Linksys WRT-300n met 4965AGN kaart geeft 54mbps aan ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steve Muller

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Ik heb een Acer 5920 met de inel 4965AGN netwerkkaart gecombineerd met een Linksys WRT-300 N Router.

The wireless connectie geeft echter een connectie speed van 54mbps aan ? Volgens mij is dit te weinig en moet het 108mbps zijn ? Weet iemand war dit aan ligt ?

Besturingstsysteem is Vista Home Premium 32-bit

Alvast bedankt.

max van draadloze verbindingen is 54 Mbps
volstrekt normaal dus en aan meer heb je ook niets.

max van draadloze verbindingen is 54 Mbps
volstrekt normaal dus en aan meer heb je ook niets.

Dat is inderdaad het maximum bij een G verbinding... Maar ik heb dus een N wireless en deze moet sneller zijn dan bedraad , namelijk 108mbps .......

nog niet van gehoord, maar dan nog vraag ik me af... waarom heb je dat nodig?

De 802.11n standaard is er nog niet echt doorheen.
Het kan daarom zijn dat de twee merken Intel en Linksys (Cisco) niet volledig compatible met mekaar zijn.
Meer over de 802.11n standaard lees je hier.
Je hebt in de Linksys onder wireless opties wel de n-standaard geselecteerd?

Helaas nog dezelfde snelheid....

Schijnt ook iets met Draft 2.0 te zijn.... mijn router is Draft 1.0 :mad:

Dan zijn ze niet compatible dus.
Dat is het probleem met deze technologie. Een officiële standaard is er nog niet.

Helaas nog dezelfde snelheid....

Schijnt ook iets met Draft 2.0 te zijn.... mijn router is Draft 1.0 :mad:

Heb je ooit dit probleem onder schot gekregen? Heb hetzelfde probleem met mijn wrt150n icm een intel wirelesse 4965agn kaart. Mijn snelheid komt niet boven de 54 bpms, wat ik ook probeer. Krijg gewoon geen N verbinding voor elkaar.

Peter

Heb je ooit dit probleem onder schot gekregen? Heb hetzelfde probleem met mijn wrt150n icm een intel wirelesse 4965agn kaart. Mijn snelheid komt niet boven de 54 bpms, wat ik ook probeer. Krijg gewoon geen N verbinding voor elkaar.

Peter

Heb inmiddels een Belkin N1 Vision Router draft 2.0. De laatste inteldriver kreeg ik steeds een 54mbps verbinding.. met de oudere driver van intel krijg ik nu 130mbps en geeft deze N aan.

Ben er net achtergekomen en het werkt. Heb de beveiligingsmodus op wpa2-personal gezet, en nu heb ik een snelheid van 130 mbps:D

Ben er net achtergekomen en het werkt. Heb de beveiligingsmodus op wpa2-personal gezet, en nu heb ik een snelheid van 130 mbps:D

Ah super, klopt niet alle beveiligings modus werkt via N. Heb je nu ook de oude driver of de nieuwe?

Ik heb de oude driver gebruikt, maar ondanks mijn 130 Mbps geeft hij toch een 802.11g verbinding aan. Ben bang dat de Intel Wireless 4965n niet samen werkt met de linksys wrt150n.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan