuw geheugen

Is dat in mijn geval ook zo? Of kan je dat niet van te voren voorspellen? Want als ik gewoon DDR geheugen heb en dat moederbord kan DDR en DDR2 aan dan is dat gewoon goed lijkt mij, en dat moederbord dat jij had uigezocht kan ook pentium 4 aan, dus ik hoef geen nieuwe processor of geheugen dan toch?

Met dat Asrock bordje heb je verder geen nieuwe hardware nog, het HOEFT niet maar het KAN wel!
Met een ander bord MOET je wel!

Nou dat is mooi, maar ik kan nergens een gewoon nederlands internetbedrijf vinden die precies dat moederbord aanbied. Weet jij een goede site voor hardware?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan